Σελίδες

Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017

Χρέη στους Δήμους: Πώς θα γίνεται η ρύθμιση σε 100 δόσεις

Εχουν αρχίσει να εκδίδονται ανακοινώσεις
Χρέη στους Δήμους: Πώς θα γίνεται η ρύθμιση σε 100 δόσεις


Ανακοινώσεις έχουν αρχίσει να εκδίδουν από την περασμένη εβδομάδα δήμοι της χώρας για τη ρύθμιση χρεών έως και 100 δόσεις με βάση το αρ. 52 του Ν.4483/2017. Με τη ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στους οφειλέτες των ΟΤΑ α’ βαθμού να ρυθμίσουν τις οφειλές τους από οποιαδήποτε αιτία (τέλη, πρόστιμα, φόροι, κλήσεις ΚΟΚ, εισφορές, μισθώματα κλπ.), τις ήδη βεβαιωμένες και αυτές που θα βεβαιωθούν μέχρι 30/09/2017, κατόπιν αιτήσεως εντός τεσσάρων μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου. 
Ο νόμος δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 31/07/2017
Οι ρυθμίσεις γίνονται κατά ποσοστό απαλλαγής από 100% έως 50% από τις κατά Κ.Ε.Δ.Ε. (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων) προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής ή μη υποβολής ανάλογα με το αριθμό των δόσεων που θα επιλεχθούν.
Συγκεκριμένα:
α) με εφάπαξ καταβολή απαλείφονται κατά 100% οι προσαυξήσεις.

β) από (2) έως (24) δόσεις, 80% ποσοστό απαλλαγής


γ) από (25) έως (48) δόσεις, 70% ποσοστό απαλλαγής.

δ) από (49) έως (72) δόσεις, 60% ποσοστό απαλλαγής.

ε) από (73) έως (100) δόσεις, απαλλαγή ποσοστού 50%. Οι δόσεις είναι μηνιαίες με ελάχιστη δόση των (20) ευρώ εκτός από την τελευταία που μπορεί να είναι μικρότερη.

Η πρώτη δόση της ρύθμισης καταβάλλεται εντός 3 εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης διαφορετικά θεωρείται ως μη υποβληθείσα. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του αντιστοίχου μήνα, αλλιώς υπάρχει επιβάρυνση με μηνιαία προσαύξηση 5% επί του ποσού της δόσης από την επόμενη της ημέρας που όφειλε αυτή να καταβληθεί.

Η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται στο Ταμείο του Δήμου το αργότερο έως 30/11/2017. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση το αίτημα εξετάζεται από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου, η οποία αποφαίνεται μετά από σχετική εισήγηση της Ταμειακής Υπηρεσίας του Δήμου.

Σημειώνεται ότι πλέον με το άρθρο 65 του ίδιου νόμου, τα στοιχεία που αφορούν στην ακίνητη περιουσία και στο εισόδημα των υπόχρεων εντός των ορίων της διοικητικής τους Περιφέρειας, μπορούν να δοθούν εντός 30 ημερών με μια απλή αίτηση στους Δήμους, οπότε η διασταύρωση και η σύγκριση των δηλωθέντων τετραγωνικών μέτρων είτε για το Τέλος Καθαριότητας είτε για το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας, θα μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά μια πολύ απλή υπόθεση. Συνεπώς σχετικά νωρίς θα αποκαλυφθούν τα όποια λάθη - εκούσια ή ακούσια - στη δήλωση προς τους Δήμους και θα βεβαιωθούν οι διαφορές με υποχρεωτική επιβολή των νόμιμων προστίμων.

Πηγη: το βημα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα