Σελίδες

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Εντός 3 μηνών ευνοϊκή ρύθμιση οφειλών προς δήμους – Στο internet το πόθεν έσχες πολιτικών

      
Τροπολογία για ένταξη στο νομοσχέδιο για την «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση» που αφορά α) στη διαδικασία καταβολής κύριας οφειλής και προστίμων τρίτων προς τους δήμους β) λειτουργικά θέματα Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων γ) θέματα του υπουργείου Πολιτισμού (διορισμοί στο δημόσιο, ΕΣΡ, εκπαίδευση τυφλών) δ) στην υποχρεωτική δημοσιοποίηση των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης υπόχρεων πολιτικών προσώπων στον ιστότοπο της Βουλής προσώπων και στην ψηφιακή διακίνηση της δημοσιευτέας ύλης προς το Εθνικό Τυπογραφείο, κατατέθηκαν στη βουλή.
Ειδικότερα στην τροπολογία που ρυθμίζει θέματα οφειλών προς τους δήμους από μισθώματα, βεβαιωμένη καταβολή με απόφαση δικαστηρίου, οφειλές περαιωμένες από επιτροπές επίλυσης φορολογικών διαφορών, προβλέπονται ευνοϊκοί τρόποι καταβολής μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενοι και απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, αποκλειστικά εντός 3 μηνών από την δημοσίευση του νομοσχεδίου.

Όπως υποστηρίζει το υπουργείο Εσωτερικών, «για πρώτη φορά, αφορά όχι το σύνολο των οφειλετών αδιακρίτως αλλά αποκλειστικά εκείνους, που , ιδίως λόγω της κρίσης δεν ήταν σε θέση να αποπληρώσουν το σύνολο των υποχρεώσεων τους. Δεν επωφελούνται δηλ. οι "εκ συστήματος" κακοπληρωτές που δεν κατέβαλαν ούτε καν ένα εύλογο μέρος των οφειλών τους. Η ρύθμιση, επίσης για πρώτη φορά, δεν σημαίνει τη διαγραφή του συνόλου των προστίμων. Έτσι δεν εξισώνεται ο συνεπής στις υποχρεώσεις του πολίτης με τον ασυνεπή και εμπεδώνεται η αρχή ότι η τήρηση του νόμου και των υποχρεώσεων εκ μέρους των δημοτών είναι και θα παραμένει πιο συμφέρουσα.

Η ρύθμιση των χρεών τρίτων προς Δήμους αποτελεί ταυτόχρονα και ουσιαστική στήριξη των οικονομικών της αυτοδιοίκησης, δεδομένου μάλιστα ότι για την έκδοση φορολογικής ενημερότητας απαιτείται πλέον η τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων και με τους ΟΤΑ.


Διάταξη για τη δημοσιοποίηση των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης πολιτικών

Η ρύθμιση προβλέπει τη υποχρεωτική ανάρτηση του Πόθεν Έσχες των υπόχρεων πολιτικών προσώπων στον ιστότοπο της Βουλής, προκειμένου να μην περιοριστεί και αυτή τη φορά, όπως έως σήμερα προβλεπόταν, στην άπαξ δημοσίευση στον τύπο. Έτσι εξασφαλίζεται η ευρύτερη δυνατή διαφάνεια και παρέχεται πλέον η δυνατότητα στον πολίτη να έχει άμεση πρόσβαση στις δηλώσεις Πόθεν Έσχες των πολιτικών. Η ρύθμιση κατατίθεται ώστε να εφαρμοστεί στο υπό δημοσίευση Πόθεν Έσχες το αμέσως προσεχές διάστημα. Υπενθυμίζεται ότι η ριζική αναμόρφωση των σχετικών διατάξεων θα περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για τα Οικονομικά των Κομμάτων, που ολοκληρώνεται από το Υπουργείο Εσωτερικών και θα τεθεί σε διαβούλευση με τα κόμματα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.


Ολόκληρη η κατατεθείσα τροπολογία την οποία υπογράφουν οι υπουργοί Εσωτερικών, Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Δικαιοσύνης και ο αναπλ. υπουργός Πολιτισμού, έχει ως εξής:


«ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
Άρθρο....
Διαδικασία καταβολής κύριας οφειλής και προστίμων τρίτων προς δήμους

1. Δύνανται να ρυθμίζονται και να εξοφλούνται κατόπιν αιτήσεως του υποχρέου, οι εξής οφειλές προς τους δήμους, εξαιρουμένων των προστίμων αυθαιρέτων κατασκευών:
α) πάσης φύσεως οφειλές που γεννήθηκαν ή βεβαιώθηκαν από 1-9-2009 και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εφόσον έχει καταβληθεί μέχρι την υποβολή της αιτήσεως εκ μέρους του υπόχρεου ποσό ίσο με το 30% του συνόλου αυτών.
β) πάσης φύσεως οφειλές που γεννήθηκαν ή βεβαιώθηκαν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εφόσον μέρος ή το σύνολο αυτών είχαν υπαχθεί στη ρύθμιση του άρθρου 66 του ν.3801/2009 και έχει καταβληθεί το 30% της ρυθμισθείσας οφειλής.
γ) πάσης φύσεως οφειλές που γεννήθηκαν ή βεβαιώθηκαν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εφόσον μέρος ή το σύνολο αυτών είχαν τύχει διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής κατά το άρθρο 170 του ν.3463/2006 και έχει καταβληθεί το 30% του διακανονισθέντος ποσού.
2. Οι οφειλές της παραγράφου 1 ρυθμίζονται και εξοφλούνται ως εξής:
α) εφάπαξ, με καταβολή της κύριας οφειλής, του δεκαπέντε τοις εκατό (15%) των προστίμων που αναλογούν σε αυτή, καθώς και του δεκαπέντε τοις εκατό (15%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής,
β) με καταβολή της κύριας οφειλής, του τριάντα τοις εκατό (30%) των προστίμων που αναλογούν σε αυτή, καθώς και του τριάντα τοις εκατό (30%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις.
Προκειμένου περί αυτοτελών προστίμων, καταβάλλεται η κύρια οφειλή και το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) ή το τριάντα τοις εκατό (30%), αντίστοιχα, των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, ανάλογα με τον ανωτέρω τρόπο καταβολής.
Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται αποκλειστικά εντός τριών μηνών από την δημοσίευση του παρόντος μπορεί να ορίζεται το ανώτερο ποσό οφειλής για το οποίο ισχύει υποχρεωτικά η εφάπαξ καταβολή, ο αριθμός των δόσεων, ανάλογα με το ύψος των οφειλών και με ανώτατο όριο τις είκοσι ισόποσες μηνιαίες δόσεις.
3. Η υπαγωγή στη ρύθμιση της προηγουμένης παραγράφου γίνεται ύστερα από αίτηση που υποβάλλει ο οφειλέτης προς τον δήμο εντός τριών (3)μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.
Μαζί με την αίτηση, η οποία συνοδεύεται από βεβαίωση του δήμου για το ποσόν της οφειλής, δηλώνεται ο τρόπος καταβολής της οφειλής. Στην περίπτωση που δηλώνεται εφάπαξ καταβολή, ο οφειλέτης μπορεί να εξοφλήσει την οφειλή του εντός προθεσμίας έξι μηνών από την υποβολή της αίτησης, με ταυτόχρονη προκαταβολή ποσοστού είκοσι τοις εκατό (20%) της ρυθμιζόμενης οφειλής του. Μετά την πάροδο του εξαμήνου, εάν δεν καταβάλει το υπόλοιπο ποσό της οφειλής χάνει το ευεργέτημα της ρύθμισης.
Στην περίπτωση που αιτείται την καταβολή με δόσεις, η πρώτη δόση καταβάλλεται με την υποβολή της αίτησης, ενώ οι επόμενες καταβάλλονται ως την τελευταία εργάσιμη ημέρα καθενός εκ των επομένων μηνών. Η μη καταβολή δύο δόσεων, καθώς και η μη καταβολή της τελευταίας δόσης, εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία λήξης της, έχει ως συνέπεια την απώλεια του ευεργετήματος της ρύθμισης.
4. Στις ληξιπρόθεσμες οφειλές της παρούσας παραγράφου συμπεριλαμβάνονται και οι ακόλουθες:
α) Οφειλές από μισθώματα συμπεριλαμβανομένων των τόκων υπερημερίας ή προβλεπόμενων από τις συμβάσεις μίσθωσης ρητρών.
β) Οφειλές που έχουν βεβαιωθεί με απόφαση δικαστηρίου οποιουδήποτε βαθμού ή αυτές για τις οποίες έχουν ασκηθεί προσφυγές στα δικαστήρια και εκκρεμούν έως την λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης της παραγράφου 3 του παρόντος.
γ) Οφειλές για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία ενώπιον των επιτροπών επίλυσης φορολογικών διαφορών και έχουν εγκριθεί από το οικείο δημοτικό συμβούλιο, με απόφαση που λαμβάνεται έως της αναφερόμενη στην παράγραφο 3 προθεσμία υποβολής της αίτησης.
5. Τυχόν ποσά που έχουν καταβληθεί, έως την υποβολή της αίτησης για την υπαγωγή στην ρύθμιση του παρόντος άρθρου, για πρόστιμα και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής των οφειλών δεν συμψηφίζονται ούτε επιστρέφονται.
6. Στους οφειλέτες που είναι συνεπείς στη ρύθμιση του παρόντος άρθρου και συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις του άρθρου 26 του ν.1882/1990, όπως ισχύει, χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας μηνιαίας ισχύος, εφόσον καταβληθεί από τον υπόχρεο το 50% της αρχικής οφειλής.

Α. Στο άρθρο 44 του ανωτέρω σχεδίου νόμου με τίτλο « Θεσμικά ζητήματα των ΟΤΑ» προστίθενται παράγραφοι 10, 11, 12 και 13 ως εξής:
10α. Η περίπτωση 17 της παραγράφου 1 του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Η σύνταξη Πράξεων Εφαρμογής του άρθρου 12 του Ν.1337/83 (Συνολική Π.Ε., Μεμονωμένη Π.Ε., Διορθωτική Π.Ε.), συμπεριλαμβανομένων και όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών».
β. Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 94 του ν.3852/2010 προστίθενται νέες περιπτώσεις ως εξής:
«30. Η σύνταξη των πράξεων αναλογισμού αποζημίωσης, τακτοποίησης, προσκύρωσης κατά τις διατάξεις του Ν.Δ.17-7-1923 συμπεριλαμβανομένων και όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών»
« 31. Η επιμέλεια μεταγραφής ή καταχώρισης των Πράξεων Εφαρμογής του άρθρου 12 του Ν.1337/83 σε Υποθηκοφυλακείο ή Κτηματολόγιο»
« 32. Η σύσταση επιτροπής του άρθρου 1 του Π.Δ.5/86 ( ΦΕΚ 2 Α΄) για τον προσδιορισμό της αξίας ακινήτων για την εισφορά σε χρήμα».
γ. Στην περίπτωση 34 της παραγράφου 6 του άρθρου 94 του ν.3852/2010 απαλείφεται η τελεία και προστίθεται η φράση: «και πώλησης προϊόντων καπνού καθώς και παραχώρησης του δικαιώματος εκμετάλλευσης κυλικείου- καφενείου κατά τις διατάξεις του άρθρου 23 του ΝΔ 1044/1971, όπως ισχύει».
δ. Η αρμοδιότητα της περίπτωσης 41 της παραγράφου ΙΙ ΣΤ του άρθρου 186 του ν.3852/2010, όπως προστέθηκε με την παρ.2β του άρθρου 30 Ν.3889/2010,(Α 182) αντικαθίσταται ως εξής και αριθμείται ως περίπτωση 40: «Η κύρωση ή ακύρωση της πράξης αναλογισμού αποζημίωσης, τακτοποίησης, προσκύρωσης κατά τις διατάξεις του Ν.Δ.17-7-1923 και η κρίση των ενστάσεων που υπεβλήθησαν κατ' αυτών».
ε. Στο τέλος της παραγράφου ΙΙ ΣΤ του άρθρου 186 του Ν.3852/2010 προστίθενται περιπτώσεις 41, 42,43, ως εξής:
«41. Η κύρωση της πράξης εφαρμογής της πολεοδομικής μελέτης κατά τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν.1337/83 ( Συνολική Π.Ε., Μεμονωμένη Π.Ε., Διορθωτική Π.Ε.)και κρίση των ενστάσεων που υπεβλήθησαν κατ' αυτής»
«42. Η απόφαση για κατ' εξαίρεση σύνταξη μεμονωμένης Πράξης εφαρμογής»
«43. Η απόφαση χαρακτηρισμού ως οικοδομήσιμου οικοπέδου αποκλεισμένου από τις οδούς του εγκεκριμένου σχεδίου».
στ. Η περίπτωση β της παραγράφου 3 του άρθρου 51 του ν.3905/2010 ( 219 Α) απαλείφεται.

11. Η παρ.2 του άρθρου 196 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν σε προγραμματικές συμβάσεις αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εκτός εκείνων που έχουν ως αντικείμενο προγράμματα και δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα και προληπτικής ιατρικής ή παροχής πρωτοβάθμιας ιατρικής φροντίδας.

12.α Στην παράγραφο 1 του άρθρου 190 του ν. 3852/2010 η φράση «από τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» αντικαθίσταται από τη φράση: « από τον Ελεγκτή Νομιμότητας».
β. Στον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 περιλαμβάνονται και οι αποφάσεις των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης.
13. Στην περίπτωση 16 Α. 3 της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3852/2010 οι λέξεις «Δήμος Νάουσας» αντικαθίστανται από τις λέξεις « Δήμος Ηρωικής Πόλεως Νάουσας».

Άρθρο....
Λειτουργικά θέματα Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων
1. α) Η παράγραφος 4 και η παράγραφος 6 του άρθρου 104 του ν. 3852/2010 αντικαθίστανται ως εξής: «4.α. Εντός των διοικητικών ορίων κάθε περιφέρειας και υπό την επιφύλαξη της παρ. 6 οι σύνδεσμοι και οι ανώνυμες εταιρείες που έχουν συσταθεί ως Φ.Ο.Δ.Σ.Α. ή άλλες επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Ο.Τ.Α. που ασκούν αρμοδιότητες Φ.Ο.Δ.Σ.Α. κατά το μέρος που ασκούν αντίστοιχες αρμοδιότητες, συγχωνεύονται σε ενιαίο σύνδεσμο, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 6, στον οποίο συμμετέχουν υποχρεωτικά οι δήμοι όλων των διαχειριστικών ενοτήτων της περιφέρειας σύμφωνα και με τη διάταξη του άρθρου 30 του ν. 3536/2007. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες Δήμοι ασκούν αρμοδιότητες ΦΟΔΣΑ και διαχειρίζονται εγκαταστάσεις προσωρινής αποθήκευσης, επεξεργασίας και διάθεσης στερεών αποβλήτων, η διαχείριση αυτή ανατίθεται στον ενιαίο σύνδεσμο. β. Εντός ενός (1) μηνός από την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παρ. 6 του παρόντος, εκδίδεται πράξη του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην οποία αναφέρονται οι συγχωνευόμενοι φορείς της προηγούμενης παραγράφου, η επωνυμία του νέου συνδέσμου, η διοίκηση, η έδρα, η διάρκεια και οι πόροι αυτού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Εντός δεκαπενθημέρου από τη δημοσίευση της ανωτέρω πράξης, τα οικεία δημοτικά συμβούλια ορίζουν τους εκπροσώπους τους στο διοικητικό συμβούλιο του νέου ΦΟ.Δ.Σ.Α. Η θητεία των διοικητικών συμβουλίων των υπό συγχώνευση φορέων παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι τη συγκρότηση του διοικητικού συμβουλίου του νέου ΦΟ.Δ.Σ.Α.»
«6. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μέχρι 30 Ιουνίου 2011, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, ρυθμίζεται η διαδικασία συγχώνευσης των φορέων της παρ. 4α, η διοίκηση του νέου Φ.Ο.Δ.Σ.Α., η έδρα, η χρονική του διάρκεια, ο τρόπος καθορισμού του ύψους των ετήσιων εισφορών των δήμων, σε συνάρτηση με την αποτίμηση των τυχόν περιουσιακών στοιχείων των συγχωνευόμενων φορέων, καθώς και η διαδικασία ανάθεσης της διαχείρισης των εγκαταστάσεων που ορίζονται στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 4α.
Με το ανωτέρω διάταγμα στις περιφέρειες Ιονίων Νήσων και Βορείου και Νοτίου Αιγαίου μπορεί να καθορίζεται διαφορετική χωρική αρμοδιότητα των νέων Φ.Ο.Δ.Σ.Α.
Σε περίπτωση κατά την οποία τα όρια της χωρικής αρμοδιότητας συμπίπτουν με τα όρια ενός δήμου, ο ΦΟ.Δ.Σ.Α. λειτουργεί ως Ν.Π.Δ.Δ. του δήμου.»
2. Στα πρώτα εδάφια των παρ. 5,7 και 9 του άρθρου 104 του ν. 3852/2010 οι λέξεις " των συνδέσμων" και "Φ.Ο.Δ.Σ.Α." αντικαθίστανται με τη φράση "των φορέων της παρ.4α και στην παρ. 8 οι λέξεις «δημοσίευση της απόφασης συγχώνευσης» αντικαθίσταται με τη φράση «δημοσίευση της πράξης του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης»
3. Η παρ. 6 του άρθρου 206 του ν. 3852/2010 καταργείται.
4. Η παρ. 3 του άρθρου 211, του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: "Με την υπουργική απόφαση της παραγράφου 1 καθορίζονται οι ετήσιες εισφορές που καταβάλλουν τα μέλη του συνδέσμου, η διαδικασία αποτίμησης των περιουσιακών στοιχείων του Ε.Σ.Κ.Δ.Ν.Α., οι υπηρεσίες για τις οποίες επιβάλλονται τέλη, ο χρόνος έναρξης λειτουργίας του, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια".
5. Η παρ. 4 του άρθρου 211, του ν. 3852/2010 καταργείται.
Άρθρο....
Δημοσιοποίηση των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης υπόχρεων προσώπων - Ψηφιακή διακίνηση της δημοσιευτέας ύλης προς το Εθνικό Τυπογραφείο

1. α. Η παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3213/2003 αντικαθίσταται ως εξής :

«Η δημοσίευση στον τύπο των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης που υποβάλλουν ετησίως τα πρόσωπα που ορίζονται στο άρθρο 1 παρ. 1 περιπτώσεις α-ε του παρόντος επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι δημοσιεύεται ολόκληρο το κείμενό τους. Με την ίδια προϋπόθεση οι ανωτέρω δηλώσεις αναρτώνται στο διαδικτυακό τόπο της Βουλής με μέριμνα του Προέδρου της Επιτροπής του άρθρου 21 του ν. 3023/2002 (ΦΕΚ 146 Α), όπως ισχύει. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι επιτρεπτή η επιλεκτική δημοσιοποίηση ονομαστικών στοιχείων».

2. Η παράγραφος 10 του άρθρου 9 του Ν.3469/2006 (ΦΕΚ Α΄131/2006) "Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις" αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Οι φορείς αποστέλλουν ηλεκτρονικά στο Εθνικό Τυπογραφείο τα προς δημοσίευση κείμενα με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, υπό την προϋπόθεση ότι φέρουν προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή σύμφωνα με τα οριζόμενα στη νομοθεσία. Εφόσον δεν πληρείται η προϋπόθεση αυτή, οι φορείς καταχωρίζουν αυτούσιο το προς δημοσίευση κείμενο σε εφαρμογή λογισμικού που τηρείται για το σκοπό αυτό στο δικτυακό τόπο του Εθνικού Τυπογραφείου και καταθέτουν ή αποστέλλουν ταχυδρομικά στο Εθνικό Τυπογραφείο το προς δημοσίευση κείμενο μαζί με εκτυπωμένο αποδεικτικό καταχώρισης του κειμένου στην εφαρμογή λογισμικού. Τα κείμενα που δημοσιεύονται στο τεύχος Διακηρύξεων Δημοσίων Συμβάσεων (Δ.Δ.Σ.) γίνονται δεκτά και με τηλεομοιοτυπία, υπό την προϋπόθεση τήρησης των κειμένων διατάξεων για επικοινωνία με τηλεομοιοτυπία και εφόσον αποστέλλεται με τον ίδιο τρόπο και εκτυπωμένο αποδεικτικό καταχώρισης του κειμένου στην εφαρμογή λογισμικού του Εθνικού Τυπογραφείου. Σε περίπτωση που το προς δημοσίευση κείμενο δεν είναι ταυτόσημου περιεχομένου με το κείμενο που καταχωρήθηκε στην εφαρμογή λογισμικού επιστρέφεται στο φορέα αποστολής αδημοσίευτο. Η ισχύς της παρούσας διάταξης αρχίζει από την 1.1.2012».

Άρθρο...
Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού

1. Κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 3 παρ. 2 εδ. ε του Ν. 3051/2002 «Συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές, τροποποίηση και συμπλήρωση του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και συναφείς ρυθμίσεις» (ΦΕΚ Α' 220), η αυτοδίκαιη παράταση της θητείας των μελών του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης καλύπτει ισόχρονο διάστημα μέχρι το διορισμό των νέων μελών κατά την παράγραφο 2 εδ. α του ίδιου ως άνω άρθρου και είναι επιτρεπτή επί όσο χρόνο δεν έχουν ορισθεί τα νέα μέλη.
2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 7 του Ν. 1866/1989 «Ίδρυση Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεοράσεως και παροχή αδειών για την ίδρυση και λειτουργία τηλεοπτικών σταθμών» (ΦΕΚ Α' 222) αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Ο τρόπος και η διαδικασία της εφαρμογής του παρόντος ρυθμίζεται με προεδρικό διάταγμα, που προτείνει ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού».
3. Το άρθρο 1 του Π.Δ. 212/1995 «Εθνικό πρόγραμμα πληροφόρησης και εκπαίδευσης για τους Έλληνες τυφλούς» (ΦΕΚ Α' 112) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 1
Σύσταση και Συγκρότηση Επιτροπής
1. Συνιστάται στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, Επιτροπή Ελέγχου εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 7 παρ. 3 του Ν. 1866/1989 που αποτελείται από:
α. Έναν ανώτερο υπάλληλο του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.
β. Έναν υπάλληλο της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
γ. Έναν υπάλληλο του Υπουργείου Οικονομικών.
δ. Έναν κοινό εκπρόσωπο του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών (ΠΣΤ), του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών (ΚΕΑΤ) και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΕΣΑΕΑ).
ε. Έναν κοινό εκπρόσωπο των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας.
2. Ο Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής με τους αναπληρωτές τους ορίζονται για μία τριετία με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού.
Τα μέλη υποδεικνύονται με τους αναπληρωτές τους από τους αρμόδιους υπουργούς ή τους αντίστοιχους φορείς.
Πρόεδρος ορίζεται ο υπάλληλος του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.
Οι υπό στοιχ. δ και ε κοινοί εκπρόσωποι υποδεικνύονται μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα που τάσσει με την πρόσκλησή του ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού.
3. Σε περίπτωση που παρέλθουν άπρακτες οι προθεσμίες αυτές η Επιτροπή συνεδριάζει νόμιμα χωρίς την παρουσία των εκπροσώπων υπό στοιχ. δ και ε. Με τη σύνθεση αυτή η Επιτροπή καθορίζει ποιος εκ των αδειούχων ή των νομίμως λειτουργούντων κατά την έννοια του άρθρου 5 παράγραφος 7 περ. α του Ν. 3592/2007, τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας του στοιχείου ε και ποιος εκ των φορέων του στοιχείου δ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου θα ορίσει εκπρόσωπο στην Επιτροπή.
4. Σε περίπτωση αποχώρησης μέλους της Επιτροπής για οποιονδήποτε λόγο, ορίζεται αντικαταστάτης κατά την προβλεπόμενη στις προηγούμενες παραγράφους διαδικασία, για τον υπολειπόμενο χρόνο της θητείας του.
5. Η θητεία του εκάστοτε Προέδρου και των μελών της Επιτροπής παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι το διορισμό νέων μελών κατά την παράγραφο 2 εδάφιο α του παρόντος».
3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 2 του Π.Δ. 212/1995 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Ο Πρόεδρος, ο Γραμματέας, τα μέλη και οι αναπληρωτές τους λαμβάνουν αποζημίωση, κατά συνεδρίαση, που ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Το ποσόν της αποζημίωσης αναλαμβάνεται από τον ειδικό τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο κατατίθεται το εισφερόμενο από τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ποσό».

4. Το άρθρο 3 του Π.Δ. 212/1995 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 3
Γραμματεία
Γραμματέας της Επιτροπής ορίζεται μόνιμος υπάλληλος του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού με απόφαση του Υπουργού. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και ο αναπληρωτής του Γραμματέα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα