Σελίδες

Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

Με αδυναμίες και εμπόδια η πυροπροστασία στην Μεσσηνία


Με αδιάβατους δασικούς δρόμους και προβληματικές υδατοδεξαμενές ετοιμάζεται η Μεσσηνία για τη φετινή αντιπυρική περίοδο.
Οι σοβαρές αυτές αδυναμίες επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, στη χθεσινή συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) Μεσσηνίας, υπό την προεδρία της αντιπεριφερειάρχη Ελένης Αλειφέρη και με τη συμμετοχή αιρετών και υπηρεσιακών παραγόντων της Περιφέρειας Πελοποννήσου και δήμων του νομού, καθώς κι εκπροσώπων αρμοδίων τοπικών αρχών.
Στη συνεδρίαση επιβεβαιώθηκε ότι το φετινό καλοκαίρι στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας μαζί με τα PZL θα βρίσκεται ένα από τα ελικόπτερα πυρόσβεσης που θα νοικιάσει η χώρα μας.
Κατά την έναρξη, η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη ενημέρωσε ότι θα γίνει και φέτος καθαρισμός της βλάστησης σε επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο. Ζήτησε να βελτιωθεί ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκομένων και να υπάρχει συνεργασία με τους δήμους, αφού το προσωπικό είναι λίγο. Επεσήμανε, ακόμα, την ανάγκη συντονισμού μεταξύ δήμων - Περιφέρειας και Πυροσβεστικής.
Από τις εισηγήσεις με ιδιαίτερο ενδιαφέρον:
Ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καλαμάτας - πύραρχος Κωνσταντίνος Θεοφιλόπουλος ζήτησε: Υδροστόμια σε κάθε χωριό. Να συντηρηθούν οι δρόμοι στο δάσος του Ταϋγέτου και στη Βασιλική. Να επισκευαστούν οι υδατοδεξαμενές σε Μάνη, Χρυσοκελλαριά, Αμφεια, Κεφαλόβρυσο κ.λπ. Επάνδρωση όλων των πυροφυλακίων και από δήμους και εθελοντές, όπου η Πυροσβεστική δεν έχει προσωπικό. Την απαγόρευση του ανάμματος φωτιάς έως τις 31 Οκτωβρίου -με άδεια από την υπηρεσία, όταν συντρέχουν λόγοι. Καθαρισμούς οικοπέδων και πρανών. 
Βοήθεια από τους κυνηγετικούς συλλόγους στην παρατήρηση και τους προληπτικούς ελέγχους. Από τη ΔΕΗ, να προβεί σε καθαρισμούς και συντήρηση σε πυλώνες. Από τον ΟΣΕ, να καθαριστεί η γραμμή από την Καλαμάτα μέχρι το Πλατύ. Μέτρα πυροπροστασίας σε χώρους διαχείρισης απορριμμάτων. Οι πρόεδροι των χωριών να είναι σε άμεση επικοινωνία με την Πυροσβεστική.
Ενημέρωσε ότι ένα ελικόπτερο από αυτά που θα νοικιάσει η Πολιτεία, θα βρίσκεται στη Μεσσηνία, στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, μαζί με τα PZL. 
Παρατήρησε ότι “δεν καίγεται κανένας αν μείνει στο χωριό”, αλλά ζήτησε “να ξέρουμε πού θα πάμε, στην πλατεία, στο σχολείο και να συντάξουμε και σχέδιο εκκένωσης”. Σημείωσε το πρόβλημα στη Χρυσοκελλαριά, αναφέροντας ότι “πονάει ακόμα, πρέπει να το δούμε” και ζήτησε τη “συνδρομή και της Αστυνομίας, να κάνουμε μικτά περίπολα τη νύχτα”.
Για τις πυρκαγιές κοντά στο αεροδρόμιο, ζήτησε να γίνεται περιπολία από την 120 ΠΕΑ γύρω από το αεροδρόμιο, ενώ για τις πυρκαγιές από ρευματοκλοπές σε Πλατύ, Ασπροπουλιά και αλλού, προέτρεψε “να δούμε με τη ΔΕΗ τι πρέπει να κάνουμε”.
Ο διευθυντής Δασών Μεσσηνίας Γιώργος Σωτηρόπουλος παραδέχθηκε ότι “με τη χρηματοδότηση που έχει η υπηρεσία μας είναι αδύνατο να καλύψει όλες τις περιοχές” και ζήτησε συνδρομή στη συντήρηση σε δασικούς δρόμους από δήμους. Ενημέρωσε ότι έχουν χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, 18.000 ευρώ για το Δασαρχείο Καλαμάτας και 12.000 ευρώ για το Δασαρχείο Κυπαρισσίας και πληροφόρησε πως έχουν ξεκινήσει συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου με τη βοήθεια του Δήμου Καλαμάτας. Παρατήρησε, ωστόσο, ότι ο δρόμος Καρνάσι - Αγία Θεοδώρα είναι σχεδόν κλειστός και ζήτησε να βοηθήσει ο Δήμος Οιχαλίας. 
Ζήτησε, επίσης, τη βοήθεια της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην περιοχή της Κυπαρισσίας, κυρίως σε Μουριατάδα και Ροδιά, όπου δεν έχουν μηχανήματα. Ενημέρωσε ότι “διανοίχθηκαν δύο σημαντικοί δρόμοι 10 χιλιομέτρων στον Ταΰγετο, αλλά πριν και μετά τους δρόμους αυτούς οι δρόμοι είναι αδιάβατοι”. 
Επίσης, απευθυνόμενος στην πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας παρατήρησε ότι “σε άλλες περιοχές της χώρας η Περιφέρεια χρηματοδοτεί τις Δασικές Υπηρεσίες μέσω ΕΣΠΑ για έργα”. Τέλος, ενημέρωσε ότι για 8 μήνες θα προσληφθούν 66 άτομα στο Δασαρχείο Καλαμάτας και 36 στο Δασαρχείο Κυπαρισσίας, εκφράζοντας επιφυλάξεις καθώς “δεν θα έχουν εμπειρία, είναι ανειδίκευτοι και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αλυσοπρίονα”.
Γ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα