Καμπανάκι για την υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρας - Πύργου «χτυπάει» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με έγγραφό της που εστάλη στις 7 Φεβρουαρίου 2017 στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, (σ.σ. σύμφωνα με χθεσινό ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βάζει στο… κάδρο της αμφισβήτησης (ζητώντας τις σχετικές εξηγήσεις) μια σειρά από κινήσεις στις οποίες προέβη η ελληνική πλευρά προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο.
Η Επιτροπή, μεταξύ άλλων, ζητά να δικαιολογηθούν οι πολύ υψηλές εκπτώσεις στις οποίες προέβησαν οι μειοδότες (από 49,91% έως 57,45%) στους επιμέρους διαγωνισμούς (σ.σ.: η δημοπράτηση του έργου έχει σπάσει σε οκτώ τμήματα).
Μάλιστα, εκφράζει τις ανησυχίες της για το εάν υπάρχει η πιθανότητα – εξαιτίας των χαμηλών προσφορών – αυτοί που θα πάρουν το έργο να μην μπορέσουν, τελικά, να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις τους.
Επιπλέον, στο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρεται ότι τα τελευταία δύο χρόνια που άρχισε η διαδικασία, δεν έχει υπογραφεί καμία από τις συμβάσεις και πως δεν έχει ζητηθεί από τους μειοδότες να εξηγήσουν τις χαμηλές προσφορές που υπέβαλαν. Επίσης, γίνεται ειδική μνεία στο γεγονός ότι στο σχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου δεν περιλαμβάνεται η παράκαμψη του Πύργου.
Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι δεν έχει γίνει προσαρμογή του σχεδίου στις μειωμένες προσφορές, και πως είναι ελλιπείς οι πληροφορίες για τους δείκτες παρακολούθησης της προόδου του έργου.
Έτσι η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να ξεκαθαρίσει την κατάσταση σε ό,τι αφορά το θέμα των χαμηλών προσφορών, να επανεξετάσει το σχεδιασμό και να επικαιροποιήσει τις πληροφορίες που λείπουν. Δίνει στη χώρα μας προθεσμία ενός μηνός για τις απαιτούμενες πληροφορίες και μας «συμβουλεύει» στην περίπτωση που δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε, να αποσύρουμε το πρότζεκτ και να το υποβάλουμε εκ νέου αργότερα…
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Στις 22 Φεβρουαρίου 2018 η ελληνική πλευρά απέστειλε τις απαντήσεις της στις αιτιάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως επισημαίνεται, ο προϋπολογισμός του έργου αναπροσαρμόσθηκε λαμβάνοντας υπόψη τις προσφερθείσες εκπτώσεις από τις επτά εργολαβίες (δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμη ο διαγωνισμός για την 8η). Διαμορφώθηκε σε 344.776.874 ευρώ από 468.322.106 της αρχικής σύμβασης, ενώ έχουν επικαιροποιηθεί όλα τα σχετικά κεφάλαια της αίτησης.
Σύμφωνα με τα επιχειρήματα του υπουργείου, η διαίρεση του έργου έγινε για την ενίσχυση του ανταγωνισμού. Κι αυτό, διότι, όπως τονίζεται, το 2015 στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων ήταν εγγεγραμμένες οκτώ εταιρείες στην 7η τάξη (είναι η ανώτερη). «Από τις οκτώ, οι δύο διεγράφησαν στο τέλος του έτους λόγω οικονομικών προβλημάτων, οι τρεις είχαν πρόβλημα και απέμειναν τρεις» επισημαίνεται χαρακτηριστικά. Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τις προσφορές, όπως αναφέρεται, «η αναθέτουσα Αρχή έχει ήδη ζητήσει από τους πρώτους μειοδότες τεσσάρων εργολαβιών να υποβάλουν τεύχος διευκρινίσεων για τη σύνθεση των προσφορών τους».
Για το θέμα της παράκαμψης του Πύργου, η ελληνική πλευρά υποστηρίζει ότι «έχει προβλεφθεί σχετικό έργο ως προαίρεση στο πλαίσιο της 1ης εργολαβίας, που θα αφορά στην εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος από τον κόμβο της ΕΟ Πάτρας – Πύργου έως τον κόμβο προς Αρχαία Ολυμπία».
Στο υπουργείο εμφανίζονται αισιόδοξοι για την έκβαση της υλοποίησης του έργου, λέγοντας πως η διάρκεια της εργολαβίας θα είναι 42 μήνες και τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί ως το 2022.
ΣΕ 8 ΚΟΜΜΑΤΙΑ. Την περασμένη Τετάρτη (14 Μαρτίου) έγινε γνωστό πως η ιταλική GD Infrastruttur – που συνεργάζεται με τη Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου – μειοδότησε με έκπτωση 52,4% στο 8ο και τελευταίο διαγωνισμό του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου. Ο διαγωνισμός αφορά στο τμήμα Μιντιλόγλι – ΒΙΠΕ Πάτρας, με προϋπολογισμό 74,4 εκατ. ευρώ.
Στους τέσσερις πρώτους (στο 50% του έργου), για το δικό τμήμα από τον Πύργο έως και τη Βάρδα, προσωρινός μειοδότης είναι και η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του Ομίλου Καλογρίτσα (ο Χρήστος Καλογρίτσας είναι κουμπάρος του υπουργού Υποδομών
Η Επιτροπή, μεταξύ άλλων, ζητά να δικαιολογηθούν οι πολύ υψηλές εκπτώσεις στις οποίες προέβησαν οι μειοδότες (από 49,91% έως 57,45%) στους επιμέρους διαγωνισμούς (σ.σ.: η δημοπράτηση του έργου έχει σπάσει σε οκτώ τμήματα).
Μάλιστα, εκφράζει τις ανησυχίες της για το εάν υπάρχει η πιθανότητα – εξαιτίας των χαμηλών προσφορών – αυτοί που θα πάρουν το έργο να μην μπορέσουν, τελικά, να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις τους.
Επιπλέον, στο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρεται ότι τα τελευταία δύο χρόνια που άρχισε η διαδικασία, δεν έχει υπογραφεί καμία από τις συμβάσεις και πως δεν έχει ζητηθεί από τους μειοδότες να εξηγήσουν τις χαμηλές προσφορές που υπέβαλαν. Επίσης, γίνεται ειδική μνεία στο γεγονός ότι στο σχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου δεν περιλαμβάνεται η παράκαμψη του Πύργου.
Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι δεν έχει γίνει προσαρμογή του σχεδίου στις μειωμένες προσφορές, και πως είναι ελλιπείς οι πληροφορίες για τους δείκτες παρακολούθησης της προόδου του έργου.
Έτσι η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να ξεκαθαρίσει την κατάσταση σε ό,τι αφορά το θέμα των χαμηλών προσφορών, να επανεξετάσει το σχεδιασμό και να επικαιροποιήσει τις πληροφορίες που λείπουν. Δίνει στη χώρα μας προθεσμία ενός μηνός για τις απαιτούμενες πληροφορίες και μας «συμβουλεύει» στην περίπτωση που δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε, να αποσύρουμε το πρότζεκτ και να το υποβάλουμε εκ νέου αργότερα…
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Στις 22 Φεβρουαρίου 2018 η ελληνική πλευρά απέστειλε τις απαντήσεις της στις αιτιάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως επισημαίνεται, ο προϋπολογισμός του έργου αναπροσαρμόσθηκε λαμβάνοντας υπόψη τις προσφερθείσες εκπτώσεις από τις επτά εργολαβίες (δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμη ο διαγωνισμός για την 8η). Διαμορφώθηκε σε 344.776.874 ευρώ από 468.322.106 της αρχικής σύμβασης, ενώ έχουν επικαιροποιηθεί όλα τα σχετικά κεφάλαια της αίτησης.
Σύμφωνα με τα επιχειρήματα του υπουργείου, η διαίρεση του έργου έγινε για την ενίσχυση του ανταγωνισμού. Κι αυτό, διότι, όπως τονίζεται, το 2015 στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων ήταν εγγεγραμμένες οκτώ εταιρείες στην 7η τάξη (είναι η ανώτερη). «Από τις οκτώ, οι δύο διεγράφησαν στο τέλος του έτους λόγω οικονομικών προβλημάτων, οι τρεις είχαν πρόβλημα και απέμειναν τρεις» επισημαίνεται χαρακτηριστικά. Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τις προσφορές, όπως αναφέρεται, «η αναθέτουσα Αρχή έχει ήδη ζητήσει από τους πρώτους μειοδότες τεσσάρων εργολαβιών να υποβάλουν τεύχος διευκρινίσεων για τη σύνθεση των προσφορών τους».
Για το θέμα της παράκαμψης του Πύργου, η ελληνική πλευρά υποστηρίζει ότι «έχει προβλεφθεί σχετικό έργο ως προαίρεση στο πλαίσιο της 1ης εργολαβίας, που θα αφορά στην εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος από τον κόμβο της ΕΟ Πάτρας – Πύργου έως τον κόμβο προς Αρχαία Ολυμπία».
Στο υπουργείο εμφανίζονται αισιόδοξοι για την έκβαση της υλοποίησης του έργου, λέγοντας πως η διάρκεια της εργολαβίας θα είναι 42 μήνες και τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί ως το 2022.
ΣΕ 8 ΚΟΜΜΑΤΙΑ. Την περασμένη Τετάρτη (14 Μαρτίου) έγινε γνωστό πως η ιταλική GD Infrastruttur – που συνεργάζεται με τη Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου – μειοδότησε με έκπτωση 52,4% στο 8ο και τελευταίο διαγωνισμό του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου. Ο διαγωνισμός αφορά στο τμήμα Μιντιλόγλι – ΒΙΠΕ Πάτρας, με προϋπολογισμό 74,4 εκατ. ευρώ.
Στους τέσσερις πρώτους (στο 50% του έργου), για το δικό τμήμα από τον Πύργο έως και τη Βάρδα, προσωρινός μειοδότης είναι και η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του Ομίλου Καλογρίτσα (ο Χρήστος Καλογρίτσας είναι κουμπάρος του υπουργού Υποδομών
πηγή:Το Θάρρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα