Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

Βιασμός ανήλικης από ιερέα: Ποια είναι η σειρά “13 Reasons Why” που την βοήθησε να σπάσει την σιωπή της


Η σειρά 13 Reasons Why ήταν αυτή που την έκανε ψυχολογικό ράκος και παράλληλα την όπλισε με δύναμη να σπάσει τα ασφυκτικά όρια της σιωπής που η ίδια είχε θέσει από φόβο και να μιλήσει στις αρχές.

«Η αλήθεια είναι ότι έκλαιγα σχεδόν κάθε μέρα από το φόβο μου. Δεν ήξερα τι να κάνω. Ήθελα κάτι να κάνω αλλά φοβόμουνα πάρα πολύ. Φοβόμουνα πάρα πολύ. Ήμουν διαλυμένη. Ένιωσα ότι αυτός ο άνθρωπος δεν βίασε απλά το σώμα μου, αλλά βίασε την ψυχή μου» αναφέρει το κοριτσάκι στην κατάθεση της, στην οποία όπως επισημαίνουν οι αστυνομικοί, διέκοπτε διαρκώς γιατί ξεσπούσε σε κλάματα με αναφιλητά. Μια σπαρακτική εξομολόγηση ψυχής, την οποία φέρνει στο φως το protothema.gr, από ένα παιδί που βιάστηκε με τον πιο βάναυσο τρόπο και όπως καταγγέλλουν και οι δικοί της απειλήθηκε και εκβιάστηκε, φθάνοντας σε σημείο να φλερτάρει ακόμα και με την ιδέα της αυτοκαταστροφής.
Μάλιστα αναφέρει ότι η σειρά 13 Reasons Why ήταν αυτή που την έκανε ψυχολογικό ράκος και παράλληλα την όπλισε με δύναμη να σπάσει τα ασφυκτικά όρια της σιωπής που η ίδια είχε θέσει από φόβο και να μιλήσει στις αρχές. «έτυχε να βλέπω μια σειρά που λέγεται 13 reasons why που έχει να κάνει με διάφορους βιασμούς με μια κοπέλα. Δεν ξέρω αν την ξέρετε. Ήταν ένα επεισόδιο που αυτή η κοπέλα τέλος πάντων που την βίασε αυτός και έκλαιγα για 2 ωρες. Δεν μπορούσα να σταματήσω να κλαίω, γιατί μου ήρθαν πράγματα στο μυαλό…».
H σειρά 13 Reasons Why ήταν αυτή που την «έσπρωξε» να μιλήσει
«Το καλοκαίρι, ήταν Ιούλιος 21, δηλαδή το καλοκαίρι που μας πέρασε, η θεία μου είχε πάει διακοπές και επειδή γιαγιά μου δεν μπορούσε να πάει, είναι αρκετά μεγάλη και την πονάνε τα πόδια της, έκατσα σπίτι και είπα ότι θα καθόμουν και εγώ στο σπίτι της θείας μου μαζί με τη γιαγιά μου, είχαν πάει όλες οι φίλες μου διακοπές και ήμουν μόνη μου. Οπότε ήμουν κάθε μέρα για 15 μέρες μέσα. Το πολύ πολύ να πήγαινα μέχρι το σπίτι μου να πάρω φαΐ και να ξανάρθω, και έτυχε να βλέπω μια σειρά που λέγεται 13reasons why που έχει να κάνει με διάφορους βιασμούς με μια κοπέλα. Δεν ξέρω αν την ξέρετε. Ήταν ένα επεισόδιο που αυτή η κοπέλα τελοσπάντων που την βίασε αυτός και έκλαιγα για 2 ώρες. Δεν μπορούσα να σταματήσω να κλαίω, γιατί μου ήρθαν πράγματα στο μυαλό. Σκέφτηκα εγώ στον εαυτό μου και πήρα μια φίλη μου που είμαστε πολύ φίλες με αυτή, που και αυτή είχε προβλήματα στο σπίτι της. Και την πήρα τηλέφωνο και έκλαιγα με λυγμούς. Και μου λέει «τι έπαθες δεν σε έχω ξανακούσει έτσι». Και της λέω «δεν μπορώ άλλο, θέλω να τελειώσει όλο αυτό». Μου λέει «τι «έχει γίνει;» Είχε πάθει σοκ, δε με είχε ξανακούσει ποτέ να κλαίω τόσο πολύ και της λέω «δεν αντέχω άλλο δεν ξέρω τι θα κάνω δεν μπορώ άλλο αυτό τον πόνο». Μου λέει «τι έχει συμβεί; Με τρομάζεις». «Δεν ξέρω, τι θα κάνω, δεν μπορώ άλλο να αντέξω αυτό το πράγμα. Δεν αντέχω άλλο. Θέλω να τελειώσει όλο αυτό. Λέω δεν μπορώ να ζήσω άλλο με αυτό». Μου λέει «τι έχει γίνει;» Και έκλαιγα…Μιλούσαμε για ένα τέταρτο και απλά έκλαιγα με λυγμούς. Δεν μπορούσα να σταματήσω να κλαίω. Και της κάνω «πρέπει να σου πω κάτι, που έχει γίνει εδώ και ένα χρόνο, αλλά δεν ξέρω πως να στο πω, γιατί φοβάμαι». Και μου είχε θυμώσει γιατί νόμιζα πως ήταν κάτι που είχε να κάνει με κάποιο αγόρι, με κάποια φίλη μου και νόμιζα πως δεν της λέω πράγματα. Ότι της έκρυβα κάτι. Και προφανώς δεν θα πήγαινε εκεί πέρα το μυαλό της».
Η σειρά
Το 13 Reasons Why, είναι μια σειρά παραγωγής του Netflix, και η οποία καταπιάνεται με το διαχρονικό ζήτημα της ενδοσχολικής βίας (απ’ την λεκτική ως το βιασμό) και διερευνά τους λόγους που οδήγησαν μια μαθήτρια Λυκείου (η οποία είχε πέσει θύμα βιασμού) στην αυτοκτονία.

Πρόκειται για διασκευή του προ δεκαετίας βιβλίου του Τζέι Άσερ. Η σειρά του Μπράιαν Γιόρκι επιχειρεί και, σε σημαντικό βαθμό, πετυχαίνει να προσεγγίσει δύσκολες και ευαίσθητες θεματικές, όπως αυτές της σεξουαλικής κακοποίησης και του βιασμού, με μια διεισδυτική ματιά. Από τη μια, ο τρόπος προσέγγισης σεναριακά και σκηνοθετικά, μπορεί να σε κάνει να νιώσει ιδιαίτερα αρνητικά συναισθήματα, από την άλλη όμως η ιστορία της Χάνα, της τραγικής ηρωίδας της σειράς, είτε έχεις βρεθεί στην θέση του παρατηρητή είτε του θύματος μπορεί να σε κάνει να αναζητήσεις την λύτρωση. Κι όχι φυσικά, αναφορικά με το τέλος που είχε η ίδια, κάθε άλλο.
Η σειρά σου δείχνει μέσα από όλες τις αφηγήσεις κάθε δυνατό δρόμο, κάθε δυνατό τρόπο, μέσα από τον οποίο η Χάνα, ως θύμα βιασμού μπορούσε να ζητήσει βοήθεια, να προσπαθήσει να γιατρέψει τις πληγές της, ενώ πάνω και πέρα απ’ όλα, σου δείχνει πως ο πιο σημαντικός τρόπος να προχωρήσει μπροστά ένας άνθρωπος που βίωσε κάτι τέτοιο, είναι να μιλήσει γι αυτό ανοιχτά.
Στιγμιότυπο από την σειρά 13 Reasons Why.

Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο, ότι το 17χρονο κορίτσι που έπεσε θύμα του σάτυρου ρασοφόρου, άντλησε κουράγιο και δύναμη, βλέποντας αυτή τη σειρά.
Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί, πως όσοι μπορεί να παρακολουθήσουν τη συγκεκριμένη σειρά, πρέπει να έχουν κατά νου ότι, αν και πρόκειται για πραγματικά ζητήματα, οι ιστορίες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί χαρακτήρες δεν παίρνουν πάντα τις σωστές αποφάσεις (βλ. Χάνα).
Ίσως δεν είναι κατάλληλη για όλους, καθώς κάθε άνθρωπος αντιλαμβάνεται διαφορετικά αυτά που βλέπει και ακούει. Γι αυτό αν για κάποιο λόγο ο θεατής δε νιώθει άνετα κατά τη στιγμή που την παρακολουθεί, θα πρέπει να σταματήσει ή να ζητήσει βοήθεια. Άλλωστε και το ίδιο το Netflix, στους εναρκτήριους τίτλους της σειράς υπερθεματίζει την παραπάνω πληροφορία, παραθέτοντας μάλιστα, έναν ιστότοπο, στον οποίο μπορεί να απευθυνθεί οποιοσδήποτε νιώθει πως χρειάζεται βοήθεια.
Ας κρατήσουμε λοιπόν το παραπάνω, και ας έχουμε διαρκώς υπόψιν μας πως στόχος της σειρά αυτής είναι κυρίως να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να γνωστοποιήσει το γεγονός ότι αυτά τα λεπτά ζητήματα υπάρχουν και πρέπει να βγαίνουν στο φως και να αντιμετωπίζονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα