Γιάννης Σκουφής
Στις ΗΠΑ από την άλλη και στις αρχές του 18ου αιώνα οι άμαξες με τις οποίες γίνονταν οι μετακινήσεις άρχισαν να κινούνται από τη δεξιά πλευρά του δρόμου. Ο λόγος ήταν και εδώ πρακτικός, μιας και οι οδηγοί τους, οι αμαξάδες κρατούσαν με το δεξί χέρι το καμτσίκι με το οποίοι παρακινούσαν τα υποζύγιά τους. Μάλιστα στην Πενσιλβάνια και το 1792 έγινε υποχρεωτική η κίνηση στη δεξιά λωρίδα.
Στη Γαλλία η επιλογή της κίνησης στη δεξιά πλευρά του δρόμου σχετίζεται αφενός με τις συνήθειες πριν τη Γαλλική Επανάσταση, οι οποίες ήθελαν τους πλούσιους αριστοκράτες να βρίσκονται στην αριστερή πλευρά του δρόμου και τους προλετάριους στη δεξιά. Στο παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η αντιπαλότητά τους με τους Άγγλους, ενώ από τη στιγμή που και η Γερμανία επέλεξε τη δεξιά πλευρά του δρόμου οι Βρετανοί και για λόγους εγωισμού παρέμειναν πιστοί στην αριστερή.
Ενδιαφέρον είναι πως οι Σουηδοί ενώ είχαν αρχικά υιοθετήσει την κίνηση στην αριστερή πλευρά των δρόμων ακολουθώντας τα Βρετανικά πρότυπα αποφάσισαν εν μια νυκτί να αλλάξουν πλευρά και να πάνε στη δεξιά. Αυτό έγινε το 1967, ενώ μια τέτοια αλλαγή σήμερα είναι ουσιαστικά ανέφικτη. Αφενός λόγω του πλήθους των αυτοκινήτων που θα έχουν στη συνέχεια το τιμόνι στη «λάθος» πλευρά αλλά και των υποδομών που θα έπρεπε να αλλάξουν με συνέπεια το υπέρογκο κόστος.
Στις περισσότερες χώρες του κόσμου τα οχήματα κινούνται στη δεξιά πλευρά του δρόμου. Συνολικά οι χώρες αυτές είναι 165, ενώ σε 75, στη συντριπτική τους πλειοψηφία πρώην Βρετανικές αποικίες, κινούνται στην αριστερή.
Πηγή: statista,CNN Greece
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα