Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Νέες διαβεβαιώσεις Καραμανλή για Πάτρα - Πύργος: Μεσσηνιακή σιωπή για Καλό Νερό - Τσακώνα

“O αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση και θα κατασκευαστεί” είπε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στους 6 (από τους 7) δημάρχους της Ηλείας που τον επισκέφθηκαν και πρόσθεσε με νόημα: “Το έργο μπορεί να ενσωματωθεί στην Ολυμπία Οδό, γιατί "Ολυμπία Οδός χωρίς την Ολυμπία" δεν νοείται”.
Ουσιαστικά ο κ. Καραμανλής για μια ακόμα φορά τάχθηκε υπέρ της κατασκευής τού Πάτρα - Πύργος με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της κοινοπραξίας "Ολυμπία Οδός". Την ίδια ώρα ο γερμανικός όμιλος Hochtief που κατέχει το 17% των μετοχών της κοινοπραξίας δεν φαίνεται διατεθειμένος να επενδύσει νέα κεφάλαια, ώστε να αναλάβει η "Ολυμπία Οδός" και τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος. Για αυτό και εξετάζει το ενδεχόμενο να ανταλλάξει τις μετοχές που κατέχει με μετοχές της κοινοπραξίας "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου", στην οποία ο όμιλος Hochtief είναι ο μεγαλύτερη εταίρος κατέχοντας το 38,89% των μετοχών.
Οσον αφορά το Καλό Νερό - Τσακώνα η κατασκευή του θα εξεταστεί σε δεύτερο χρόνο, αφού όπως προαναφέραμε η κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα την κατασκευή τού Πάτρα - Πύργος. Ετσι και αλλιώς οι Μεσσήνιοι επιδεικνύουν μικρό ενδιαφέρον για το Καλό Νερό – Τσακώνα, ενώ αντιθέτως οι Ηλείοι "καίγονται" για την κατασκευή του

αυτοκινητόδρομου.
Για αυτό προχθές το πρωί συναντήθηκαν με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή οι δήμαρχοι Ηλιδας Γιάννης Λυμπέρης, Ανδραβίδας - Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας, Πηνειού Ανδρέας Μαρίνος, Αρχαίας Ολυμπίας Γιώργος Γεωργιόπουλος, Ανδρίτσαινας - Κρεστένων Διονύσιος Μπακιούκος και Ζαχάρως Κώστας Αλεξανδρόπουλος. Από τη συνάντηση απουσίαζε ο δήμαρχος Πύργου Τάκης Αντωνακόπουλος, επειδή όπως εξήγησε ο δήμαρχος Πηνειού “η μη πρόσκληση του δημάρχου Πύργου ήταν δική μου επιλογή και αυτό γιατί χωρίς πρώτα να ενημερωθεί από εμένα, χωρίς να μάθει τις προθέσεις της κυβέρνησης προχωρά σε ακατανόητες κινήσεις που τον εκθέτουν”.
ΟΙ ΔΥΟ ΛΥΣΕΙΣ
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ypodomes.gr για τη συνάντηση, ο υπουργός Υποδομών είπε στους δημάρχους: “Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας για την κυβέρνησή μας. Ηδη είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαία επίτροπο για να μπορέσουμε να επαναφέρουμε το έργο στις παραχωρήσεις. Με αυτό τον τρόπο ο αυτοκινητόδρομος θα κατασκευαστεί σωστά και θα παραδοθεί ακόμα και ένα χρόνο νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα. Εάν δεν πετύχουμε αυτή τη λύση που είναι η καλύτερη, τότε θα διασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση του έργου και μετά το 2023 ώστε να μην απενταχθεί, ακόμα και εάν δεν το έχουν ολοκληρώσει οι σημερινοί ανάδοχοι κάτι που είναι το πλέον πιθανό”.
Η... ΔΕΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του euro2day.gr για την κατασκευή του Πάτρα - Πύργος: “Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει υποστηρίξει από την πρώτη στιγμή πως ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος δεν πρόκειται να κατασκευαστεί με το μοντέλο των οκτώ διαφορετικών εργολαβιών που επέλεξε η προηγούμενη κυβέρνηση. Η πρόταση για ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό (στην οποία είχε ενταχθεί αλλά βγήκε στις αρχές της δεκαετίας με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης) θεωρείται ως η πλέον αποτελεσματική λύση, χωρίς να είναι και η μοναδική που εξετάζουν στο υπουργείο. Οπως φαίνεται, εκτός από τη συμφωνία μεταξύ των μετόχων της Ολυμπίας Οδού, κρίσιμο ρόλο θα διαδραματίσει και το τίμημα που θα προσφέρει η κοινοπραξία. Η τελευταία είναι, μάλιστα, κατά κάποιο τρόπο παγιδευμένη, καθώς στους οκτώ διαγωνισμούς που προχώρησαν επί των ημερών της προηγούμενης κυβέρνησης υπήρξαν απίστευτες εκπτώσεις, κοντά στο 50%. Οι εργολάβοι δεσμεύονταν, δηλαδή, πως θα κατασκευάσουν ένα έργο σχεδόν 450 εκατ. με 225 εκατ. ευρώ! Ετσι και η Ολυμπία Οδός καλείται να προσφέρει τίμημα που θα βρίσκεται σχετικά κοντά, ώστε να αντιμετωπίσει και όσους υποστηρίζουν πως "το έργο θα κοστίσει παραπάνω" και ας ήταν κοινό μυστικό πως "δεν έβγαινε" με τις εκπτώσεις του 50%. Ολα βέβαια θα κριθούν από τη στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στην περίπτωση που η απόφαση της Κομισιόν για ένταξη του οδικού άξονα στην Ολυμπία Οδό είναι αρνητική, στο υπουργείο εξετάζουν διάφορα σενάρια. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών θεωρούν πως είναι εφικτό να ανατεθούν οι οκτώ εργολαβίες σε δύο αναδόχους (να αναλάβει δηλαδή από τέσσερις ο καθένας), ώστε να υπάρχουν οι οικονομίες κλίμακας που θα συμπιέσουν το κόστος κατασκευής και θα συμβάλουν στην επιτάχυνση των εργασιών, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος απώλειας κοινοτικών πόρων. Οσον αφορά τις επεκτάσεις τού Πάτρα - Πύργος προς Τσακώνα και Αρχαία Ολυμπία, θα εξεταστούν σε δεύτερη φάση. Προς το παρόν στο υπουργείο επικεντρώνονται στην προσπάθεια εκκίνησης των κάποιων μεγάλων έργων στα οποία περιλαμβάνεται και το Πάτρα - Πύργος, μαζί με τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας και κάποια μικρότερα έργα που έχουν μπλοκαριστεί λόγω του γνωστού κύματος προσφυγών”.
Ο ΟΜΙΛΟΣ HOCHTIEF
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ της euro2day.gr: “Ο γερμανικός όμιλος Hochtief δεν φαίνεται διατεθειμένος να επενδύσει νέα κεφάλαια, ώστε να αναλάβει η Ολυμπία Οδός και τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος, στην περίπτωση που υπάρξει έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με αποτέλεσμα να επανέρχονται τα σενάρια για μετοχικές αλλαγές σε εταιρείες παραχώρησης. Η στάση των Γερμανών, που κατέχουν το 17% της Ολυμπίας Οδού, δεν έχει μέχρι στιγμής ξεκαθαριστεί, σύμφωνα με στελέχη τεχνικών εταιρειών. Ως αποτέλεσμα, καταγράφεται καθυστέρηση και στον υπόλοιπο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών που ετοιμάζεται να καταθέσει επίσημο αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να ενταχθεί ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Η περιορισμένη διάθεση της Hochtief, που ελέγχεται από τον ισπανικό όμιλο ACS, για νέες επενδύσεις μέσω Ολυμπίας Οδού, ξαναφουντώνουν τα σενάρια, σύμφωνα με τα οποία ο γερμανικός όμιλος επιθυμούσε να μεταβιβάσει το ποσοστό του. Μάλιστα, ορισμένοι υποστηρίζουν εδώ και μήνες πως στη Hochtief επιδιώκουν να αποσυρθούν από την Ολυμπία Οδο, με πώληση του 17%, αλλά ταυτόχρονα να αυξήσουν το ποσοστό τους στην "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου", που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί. Στη συγκεκριμένη κοινοπραξία η Hochtief PPP Solutions είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με 38,89%, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις έχει το 22,22%, η ΑΒΑΞ το 23,61% και η γαλλική Vinci το 15,28%. Οι Γάλλοι είναι οι μεγαλύτεροι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού με 29,9%, με την ΑΒΑΞ στο 19,1% και τις Hochtief, ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ να κατέχουν από 17%”.  eleftheriaonline

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα