Καμία ουσιαστική απάντηση δεν έδωσε στο δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής για το «αφορολόγητο» καθεστώς λειτουργίας των κυλικείων και του μαγειρείου στο Λιμενικό Σώμα. Τι συμβαίνει με το κυλικείο του υπουργείου.
Οταν ερωτήθηκε σχετικά στην εκπομπή «Ακραίως» απέδωσε τη χρόνια παθογένεια στην… ανάγκη χαμηλών τιμών στους καφέδες! Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής επιβεβαίωσε την ανυπαρξία ταμειακών μηχανών σε κυλικεία, ενώ υποστήριξε ότι ο υπάρχων εσωτερικός κανονισμός του Σώματος είναι αρκετός για να υπάρχει νομιμότητα.
«Υπάρχει ένα καθεστώς τριάντα χρόνων. Υπάρχουν επιτροπές των λιμενικών που διαχειρίζονται αυτό το ζήτημα και αυτό κρατάει σε ένα πολύ χαμηλό επίπεδο τις τιμές που πίνουν οι άνθρωποι. Εχουν ένα εσωτερικό σύστημα ελέγχου. Εγώ έχω ζητήσει από την πρώτη στιγμή να πάμε σε ένα επόμενο στάδιο. Ετοιμάζονται να το προχωρήσουν. Είναι ένα λεπτό θέμα για τους ανθρώπους αυτούς», δήλωσε χθες ο υπουργός.
Ωστόσο ακόμα καμία απάντηση δεν υπάρχει γύρω από τις καταγγελίες για ανυπαρξία ελέγχων τόσο των αρμόδιων λιμενικών όσο και των χώρων που στεγάζονται τα κυλικεία από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες. Ούτε και για το πώς εξασφαλίζεται ότι το 50% των εσόδων των ταμείων των κυλικείων καλύπτει πραγματικές λειτουργικές ανάγκες μιας και δεν φαίνονται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ούτε και αν υπάρχει τήρηση των φορολογικών κανόνων σε ό,τι αφορά τις συναλλαγές με πολίτες, όπως και το τι τελικά συμβαίνει με τους προμηθευτές και τους διαγωνισμούς.
Η αποκάλυψη του «Ε.Τ.» της Κυριακής για το κυλικείο
Φοροδιαφυγή στο Λιμενικό; Το Λιμενικό Σώμα είναι υπεύθυνο για την τήρηση των φορολογικών διατάξεων στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια της χώρας και στα πλοία. Μέσα στο ίδιο το υπουργείο Ναυτιλίας, όμως, συμβαίνουν κάποια… παράδοξα.
Εδώ και πολλά χρόνια τα τρία κυλικεία του αλλά και το μαγειρείο των Λιμενικών φέρονται να λειτουργούν χωρίς ξεκάθαρο νομικό και φορολογικό πλαίσιο, καθώς δεν υπάρχουν ταμειακές μηχανές, άρα δεν κόβονται και αποδείξεις ενώ υπάρχουν συναλλαγές με πολίτες. Οι καταγγελίες που έχουν φτάσει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής κάνουν λόγο για έσοδα μισού εκατομμυρίου ευρώ τα οποία είναι «μαύρα», με συνολικό τζίρο 800.000 ευρώ.
Αυτά τα οικονομικά μεγέθη φαίνονται μόνο στα βιβλία που διατηρεί το Λιμενικό Σώμα, καθώς τα κυλικεία και το μαγειρείο λειτουργούν με βάση εσωτερικό κανονισμό χωρίς κάποια υπουργική εγκύκλιο και ο έλεγχος γίνεται από τις υπηρεσίες του Σώματος και όχι από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων εσόδων, σε ό,τι αφορά το κυλικείο τουλάχιστον.
Σύμφωνα με στελέχη του Λιμενικού Σώματος, «το ποσό που φαίνεται στα βιβλία είναι μικρότερο, ενώ στην πραγματικότητα αγγίζει τις 150.000 ευρώ από τα κυλικεία, ενώ η Λέσχη λειτουργεί χωρίς κέρδος». Ταυτόχρονα υπάρχουν καταγγελίες οι οποίες υποστηρίζουν ότι υπάρχουν και υγειονομικές παραβιάσεις, καθώς οι λιμενικοί που εργάζονται αλλά και οι χώροι που έχουν επιλεγεί εκεί δεν έχουν τις κατάλληλες πιστοποιήσεις.
Συγκεκριμένα, κάθε εργαζόμενος ή και εθελοντής που ασχολείται με τη διανομή τροφίμων οφείλει να έχει πιστοποιητικό υγείας έχοντας περάσει συγκεκριμένες εξετάσεις, κάτι το οποίο φαίνεται πως δεν ισχύει στην περίπτωση του Λιμενικού.
Ακριβώς επειδή τα κυλικεία είναι στην ευθύνη του Λιμενικού Σώματος, με λιμενικούς να εργάζονται σε αυτά, τα έσοδα τα διαχειρίζεται το ίδιο αποδίδοντας τα μισά στον Ειδικό Κλάδο Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού ο οποίος λειτουργεί ως Ειδικός Λογαριασμός του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και τα υπόλοιπα τα κρατά το ίδιο για δική του χρήση.
Ακριβώς επειδή τα κυλικεία είναι στην ευθύνη του Λιμενικού Σώματος, με λιμενικούς να εργάζονται σε αυτά, τα έσοδα τα διαχειρίζεται το ίδιο αποδίδοντας τα μισά στον Ειδικό Κλάδο Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού ο οποίος λειτουργεί ως Ειδικός Λογαριασμός του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και τα υπόλοιπα τα κρατά το ίδιο για δική του χρήση.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, «τα έσοδα αυτά αποτελούν ένα “μαύρο ταμείο” το οποίο μπαλώνει τις οικονομικές τρύπες» από τις λειτουργικές ανάγκες του Σώματος, οι οποίες στα χρόνια του Μνημονίου έχουν αυξηθεί πολύ λόγω της υποχρηματοδότησης. Υπάρχουν όμως πολλά ερωτηματικά για το πού τελικά καταλήγουν τα έσοδα των κυλικείων μια και οι αποφάσεις εκτέλεσης δεν φαίνονται στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ και τελικά, αν εξυπηρετούν τις πραγματικές ή τις εικονικές ανάγκες του Σώματος.
Μπορεί αυτή τη στιγμή οι νομικές υπηρεσίες να προετοιμάζουν την Υπουργική Απόφαση για την επίσημη ίδρυση της Λέσχης Λιμενικών και τους κανόνες που θα τη διέπουν, έμμεσα ωστόσο γίνεται παραδοχή πως όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσε χωρίς ξεκάθαρο νομικό καθεστώς, υγειονομικούς κανόνες και κυρίως χωρίς απόδοση φόρων.
Μπορεί αυτή τη στιγμή οι νομικές υπηρεσίες να προετοιμάζουν την Υπουργική Απόφαση για την επίσημη ίδρυση της Λέσχης Λιμενικών και τους κανόνες που θα τη διέπουν, έμμεσα ωστόσο γίνεται παραδοχή πως όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσε χωρίς ξεκάθαρο νομικό καθεστώς, υγειονομικούς κανόνες και κυρίως χωρίς απόδοση φόρων.
Σημειώνεται ότι αυτή η οικονομική δραστηριότητα δεν έχει λειτουργικά έξοδα (νοίκι, μισθοδοσία, ρεύμα) και επιβαρύνεται μόνο με την αγορά προμηθειών.
Αν και οι καταγγελίες έχουν φτάσει και στο γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, όπως και του προκατόχου του Θοδωρή Δρίτσα, αλλά και των γενικών γραμματέων, κανείς δεν ανέλαβε την πολιτική ευθύνη να αλλάξει την «ύποπτη» κατάσταση. Σημειώνεται ότι και το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έχει γνώση της υπόθεσης, ωστόσο τα υψηλόβαθμα στελέχη του υπεραμύνονται ότι όλα λειτουργούν νόμιμα.
«Εφεύρεση» το καθεστώς λειτουργίας, δεν κόβεται καμία απόδειξη…
Με ένα δικό τους καθεστώς, το οποίο έχει «εφευρεθεί» από το Λιμενικό Σώμα, ενώ παρόμοιο φαίνεται πως υπάρχει και στην ΕΛ.ΑΣ., λειτουργούν τα τρία κυλικεία μέσα στο υπουργείο Ναυτιλίας, στην ακτή Μιαούλη και στη Γρηγορίου Λαμπράκη. Πριν από το 2014 είχε κατατεθεί η άποψη τα κυλικεία να περάσουν σε χέρια ιδιωτών, οι οποίοι θα αποδίδουν μίσθωμα στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Αν και οι καταγγελίες έχουν φτάσει και στο γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, όπως και του προκατόχου του Θοδωρή Δρίτσα, αλλά και των γενικών γραμματέων, κανείς δεν ανέλαβε την πολιτική ευθύνη να αλλάξει την «ύποπτη» κατάσταση. Σημειώνεται ότι και το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έχει γνώση της υπόθεσης, ωστόσο τα υψηλόβαθμα στελέχη του υπεραμύνονται ότι όλα λειτουργούν νόμιμα.
«Εφεύρεση» το καθεστώς λειτουργίας, δεν κόβεται καμία απόδειξη…
Με ένα δικό τους καθεστώς, το οποίο έχει «εφευρεθεί» από το Λιμενικό Σώμα, ενώ παρόμοιο φαίνεται πως υπάρχει και στην ΕΛ.ΑΣ., λειτουργούν τα τρία κυλικεία μέσα στο υπουργείο Ναυτιλίας, στην ακτή Μιαούλη και στη Γρηγορίου Λαμπράκη. Πριν από το 2014 είχε κατατεθεί η άποψη τα κυλικεία να περάσουν σε χέρια ιδιωτών, οι οποίοι θα αποδίδουν μίσθωμα στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Το Αρχηγείο είχε αντιδράσει έντονα γιατί αυτό θα ανέβαζε τις τιμές στα προϊόντα, δεν θα ήταν ανοικτό τις μέρες με μειωμένη κίνηση, όπως π.χ. τα Σαββατοκύριακα ή σε έκτακτες περιστάσεις εκτός ωραρίων, αλλά κυρίως γιατί τα έσοδα θα εγγράφονταν στον τακτικό προϋπολογισμό και δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί τα έσοδα κατά το δοκούν…Στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων κόβεται κανονικά απόδειξη για την αγορά προϊόντων. Η μόνη διαφορά από την κοινή απόδειξη είναι ότι σε αυτή δεν υπάρχουν τα 16 ψηφία της Προηγμένης Ασφαλούς Ηλεκτρονικής Ψηφιακής Σύνοψης επειδή είναι στρατιωτικό κατάστημα.
Αν και υπάρχουν χαμηλές τιμές σε κάποια προϊόντα, αυτό δεν ισχύει σε όλα, καθώς ένας freddo espresso κοστίζει 90 λεπτά, πολύ κοντά σε μία τιμή της αγοράς. Κάθε πολίτης, λιμενικός ή πολιτικός υπάλληλος που θα αγοράσει κάτι από το κυλικείο δεν θα πάρει απόδειξη. Τα τέσσερα με πέντε άτομα που είναι διαχειριστές των ταμείων του κυλικείου καταγράφουν χειρόγραφα τα προϊόντα που πουλήθηκαν μέσα στη μέρα και τα έσοδα και στη συνέχεια τα μεταφέρουν στην αρμόδια διεύθυνση. Εκεί υπάρχει μία τυπική διασταύρωση για τα είδη προς πώληση.
Αν και υπάρχουν χαμηλές τιμές σε κάποια προϊόντα, αυτό δεν ισχύει σε όλα, καθώς ένας freddo espresso κοστίζει 90 λεπτά, πολύ κοντά σε μία τιμή της αγοράς. Κάθε πολίτης, λιμενικός ή πολιτικός υπάλληλος που θα αγοράσει κάτι από το κυλικείο δεν θα πάρει απόδειξη. Τα τέσσερα με πέντε άτομα που είναι διαχειριστές των ταμείων του κυλικείου καταγράφουν χειρόγραφα τα προϊόντα που πουλήθηκαν μέσα στη μέρα και τα έσοδα και στη συνέχεια τα μεταφέρουν στην αρμόδια διεύθυνση. Εκεί υπάρχει μία τυπική διασταύρωση για τα είδη προς πώληση.
Αυτό, σύμφωνα με το Λιμενικό, αρκεί για να λειτουργούν νόμιμα τρία κυλικεία στα οποία προβαίνουν σε αγορές πολίτες, πολιτικό και στρατιωτικό προσωπικό. Κάθε μέρα περίπου 800 με 900 λιμενικοί βρίσκονται στο κτίριο, 150 πολιτικοί υπάλληλοι και δεκάδες πολίτες, φοιτητές ΑΕΝ, ναυτικοί, δημοσιογράφοι κ.λπ. Και αν για τα προϊόντα υπάρχει έλεγχος, σίγουρα τα κέρδη από τις πωλήσεις καφέ δεν μπορούν να ελεγχθούν.Ενα απλό χαρτί γραμμένο σε υπολογιστή αναγνωρίζεται ως «απόδειξη» είσπραξης για το μαγειρείο που λειτουργεί για τους λιμενικούς, στον τρίτο όροφο του υπουργείου Ναυτιλίας. Στα τρία κυλικεία που λειτουργούν μέσα στο κτίριο δεν υπάρχει ούτε αυτό το απόκομμα, με τις συναλλαγές μεταξύ λιμενικών, πολιτικών υπαλλήλων και επισκεπτών στο υπουργείο να γίνονται χωρίς καμία απόδειξη.
Στον τρίτο όροφο του υπουργείου λειτουργούν μαγειρεία για τις ανάγκες σίτισης των λιμενικών. Κάθε βδομάδα βγαίνει το πρόγραμμα με τα γεύματα, αυτοί παραγγέλνουν την προηγούμενη μέρα τον αριθμό μερίδων που θέλουν και πηγαίνουν και τρώνε στις εγκαταστάσεις είτε παίρνουν φαγητό για το σπίτι. Με βάση τα έξοδα του μαγειρείου για την αγορά των προϊόντων, οι λιμενικοί που εργάζονται εκεί κάνουν διαίρεση και έτσι προκύπτει κάθε φορά η τιμή των μερίδων. Ουσιαστικά λειτουργεί άτυπα σαν Λέσχη, μια και ακόμα δεν υπάρχει απόφαση για την ίδρυσή της, με τις αρμόδιες υπηρεσίες τώρα να ολοκληρώνουν το κείμενο.
Στον τρίτο όροφο του υπουργείου λειτουργούν μαγειρεία για τις ανάγκες σίτισης των λιμενικών. Κάθε βδομάδα βγαίνει το πρόγραμμα με τα γεύματα, αυτοί παραγγέλνουν την προηγούμενη μέρα τον αριθμό μερίδων που θέλουν και πηγαίνουν και τρώνε στις εγκαταστάσεις είτε παίρνουν φαγητό για το σπίτι. Με βάση τα έξοδα του μαγειρείου για την αγορά των προϊόντων, οι λιμενικοί που εργάζονται εκεί κάνουν διαίρεση και έτσι προκύπτει κάθε φορά η τιμή των μερίδων. Ουσιαστικά λειτουργεί άτυπα σαν Λέσχη, μια και ακόμα δεν υπάρχει απόφαση για την ίδρυσή της, με τις αρμόδιες υπηρεσίες τώρα να ολοκληρώνουν το κείμενο.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν διαγωνισμοί για τους προμηθευτές. Η μόνη νομική αναφορά για τη λειτουργία τόσο του μαγειρείου όσο και των κυλικείων είναι στον Οργανισμό του Σώματος, ο οποίος ορίζει ότι στις αρμοδιότητες του Τμήματος Διοικητικής Μέριμνας είναι η ευθύνη για τη λειτουργία της λέσχης, του εστιατορίου ή του κυλικείου, στο κτίριο της έδρας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Ομως από τότε μέχρι και σήμερα καμία υπουργική εγκύκλιος δεν έχει εκδοθεί που να καθορίζει τους όρους λειτουργίας της λέσχης.
Από το εστιατόριο οι «πελάτες» παίρνουν ένα… χαρτί το οποίο αναφέρει το ποσό που πληρώνουν. Υπολογίζεται σταθερά ότι 160 λιμενικοί και υπάλληλοι αγοράζουν καθημερινά φαγητό με τη μέση τιμή μερίδας να ανέρχεται στα 4 ευρώ. Ο ετήσιος τζίρος δηλαδή του εστιατορίου φτάνει τα 153.000 ευρώ.
Το ομολόγησε και ο Κουρουμπλής
Για το θέμα ρωτήθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής σε τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε στον ΣΚΑΙ και παραδέχθηκε ότι υπάρχει το θέμα. Βέβαια τόνισε ότι το Υπουργείο του έχει κυλικεία χωρίς ταμειακές μηχανές γιατί έτσι ο καφές είναι φθηνότερος! eleftherostypos
Από το εστιατόριο οι «πελάτες» παίρνουν ένα… χαρτί το οποίο αναφέρει το ποσό που πληρώνουν. Υπολογίζεται σταθερά ότι 160 λιμενικοί και υπάλληλοι αγοράζουν καθημερινά φαγητό με τη μέση τιμή μερίδας να ανέρχεται στα 4 ευρώ. Ο ετήσιος τζίρος δηλαδή του εστιατορίου φτάνει τα 153.000 ευρώ.
Το ομολόγησε και ο Κουρουμπλής
Για το θέμα ρωτήθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής σε τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε στον ΣΚΑΙ και παραδέχθηκε ότι υπάρχει το θέμα. Βέβαια τόνισε ότι το Υπουργείο του έχει κυλικεία χωρίς ταμειακές μηχανές γιατί έτσι ο καφές είναι φθηνότερος! eleftherostypos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα