Σελίδες

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

Γαργαλιάνοι – Βάλτα: Ο δρόμος έχει τη δική του, πικρή, ιστορία...

Μετά το, κατά πολλούς, «φιάσκο» με το αλιευτικό καταφύγιο Μαραθόπολης, η Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου επιχείρησε προχθές να αντιστρέψει το κλίμα δυσαρέσκειας που επικρατεί σε βάρος της τις τελευταίες μέρες στην Τριφυλία και δη τη Δημοτική Ενότητα Γαργαλιάνων, θέτοντας εκτός ημερήσιας διάταξης προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου θέμα για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα και τη χρηματοδότησή του με 400.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας, από την κρατική χρηματοδότηση!
Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν επετεύχθη, καθώς αντέδρασαν οι μειοψηφίες του Πε.Συ., οι οποίες και ζήτησαν να εισαχθεί το θέμα στην ημερήσια διάταξη επόμενης συνεδρίασης, με συγκεκριμένη εισήγηση, όπως προβλέπεται. Οπότε αυτό σημαίνει ότι προσεχώς θα τεθεί το θέμα στο Πε.Συ. και αναμένεται να γίνει διεξοδική συζήτηση. Σημειώνεται πως ο δρόμος Γαργαλιάνοι – Βάλτα έχει τη δική του, πικρή, ιστορία. Όπως έχουμε αναφέρει στο «Θ», την πρώτη φορά το έργο δημοπρατήθηκε το 2010 με χρηματοδότηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας και του Δήμου Γαργαλιάνων, αλλά η εργολαβία διαλύθηκε λίγους μήνες μετά, αφού ο Δήμος Γαργαλιάνων δεν είχε καταθέσει τα χρήματα της απαλλοτρίωσης

στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Ο Δήμος Τριφυλίας, το 2011, ανέλαβε την υποχρέωση για κάλυψη των αποζημιώσεων των απαλλοτριώσεων και, μάλιστα, για τις αποζημιώσεις διατέθηκαν από τα πρώτα κονδύλια της Δημοτικής Αρχής τότε. Επίσης, ανέλαβε την υποχρέωση εκπόνησης πρόσθετων μελετών που απαιτούνταν, ώστε το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Το 2012 ο Δήμος Τριφυλίας πέτυχε, με απόφαση του περιφερειάρχη, την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, αφού προηγήθηκε η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων και η ανασύνταξη της μελέτης οδοποιίας, που χρονολογούνταν από το 2000!
Στη συνέχεια, όπως έχει γίνει γνωστό, η Περιφέρεια έδωσε άδεια δημοπράτησης με την προϋπόθεση σύνταξης σε σύντομο χρονικό διάστημα των απαραίτητων μελετών για την αντικατάσταση της παλιάς γέφυρας της Βάλτας που υπάρχει στο ρέμα. Ο Δήμος Τριφυλίας προχώρησε το θέμα άμεσα, με τη διαδικασία του επείγοντος, και συντάχθηκαν από μελετητή οι απαραίτητες μελέτες για τη γέφυρα, που μαζί με την κύρια μελέτη οδοποιίας για το έργο κατατέθηκαν σύντομα και έγκαιρα στην Περιφέρεια.
Πρόβλημα, ωστόσο, δημιουργήθηκε με την «πρωτοφανή» απόφαση του επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου να κρίνει ως μη νόμιμη τη δαπάνη που απαιτούνταν για την εκπόνηση των ανωτέρω μελετών προκειμένου το έργο να δημοπρατηθεί από το ΕΣΠΑ, με το αιτιολογικό ότι δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία και η σύνταξή τους εμπίπτει στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων που υπηρετούν στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Τριφυλίας.
Κι αυτό το «εμπόδιο», όμως, ξεπεράστηκε και όλα ήταν έτοιμα για δημοπράτηση του έργου από την Περιφέρεια! Μάλιστα, ο ίδιος ο περιφερειάρχης στις 8 Ιουλίου 2013, σε συνάντηση εργασίας που είχε με τον τότε δήμαρχο Κώστα Κόλλια, τον τότε αντιδήμαρχο Στάθη Ανδρινόπουλο, δημοτικούς συμβούλους και υπηρεσιακούς παράγοντες, είχε αναφέρει πως το έργο βρισκόταν στην τελευταία φάση πριν από τη δημοπράτησή του!
Στις 3 Οκτωβρίου 2013, στους Γαργαλιάνους, ο κ. Τατούλης είχε δηλώσει σχετικά: «Είναι ο δρόμος Γαργαλιάνοι – Βάλτα ένας δρόμος που έχουμε υποβάλει την περιβαλλοντική μελέτη εδώ και πολύ καιρό, αλλά η αδυναμία των υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και οι πολλές ασχολίες με διάφορα θέματα των υπευθύνων, έχουν φέρει ένα τέλμα πάνω σ’ αυτό το θέμα. Θεωρώ ότι σύντομα θα ξεμπλοκάρει και θα προχωρήσει η υλοποίηση ενός τόσο σπουδαίου οδικού άξονα».
Ακολούθως, από το πουθενά, θέμα ανέκυψε με τη διαπλάτυνση του γεφυριού, αλλά κι αυτό αντιμετωπίστηκε έγκαιρα. Tον Απρίλιο του 2014, ένα μήνα σχεδόν από τις εκλογές, εγκρίθηκε από το Τεχνικό Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου η συμπληρωματική μελέτη διαπλάτυνσης του γεφυριού της Βάλτας. Πλέον δε χρειαζόταν τίποτα άλλο για τη δημοπράτησή του. Αρκεί, βεβαίως, να υπήρχαν λεφτά, που, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων βέβαια, λεφτά για το έργο δεν υπήρχαν.
Η σημερινή Δημοτική Αρχή Τριφυλίας και ο ίδιος ο δήμαρχος Παναγιώτης Κατσίβελας, όπως έχει δηλώσει σχετικά ο πρόεδρος της Τ.Κ. Βάλτας, Αντώνης Αντωνόπουλος, διαβεβαίωναν τον ίδιο και μαζί και όλο το χωριό ότι στο τέλος του 2014 θα «τρέξουν» οι διαδικασίες δημοπράτησης από την Περιφέρεια! Διαδικασίες δεν «έτρεξαν» και δημοπράτηση, ωστόσο, δεν έγινε.
Ο τότε αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Δ.Ε. Γαργαλιάνων, Γιάννης Αδρακτάς, τον Οκτώβριο του 2014, ανέφερε, εγγράφως μάλιστα, για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα ότι «εκκρεμεί η δημοπράτηση του έργου» και πως «σε πρόσφατη επίσκεψη στην Περιφέρεια Πελοποννήσου του δημάρχου Τριφυλίας (στην οποία παρευρεθήκαμε και σύμβουλοι του Δήμου) ο περιφερειάρχης μάς διαβεβαίωσε κατηγορηματικά (ως ο μοναδικός αρμόδιος πλέον) για την πρόθεσή του να το υλοποιήσει το ταχύτερο δυνατό». Διαβεβαίωση που ποτέ δεν υλοποιήθηκε, μιας και με απόφαση του περιφερειάρχη, στις 12 Μαρτίου 2015, το έργο του δρόμου Γαργαλιάνοι – Βάλτα απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ.
Νέα εξαγγελία χρηματοδότησης του πολύπαθου έργου έγινε από την αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας, Ελένη Αλειφέρη, στην πλατεία της Τοπικής Κοινότητας Βάλτας μετά το πέρας του Εσπερινού και της λιτανείας για την εορτή του προστάτη της, Αγίου Παντελεήμονα του Ιαματικού, όπως και στο ξεκίνημα της Γιορτής Ελιάς και Σταφίδας του Πολιτιστικού Συλλόγου Βάλτας, στις 26 Ιουλίου 2017.
Στις 10 Φεβρουαρίου 2018, στα Φιλιατρά, ο κ. Τατούλης, δήλωσε ότι «το Bάλτα – Γαργαλιάνοι είναι μια προσωπική μου δέσμευση, ο κ. δήμαρχος και οι υπηρεσίες μας είμαστε προς σε αυτή την κατεύθυνση. Αυτή τη στιγμή θα μπει στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με την τροποποίηση που έχει γίνει από την Τεχνική Υπηρεσία μας, ώστε να δοθεί και η δυνατότητα στους πολίτες της Βάλτας να μη θεωρούνται πολίτες δεύτερης και τρίτης κατηγορίας».
Επειδή, λοιπόν, ο δρόμος Γαργαλιάνοι – Βάλτα έχει τη δική του, πικρή και πονεμένη, ιστορία, οι κάτοικοι της Βάλτας είναι επιφυλακτικοί με όσα ακούν περί χρηματοδότησης, η οποία δεν αφορά ό,τι περιελάμβανε το έργο που είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά λίγα και μικρά τμήματα προς αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 400.000 ευρώ. Όπερ σημαίνει ότι με την έκπτωση το ποσό που θα δαπανηθεί θα είναι ακόμη μικρότερο και, κατά συνέπεια, λένε κάτοικοι της Βάλτας, έργο ουσιαστικό δε θα γίνει, αλλά «μπαλώματα».
Του Ηλία Γιαννόπουλου tharrosnews


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα