Ανησυχία και σοβαρά ερωτηματικά προκλήθηκαν στην Κυπαρισσία τον περασμένο Νοέμβριο, μαθαίνοντας συγκεκριμένα στις 14 Νοεμβρίου από το «Θ» την απόφαση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Πέτρου Τατούλη, για «Κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας της Τ.Κ. Κυπαρισσίας της Δ.Ε Κυπαρισσίας του Δήμου Τριφυλίας της Π.Ε. Μεσσηνίας».
Στην απόφαση που αναρτήθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2017 στη Δι@υγεια αναφέρεται: «Αποφασίζουμε την κήρυξη σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας της Τ.Κ. Κυπαρισσίας της Δ.Ε Κυπαρισσίας του Δήμου Τριφυλίας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, λόγω εκτεταμένων ζημιών στον προσήνεμο μόλο του λιμένα Κυπαρισσίας και του κινδύνου για την ασφάλεια των πολιτών και των σκαφών που βρίσκονται στο λιμάνι, σύμφωνα με τα υπ’ αριθμ. 18792/11-09-2017 και 22652 / 24-10-2017 έγγραφα του Δήμου Τριφυλίας. Μετά το πέρας του καθορισθέντος χρόνου, που είναι η 9η Φεβρουαρίου 2018, θα γίνει δίχως νέο έγγραφο άρση της παραπάνω κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας σύμφωνα με το (12) σχετικό»!
Όπως γράψαμε τότε στο «Θ», κάτοικοι της περιοχής, αλιείς και αυτοδιοικητικοί, επικοινώνησαν μαζί μας ρωτώντας εάν γνωρίζουμε περισσότερα για τους λόγους που οδήγησαν τον κ. Τατούλη σε αυτή την απόφαση. Πολλοί, δε, δεν έκρυψαν ότι, έπειτα από αυτή την απόφαση, φοβούνται για εκδήλωση φαινομένων καταποντισμού, σεισμού και τσουνάμι στη θαλάσσια περιοχή της Κυπαρισσίας, για τα οποία μπορεί να έχουν ενημέρωση ειδική η Περιφέρεια και η Δημοτική Αρχή Τριφυλίας ότι ίσως εκδηλωθούν! Μήπως, όμως, αναρωτιούνταν άλλοι κάτοικοι, αλιείς και αυτοδιοικητικοί, η απόφαση Τατούλη σχετίζεται με το έργο της επισκευής του κατεστραμμένου λιμανιού και οφείλεται σε λάθη, παραλείψεις και οτιδήποτε σχετικά με τις μελέτες και εμπλοκή της διαδικασίας υπογραφής σύμβασης και, κατά συνέπεια, εγκατάστασης του αναδόχου και υλοποίησης του έργου, με υπαιτιότητα υπηρεσιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου;
Η συνέχεια ήταν εξόχως «αποκαλυπτική» καθώς ήρθε στο φως της δημοσιότητας, με επίσημες δηλώσεις του δημάρχου Τριφυλίας, Παναγιώτη Κατσίβελα, στο δημοτικό συμβούλιο, ότι είχε «μπλοκάρει» το θέμα στο Ελεγκτικό Συνέδριο λόγω έλλειψης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο της επισκευής. Δηλαδή, το αυτονόητο. Όμως, δεν είναι μόνο ότι δεν υπήρχε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αλλά θυμίζουμε ότι είχε προηγηθεί και επιστροφή της Προγραμματικής Σύμβασης της Περιφέρειας, με το δήμο Τριφυλίας, το Λιμενικό Ταμείο και το Περιφερειακό Ταμείο επειδή οι όροι της Προγραμματικής Σύμβασης δεν ήταν σύμφωνα με το νόμο. Εικάζεται από πολλούς ότι η κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας της Κυπαρισσίας λόγω του λιμανιού έχει να κάνει με το γεγονός των απανωτών ελλείψεων και παραλείψεων, που είναι σοβαρά θέματα και όχι αστειότητες, από την πλευρά της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ώστε να πιεστεί ο αρμόδιος υπουργός και παρακάμπτοντας το Ελεγκτικό Συνέδριο να υπογράψει για το έργο της επισκευής… με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα κανένας απολύτως δεν έχει ενημερώσει δημόσια και επίσημα, με έγγραφα και στοιχεία της μελέτης του έργου, τι ακριβώς εργασίες προβλέπεται να γίνουν, αν, όταν και εφόσον ξεκινήσουν να εκτελούνται, στο λιμάνι Κυπαρισσίας. Σημειώνεται ότι το Μάιο του 2016 με υπογραφή του υπουργού, Αλέξη Χαρίτση, εξασφαλίστηκαν και δεσμεύτηκαν 2,3 εκ. ευρώ για το λιμάνι Κυπαρισσίας, τα οποία μέχρι τότε, από καμία κυβέρνηση δεν είχαν βρεθεί και εξασφαλιστεί. Με ικανοποίηση και χαρά, αλιείς και κάτοικοι της περιοχής πληροφορήθηκαν τη δημοπρασία έργου για το λιμάνι. Ποιο, όμως, ακριβώς είναι το έργο στο κατεστραμμένο λιμάνι Κυπαρισσίας που δημοπρατήθηκε και «θα» γίνει;
«Ο προφυλακτήρας τοίχος από σκυρόδεμα ρηγματώθηκε σε πολλές θέσεις και παρουσιάζει απόκλιση από την κατακόρυφο. Στην ουσία έχει αποδιοργανωθεί η ενιαία συμπεριφορά του απέναντι στη δράση του κυματισμού», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε σχετικά έγγραφα της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τις ζημιές που έχει υποστεί το λιμάνι Κυπαρισσίας και έχουμε κατ’ επανάληψη γράψει στο «Θ». Για δε τα στάδια του έργου που θα γίνει μετά τη διεξαχθείσα δημοπρασία, μεταξύ άλλων, αναφέρεται: «Αποκατάσταση των ζημιών του κρηπιδότοιχου και του δαπέδου και του κρηπιδώματος του νεοκατασκευασμένου προσήνεμου μόλου». Ωστόσο, ο προφυλακτήρας τοίχος από σκυρόδεμα, που αναφέρεται, ρηγματώθηκε σε πολλές θέσεις και παρουσίαζε απόκλιση από την κατακόρυφο το 2012.
«Ο προφυλακτήρας τοίχος από σκυρόδεμα ρηγματώθηκε σε πολλές θέσεις και παρουσιάζει απόκλιση από την κατακόρυφο. Στην ουσία έχει αποδιοργανωθεί η ενιαία συμπεριφορά του απέναντι στη δράση του κυματισμού», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε σχετικά έγγραφα της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τις ζημιές που έχει υποστεί το λιμάνι Κυπαρισσίας και έχουμε κατ’ επανάληψη γράψει στο «Θ». Για δε τα στάδια του έργου που θα γίνει μετά τη διεξαχθείσα δημοπρασία, μεταξύ άλλων, αναφέρεται: «Αποκατάσταση των ζημιών του κρηπιδότοιχου και του δαπέδου και του κρηπιδώματος του νεοκατασκευασμένου προσήνεμου μόλου». Ωστόσο, ο προφυλακτήρας τοίχος από σκυρόδεμα, που αναφέρεται, ρηγματώθηκε σε πολλές θέσεις και παρουσίαζε απόκλιση από την κατακόρυφο το 2012.
Συγκεκριμένα, στις 11 Δεκεμβρίου 2012 «κόπηκε» στα τρίμα το κομμάτι που ένωνε τον παλιό με τον καινούργιο προσήνεμο μόλο και, όπως από τότε γράφαμε και τονίζαμε, μαζί με τους αλιείς και τους κατοίκους της Κυπαρισσίας, πλησίαζε ο κίνδυνος της ολοκληρωτικής κατάρρευσης εκείνου του τμήματος. Τη νύχτα της Πέμπτης 14 Μαρτίου 2013 – ξημερώματα Παρασκευής 15 Μαρτίου 2013 το λιμάνι υπέστη ολοκληρωτική καταστροφή καθώς κατέρρευσε πλήρως τμήμα του καινούργιου προσήνεμου μόλου και τις πρώτες μέρες του Γενάρη του 2018 κατέρρευσε και τμήμα του παλιού προσήνεμου μόλου! Όπως έχουμε αναφέρει, όσα έχουν γίνει και δεν έχουν γίνει ουσιαστικά συνιστούν έγκλημα διαρκείας στο λιμάνι Κυπαρισσίας και με ικανοποίηση στην Κυπαρισσία πληροφορήθηκαν την πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, Χρήστου Λαμπρίδη, να απευθυνθεί στους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους προκειμένου να διερευνηθεί η ύπαρξη τυχόν ευθυνών για πλημμελείς εκτελέσεις των έργων, καθώς και ευθυνών κατά την παράδοση και παραλαβή τους σε πέντε λιμάνια μεταξύ των οποίων και της Κυπαρισσίας.
Έρευνα η οποία πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή και να φτάσει μέχρι και σήμερα. Να ελεγχθούν τα πάντα και για τις δύο εργολαβίες που εκτελέστηκαν και κόστισαν περίπου 14 εκ. ευρώ από ευρωπαϊκούς και κρατικούς πόρους και βεβαίως να ερευνηθεί γιατί και με ποίου ή ποιών ευθύνη η εισήγηση της τεχνικής έκθεσης του διευθυντή της Τ.Υ. της Π.Ε. Μεσσηνίας, από το 2012, για επείγουσες παρεμβάσεις, με ογκόλιθους για προστασία του τμήματος του λιμανιού που ήδη από τότε είχε υποστεί ζημιές, ποτέ δεν υλοποιήθηκε αλλά παρέμεινε στα συρτάρια. Γιατί αν έγκαιρα είχαν ρίξει μερικούς ογκόλιθους στο σημείο που ενωνόταν ο παλιός με τον καινούργιο προσήνεμο μόλο, δε θα είχε σπάσει και καταρρεύσει το συγκεκριμένο τμήμα! Όσο, δε, για την κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας της Κυπαρισσίας, στην ίδια την απόφαση του κ. Τατούλη με ημερομηνία 10 Νοεμβρίου 2017 αναφέρεται ότι «Μετά το πέρας του καθορισθέντος χρόνου, που είναι η 9η Φεβρουαρίου 2018, θα γίνει δίχως νέο έγγραφο άρση της παραπάνω κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας…», άρα εδώ και ένα μήνα κανένας δεν πρέπει να ανησυχεί και να φοβάται για εκδήλωση φαινομένων καταποντισμού, σεισμού ή και τσουνάμι στη θαλάσσια περιοχή της Κυπαρισσίας.
Του Ηλία Γιαννόπουλου
Του Ηλία Γιαννόπουλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα