Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Και άλλος υπουργός ξαναχτυπά: Γιατί όχι «κινηματικό χρήμα»;

Αποτέλεσμα εικόνας για αναπλήρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης ΤσιρώνηςΥπέρμαχος του «κινηματικού χρήματος» εμφανίστηκε ο αναπλήρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης σε συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμό, στον απόηχο των αποκαλύψεων Βαρουφάκη για το παράλληλο σύστημα πληρωμών.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, ο κ. Τσιρώνης αναφέρθηκε στο σχέδιο που είχε παρουσιάσει ο κ. Βαρουφάκης στο υπουργικό συμβούλιο το πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. «Να σας πω το μοντέλο που ειχε εισηγηθεί στο υπουργικό συμβούλιο και είναι και σωστό. Που είναι εξωχρηματική συναλλαγή. Μου χρωστάει εμένα το κράτος 50 χιλιάρικα. Παίρνω ένα IoU, δεν μου δίνει μετρητά γιατί υπήρχε πρόβλημα ρευστότητας, τα δίνω εγώ στον προμηθευτή μου, ο προμηθευτής μου με αυτά πληρώνει το δικό του ΤΑΧΙS. Και γίνεται η κυκλική συναλλαγή χωρίς να αναγκαστούμε να δώσουμε

ρευστό, που το ρευστό έλειπε εκείνη την εποχή. Αυτό το είχε εισηγηθεί, εγώ το είχα επικροτήσει» ανέφερε ο κ. Τσιρώνης.
Και κατόπιν πρόσθεσε: «Αυτό είναι και θέση των οικολόγων πράσινων πολλά χρόνια πριν. Ότι εμείς πιστεύουμε στην εξωχρηματική συναλλαγή και στα bitcoins. Έχουμε δηλαδή άποψη για τα bitcoins, όπως είναι το brixton pound στην Αγγλία. Υπάρχουν πολύ πετυχημένα παραδείγματα παράλληλου νομίσματος εξωχρηματιστικού».
«Αυτά τα νομίσματα στα οποία εγώ αναφέρομαι στη βιβλιογραφία, τα lets που λέμε, δεν είναι παράλληλα νομίσματα. Δεν μπαίνουν στη διαδικασία τη χρηματιστική. Δεν διανέμονται από τράπεζες, είναι πρωτοβουλίες πολιτών. Και στην Ελλάδα έχουν υπάρξει τέτοιες πρωτοβουλίες» ανέφερε ο κ. Τσιρώνης. Η βουλευτής της ΝΔ Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου τόνισε από τη μεριά της: «Είναι παράλληλο νόμισμα αλλά το φτιάχνουν οι πολίτες όχι οι τράπεζες». Για να λάβει την απάντηση από τον υπουργό:

«Είναι από κάτω κινηματικό, κλπ. Δεν το φτιάχνει η πολιτεία».

Ανακοίνωση για τις δηλώσεις του κ. Τσιρώνη εξέδωσε και το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας. «Ο τότε, αλλά και τώρα Υπουργός κ. Γιάννης Τσιρώνης επιβεβαιώνει σήμερα ότι ο πρώην Υπουργός κ. Γιάνης Βαρουφάκης παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο σύστημα παράλληλων πληρωμών, το λεγόμενο I.O.U. και δηλώνει ότι συμφωνούσε μαζί του. Επιβεβαιώνει ότι ο κ. Τσίπρας γνώριζε και συντόνιζε τις κινήσεις Βαρουφάκη. Αυτό που ξεχνά να πει ο κ. Τσιρώνης είναι ότι το σύστημα προετοιμαζόταν για να τεθεί σε εφαρμογή μόλις κλείσουν οι τράπεζες. Άλλωστε, ο κ. Βαρουφάκης έχει υποστηρίξει ότι “το σύστημα θα ήταν σε ευρώ, αλλά μπορούσε εν μια νυχτί να μετατραπεί σε μια νέα δραχμή”. Η Εξεταστική Επιτροπή γίνεται πιο αναγκαία από ποτέ» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Σημειώνεται ότι νωρίτερα, 9 βουλευτές της ΝΔ είχαν καταθέσει ερώτηση προς τον Αλέξη Τσίπρα για τις αποκαλύψεις του Γιάνη Βαρουφάκη.
Ο πλήρης διάλογος στην τηλεοπτική εκπομπή:

Δημοσιογράφος: Είχε γίνει υπουργικό και σας το είχε παρουσιάσει το σχέδιο ο κ. Βαρουφάκης;

Τσιρώνης: Κοιτάξτε ο κ. Βαρουφάκης μας είχε παρουσιάσει ένα πράγμα που ουδέποτε υλοποιήθηκε, το οποίο μάλιστα εγώ ήμουν υπέρμαχος -και το έχω γράψει και στο blog μου- αυτό που λέμε... Να σας πω το μοντέλο που ειχε εισηγηθεί στο υπουργικό συμβούλιο και είναι και σωστό. Που είναι εξωχρηματική συναλλαγή. Μου χρωστάει εμένα το κράτος 50 χιλιάρικα. Παίρνω ένα IoU, δεν μου δίνει μετρητά γιατί υπήρχε πρόβλημα ρευστότητας, τα δίνω εγώ στον προμηθευτή μου, ο προμηθευτής μου με αυτά πληρώνει το δικό του ΤΑΧΙS. Και γίνεται η κυκλική συναλλαγή χωρίς να αναγκαστούμε να δώσουμε ρευστό, που το ρευστό έλειπε εκείνη την εποχή. Αυτό το είχε εισηγηθεί, εγώ το είχα επικροτήσει. Άλλωστε αυτό είναι και θέση των οικολόγων πράσινων πολλά χρόνια πριν. Ότι εμείς πιστεύουμε στην εξωχρηματική συναλλαγή και στα bitcoins. Έχουμε δηλαδή άποψη για τα bitcoins, όπως είναι το brixton pound στην Αγγλία. Υπάρχουν πολύ πετυχημένα παραδείγματα παράλληλου νομίσματος εξωχρηματιστικού.

Δημοσιογράφος: Υπέρ του παράλληλου νομίσματος άρα;

Τσιρώνης: Όχι μην τα μπερδεύουμε τώρα. Όχι. Αυτά τα νομίσματα στα οποία εγώ αναφέρομαι στη βιβλιογραφία, τα lets που λέμε, δεν είναι παράλληλα νομίσματα. Δεν μπαίνουν στη διαδικασία τη χρηματιστική. Δεν διανέμονται από τράπεζες, είναι πρωτοβουλίες πολιτών. Και στην Ελλάδα έχουν υπάρξει τέτοιες πρωτοβουλίες.

Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου: Είναι παράλληλο νόμισμα αλλά το φτιάχνουν οι πολίτες όχι οι τράπεζες

Τσιρώνης: Είναι από κάτω κινηματικό, κλπ. Δεν το φτιάχνει η πολιτεία

Δημοσιογράφος: Το κινηματικό χρήμα δεν το έχω ξανακούσει.

Τσιρώνης: Αν μπείτε αυτή τη στιγμή και πληκτρολογήσετε τα lets (local exchange trading systems) θα δείτε ότι είναι... Είχαν φτάσει στην κρίση του μεσοπολέμου στην Αυστρία, 40% του ΑΕΠ διακινείτο με τέτοια χρήματα. Άρα αυτό που είπε ο κ. Βαρουφάκης είναι το IoU. Το να μπορεί να πάρει ο φαρμακοποιός μια βεβαίωση ότι του χρωστάει το κράτος να τη δώσει σε κάποιον, να γυρίσει και έτσι να μπορέσει να κυκλοφορήσει μια υποχρέωση κυκλική.

Δημοσιογράφος: Και να πληρώνονται οι δημόσιοι υπάλληλοι το 10% του μισθού τους έτσι ε;

Τσιρώνης: Δεν είχε πει τέτοιο πράγμα. Με ρωτήσατε κάτι απλό.

Ασημακοπούλου: Δέχεται ο υπουργός στο τέλος του μήνα να πληρωθεί με κινηματικό χρήμα;

Τσιρώνης: Σας ξαναείπα ότι αυτά τα χρήματα στην Ευρώπη δεν τα κυκλοφορεί το δημόσιο. Είναι άλλο πράγμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα