Σελίδες

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Webinar: Νευροεπιστήμες & Εκπαίδευση


ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ: 

Το εν λόγω σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, φοιτητές και σπουδαστές παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών σχολών καθώς και σε ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους αλλά και γονείς.

 ΣΚΟΠΟΣ

 Για πολλούς μαθητές το σχολείο και η εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί μια δυσάρεστη εμπειρία. Ήδη από τη στιγμή που εισέρχονται στην αίθουσα, παρατηρείται απροθυμία από την πλευρά τους να παρακολουθήσουν το μάθημα, πράγμα το οποίο μεταφράζεται σε αντιπαραγωγικότητα, έλλειψη συμμετοχής στη διαδικασία της
μάθησης και απόρριψη των όσων μπορείτε να τους προσφέρετε ως εκπαιδευτικοί. Ο κύκλος των σεμιναρίων αυτών βασίζεται στο πώς μπορείτε με συγκεκριμένους τρόπους να μεθοδεύσετε αλλαγές στην ψυχολογική και εγκεφαλική τους κατάσταση, έτσι ώστε, όταν κληθούν να συμμετέχουν στη διαδικασία της μάθησης να ανταποκριθούν θετικά. Όταν βρισκόμαστε σε μια συγκεκριμένη διάθεση ή κατάσταση είναι πιθανό να καταφύγουμε και σε συγκεκριμένες επιλογές που εναρμονίζονται και εκφράζουν την κατάστασή μας. Αν, λοιπόν, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση δυσαρέσκειας και απροθυμίας να συμμετάσχουμε, το πιο πιθανό είναι ότι, αν εκείνη τη στιγμή κληθούμε να παρακολουθήσουμε ή να συμμετέχουμε στο μάθημα, η στάση που θα κρατήσουμε θα είναι αυτή της απόρριψης, της αδιαφορίας και της απάθειας. Αν όμως βρισκόμαστε σε μια από τις θετικές καταστάσεις που προσφέρονται για εκμάθηση, κατά πάσα πιθανότητα θετικός και δεκτικός θα είναι και ο τρόπος με τον οποίο θα ανταποκριθούμε. Η κάθε «κατάσταση», όπως αποδίδεται μια συγκεκριμένη δομή σύναψης συγκεκριμένων κάθε φορά νευρώνων στον εγκέφαλο που επηρεάζει και επηρεάζεται από γνωστικές, αισθητηριακές και συναισθηματικές αλλαγές, δημιουργεί ένα διαφορετικό φάσμα και πεδίο επιλογών και άρα αποφάσεων και συμπεριφορών. Οι καταστάσεις προηγούνται της συμπεριφοράς και στόχος μας είναι να επιφέρουμε τους μαθητές μας σε συγκεκριμένες καταστάσεις που αποτελούν έδαφος πρόσφορο για εκμάθηση. Με τον καιρό οι μαθητές θα έχουν εσωτερικεύσει νέες καταστάσεις σχετιζόμενες με τη μάθηση και συνδυασμένες με θετικές εμπειρίες, στις οποίες θα καταφεύγουν γρήγορα και μηχανικά καθώς ο εγκέφαλος μαθαίνει, και από ένα σημείο και μετά σχηματίζει πιο εύκολα και ταχύτερα τις διάφορες συνάψεις νευρώνων. Με την αξιοποίηση των τεχνικών που ρυθμίζουν την εκάστοτε κατάσταση στους μαθητές μας, δημιουργούμε καινούριες καταστάσεις, καινούριες συμπεριφορές και επομένως καινούρια μυαλά.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Εξοικείωση και κατάρτιση σε καινούριες τεχνικές διδασκαλίας που αξιοποιούν τα αποτελέσματα διάφορων ερευνών για τη νευροφυσιολογία του εγκεφάλου προς όφελος της μάθησης. Οι τεχνικές που προτείνονται είναι εφαρμοσμένες και αποδεδειγμένα αποτελεσματικές, εστιάζουν στον ενεργό ρόλο του μαθητή στην τάξη και καθιστούν το μάθημα πολύ πιο ευχάριστο και εποικοδομητικό εξασφαλίζοντας έτσι την ποιοτική και σε βάθος χρόνου μάθηση και γνώση. Πρόσφατες έρευνες στις νευροεπιστήμες κατέδειξαν την σύνδεση μεταξύ ομιλίας/σωματικής δραστηριότητας και αλλαγών στην δραστηριότητα και τις διεργασίες του εγκεφάλου. Σύμφωνα με τα διάφορα συμπεράσματα των ερευνών αυτών, οι μαθητές που μιλούν, σκέφτονται ή κινούνται περισσότερο, εμπεδώνουν και συγκρατούν πολύ περισσότερα, ενώ όταν αισθάνονται καλά για το τι, πώς και με ποιόν μαθαίνουν κάτι, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες να θέλουν να βιώσουν ξανά μια ανάλογη εμπειρία. Οι τεχνικές που προτείνονται αξιοποιούν και εφαρμόζουν τις αρχές αυτές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε συγκεκριμένες σωματικές δραστηριότητες για κάθε κατάσταση και στην αξιοποίηση της δημιουργίας ισχυρών κοινωνικών δεσμών μεταξύ των μαθητών, λόγω του ότι η κοινωνική επαφή διαμορφώνει και δύναται να επιδράσει θετικά στη διαδικασία της μάθησης μέσα από την ανάγκη για αποδοχή, την φιλία, την ανάπτυξη ισχυρών δεσμών, των φόβων για απόρριψη. Τα περισσότερα από αυτά που ξέρουμε άλλωστε, τα μάθαμε στα πλαίσια των κοινωνικών επαφών μας. Όλες οι δραστηριότητες επιβάλλουν την κατεξοχήν ενεργή συμμετοχή του μαθητή για τον απλό λόγο ότι η παρακολούθηση δεν αρκεί. Ένας άνθρωπος δεν συγκρατεί ή μαθαίνει κάτι στη ζωή του απλά ακούγοντάς το μια φορά-εκτός αν πρόκειται για ζήτημα επιβίωσης ή τραυματική εμπειρία- αλλά βιώνοντάς το, αναγνωρίζοντας και αποκλείοντας τις λάθος επιλογές.


Στον κύκλο των σεμιναρίων που θα πραγματοποιηθούν θα καλυφθεί μια πληθώρα συγκεκριμένων τεχνικών για διάφορα ηλικιακά κοινά που περιλαμβάνουν δραστηριότητες όπως:

  • Καταιγισμός ιδεών
  • Συζήτηση/ανάλυση
  • Σύγκριση προσωπικής εργασίας έναντι πρότυπου έργου
  • Διαγωνισμοί-ανταγωνιστικότητα
  • Παιχνίδια συνεργασίας
  • Ομαδικές εργασίες
  • Έλεγχος και αξιολόγηση των μαθητών από τους υπόλοιπους μαθητές
  • Οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλο δασκάλου και διδάσκουν ο ένας τον άλλο

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ


Κλάδος Μανούσος MSc. (ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ)

ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ:
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα