Τουλάχιστον δύο οχήματα κάθε ημέρα διαπιστώνεται ότι κυκλοφορούν ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ
Πάνω από 1.150 οδηγοί συνελήφθησαν στη Μεσσηνία τους πρώτους εννέα μήνες του 2019 να οδηγούν χωρίς να διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης. Στην ουσία δηλαδή, πάνω από τέσσερις οδηγοί την ημέρα, που ελέγχθηκαν από αστυνομικούς της Τροχαίας στη Μεσσηνία, οδηγούσαν όχημα παράνομα, με τους όποιους κινδύνους αυτό ενέχει για τους ίδιους και τους συμπολίτες τους.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μεσσηνίας, από τον Ιανουάριο έως και το Σεπτέμβριο φέτος, σε 1588 περιπτώσεις αφαιρέθηκε για επικίνδυνες παραβάσεις το δίπλωμα οδήγησης ή και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
Ποσοστά αρκετά υψηλά για τόσο μικρό χρονικό διάστημα, με την Τροχαία Καλαμάτας να έχει αυξήσει σημαντικά τους ελέγχους και να μη δείχνει ανοχή στις επικίνδυνες παραβάσεις.
Στις επικίνδυνες, δε, παραβάσεις, οι περισσότερες που βεβαιώνονται είναι η υπερβολική
ταχύτητα, καθώς είναι διπλάσιες από τις αντίστοιχες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Ανασφάλιστοι και χωρίς δίπλωμα
Όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μεσσηνίας, μέσα σε διάστημα 273 ημερών (από τον Ιανουάριο έως και το Σεπτέμβριο) βεβαιώθηκαν 1.101 παραβάσεις σε οδηγούς για υπερβολική ταχύτητα. Δηλαδή, τουλάχιστον, 4 κάθε ημέρα.
Για την επικίνδυνη παράβαση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ βεβαιώθηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα 559 παραβάσεις, ήτοι τουλάχιστον 2 κάθε ημέρα.
132 οδηγοί βρέθηκαν να μη φορούν ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο και 472 οδηγοί δικύκλων το προστατευτικό κράνος.
139 οδηγοί κατελήφθησαν να οδηγούν κάνοντας χρήση του κινητού τους τηλεφώνου, ενώ 83 παραβίασαν φωτεινό σηματοδότη.
Για επικίνδυνες παραβάσεις, όπως αυτές που προαναφέραμε, 835 οδηγοί έχασαν την άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες του οχήματός τους και 753 το δίπλωμα οδήγησης για χρονικό διάστημα ανάλογα με την παράβαση που έκαναν.
Επίσης, κατά τους ελέγχους της Τροχαίας από τον Ιανουάριο έως και το Σεπτέμβριο βρέθηκαν 214 οχήματα να κυκλοφορούν χωρίς ΚΤΕΟ και 248 να κυκλοφορούν ανασφάλιστα.
Τέλος, το πιο συγκλονιστικό είναι ότι κάθε ημέρα διαπιστώνονταν πάνω από 4 οδηγοί να οδηγούν όχημα χωρίς να έχουν δίπλωμα. Ειδικότερα, το πρώτο 9μηνο του 2019 βεβαιώθηκαν 1.152 περιπτώσεις οδηγών που στερούνταν άδεια ικανότητας οδήγησης!
Τα τροχαία στην Ελλάδα
Τις προηγούμενες ημέρες σε ημερίδα για την οδική ασφάλεια και την ενημέρωση επαγγελματιών ιδιωτών οδηγών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης, τόνισε ότι τα τελευταία 50 χρόνια 130.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους.
Ο κ. Μπακογιάννης παρέθεσε απολογιστικά στοιχεία των τροχαίων συμβάντων τόσο στις ελληνικές πόλεις, όσο και στις ευρωπαϊκές.
Ειδικότερα:
-Το 70% των νεκρών από τροχαία συμβάντα σε δρόμους Ευρωπαϊκών πόλεων είναι πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές (στοιχεία ΕΕ Ιούνιος 2019).
-Οι θάνατοι από τροχαία συμβαίνουν κατά 54% σε επαρχιακό δίκτυο, κατά 38% στις πόλεις και τους οικισμούς και κατά 8% στους αυτοκινητοδρόμους.
-Στην Ελλάδα, το 53% των παραβάσεων αφορά στην ταχύτητα.
-Στην Ελλάδα, τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου για ηλικίες 19-29 ετών, η δεύτερη για παιδιά 5-14 ετών και η τρίτη αιτία για ηλικίες 30-44 ετών.
-Στη Ελλάδα, τα τελευταία 50 χρόνια έχουν σκοτωθεί 130.000 άνθρωποι στους ελληνικούς δρόμους, ενώ 350.000 έχουν μείνει ανάπηροι.
«Η αποτελεσματική βελτίωση της ασφάλειας των πεζών και των ευάλωτων χρηστών», υπογράμμισε ο κ. Μπακογιάννης, «προϋποθέτει την ενίσχυση της χωρικής συνοχής στο δημόσιο χώρο και τη βελτίωση του αστικού και του οδικού περιβάλλοντος των πόλεων μέσα από έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό.
Αυτό αποτελεί πλέον προτεραιότητα για το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που ήδη προωθεί πολιτικές προς την κατεύθυνση αυτή, όπως η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο, η Εθνική Στρατηγική για την Προσβασιμότητα και η επικαιροποίηση και συμπλήρωση της νομοθεσίας για τον αστικό χώρο». Της Βίκυς Βετουλάκη tharros
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα