Σελίδες

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

Κυπαρισσία - Όρια ν. Ηλείας: Πανωπροίκι για έργο που καθυστερεί πάνω από 2 χρόνια


 Δύο χρόνια και 2 μήνες μετά την αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης, το έργο βελτίωσης - συντήρησης της εθνικής οδού, τμήμα όρια Ν. Ηλείας - Κυπαρισσία, προϋπολογισμού 600.000 ευρώ, δεν έχει ολοκληρωθεί και συνεχίζεται με συμπληρωματική σύμβαση ποσού 43.176,73 ευρώ.
Πρόκειται για εργολαβία της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας με ανάδοχο την εταιρεία ΚΑΣΤΑΤ Τεχνική (της εταιρείας Τατούλη), με έκπτωση 52%.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο είχε υπογραφεί στις 25 Σεπτεμβρίου 2015, με αρχική προθεσμία υλοποίησης 10 μήνες, δηλαδή στις 25 Ιουλίου 2016. Η τελευταία προθεσμία ήταν στις 30 Σεπτεμβρίου, 26 μήνες μετά, χωρίς το έργο να έχει ολοκληρωθεί.
Την περασμένη Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου ενέκρινε κατά πλειοψηφία την 1η συμπληρωματική σύμβαση εργασιών.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων της Π.Ε. Μεσσηνίας “η ανάγκη εκτέλεσης των εργασιών της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης προέκυψε λόγω μεγάλης φθοράς που δημιουργήθηκε σε πολλά τμήματα της εθνικής οδού και οι οποίες δεν είχαν εμφανιστεί κατά την περίοδο σύνταξης της μελέτης. Οι οχλήσεις του Τμήματος Τροχαίας Κυπαρισσίας με αρ. πρωτ. 65951/21-11-2017 αναφέρουν πως ο κίνδυνος για πρόκληση ατυχήματος λόγω εκτροπής οχημάτων είναι μεγάλος. Μετά από αυτοψία της επιτροπής παρακολούθησης βλαβών, διαπιστώθηκε ότι το κατάστρωμα της ε.ο. έχει υποστεί καθιζήσεις σε πολλά σημεία και κρίνεται επικίνδυνο, καθότι ο εν λόγω δρόμος έχει μεγάλο φόρτο κυκλοφορίας, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι μεγάλες.
Επίσης, πριν τον κόμβο Ελαίας, κρίθηκε απαραίτητη η τοποθέτηση πλευρικών πληροφοριακών πινακίδων σήμανσης, διότι το εν λόγω σημείο αποτελεί τόπο πολλών τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων. Οι εργασίες αυτές δεν μπορούσαν να προβλεφθούν στην τεχνική μελέτη που συντάχθηκε πριν δύο χρόνια. Το έργο είναι επείγον και πρέπει να εκτελεστεί το ταχύτερο για λόγους ασφαλείας των διερχόμενων οχημάτων. Για το σκοπό αυτό καταρτίζεται η 1η συμπληρωματική σύμβαση που περιλαμβάνει τις παραπάνω απαιτούμενες εργασίες, για τις οποίες συντάχθηκε χωριστή τεχνική περιγραφή, συμπληρωματικό τιμολόγιο και προϋπολογισμός δαπάνης, προκειμένου οι εργασίες αυτές να εκτελεστούν από τον ίδιο ανάδοχο με τα λοιπά συμβατικά τεύχη και λοιπούς όρους της αρχικής σύμβασης.
Λόγω των απρόβλεπτων περιστάσεων, εξαιτίας των οποίων προέκυψε η ανάγκη εκτέλεσης των εργασιών αυτών (παρ. 9 άρθρο 57 του Ν.3669/2008), του ότι η υπάρχουσα εργολαβία αφορά την αντιμετώπιση φθορών ασφαλτικού οδοστρώματος στην ευρύτερη περιοχή, του κατεπείγοντος εκτέλεσης των νέων εργασιών και επίσης επειδή η φύση (το είδος) των υπόψη εργασιών είναι τέτοιο που δεν μπορούν τεχνικά να διαχωριστούν από την κύρια σύμβαση χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα στην αναθέτουσα αρχή, εν μέσω των ήδη εκτελουμένων εργασιών (άρθρο 8 παρ. 3 εδάφιο δ του Π.∆. 334/2000 και άρθρο 9 παρ. 2 εδάφιο στ. του Π.∆. 57/2000), πληρούνται οι προϋποθέσεις των σχετικών διατάξεων της νομοθεσίας, ώστε οι εργασίες αυτές να μπορούν να ενταχθούν σε συμπληρωματική σύμβαση με τον ίδιο ανάδοχο της αρχικής σύμβασης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση του έργου και σύμφωνα με το νόμο 4412/2016 άρθρο 156, παρ. 1 (β) (εγκύκλιος Υπ. Υποδ. & Μετ. 8/31-5-2018, περί συμβάσεων ήσσονος σημασίας) οι συμπληρωματικές συμβάσεις που δεν υπερβαίνουν το 15% της αξίας της αρχικής σύμβασης αποτελούν υποπερίπτωση των συμπληρωματικών συμβάσεων”.
Γ.Σ. eleftheriaonline

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα