Σελίδες

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019

Μετά τα χρόνια της μεγάλης κρίσης στη Μεσσηνία: Τι να περιμένουμε από τη νέα δεκαετία


Η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος εισέρχονται σε λίγες μέρες στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα, με κύριο στόχο να αναπληρώσουν τον πλούτο και τα εισοδήματα που χάθηκαν κατά τη δεκαετία της μεγάλης ύφεσης.
Η πολιτική ηγεσία, με νωπή την ισχυρή εντολή που έλαβε στις τέσσερις εκλογικές αναμετρήσεις του 2019, θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει τις υποδομές που ολοκληρώθηκαν στα χρόνια της ύφεσης (αυτοκινητόδρομος Α7, Costa Navarino κ.λπ.) και παράλληλα να προσθέσει νέες (αεροδρόμιο, λιμάνι, δρόμοι, τουριστικές κλίνες) ώστε να κλείσει η ψαλίδα που χωρίζει τη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο από τις ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές περιφέρειες. Από τη μάχη των κυβερνώντων με τη γραφειοκρατία και το αναξιόπιστο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων δεν θα κριθεί μόνο ο χρόνος ολοκλήρωσης των έργων υποδομής, αλλά και το αν η Μεσσηνία θα καλύψει το χαμένο έδαφος ή αν το 2029 θα μετρά ακόμα μία χαμένη δεκαετία.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, μετά από μια δεκαετία ύφεσης και έντονης αμφισβήτησης του συστήματος, το εκλογικό σώμα το Μάιο και τον Ιούλιο του 2019 έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης κυρίως στην εμπειρία, αμφισβητώντας έμπρακτα το αίτημα ανανέωσης που κυριάρχησε τα προηγούμενα χρόνια.
ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2009
Η “χαμένη δεκαετία”, αν και τυπικά ξεκίνησε το 2010, ουσιαστικά άρχισε με την εκλογική αναμέτρηση της 7ης Οκτωβρίου 2009, όταν το εκλογικό σώμα έδωσε ισχυρή εντολή στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Παπανδρέου να σχηματίσει κυβέρνηση.
Το ΠΑΣΟΚ έλαβε στις εκλογές του 2009 το 43,92% των ψήφων, η ΝΔ 33,47% και ο ΣΥΡΙΖΑ μόλις 4,6%. Η Μεσσηνία ήταν μόλις 1 από τους 6 νομούς της Ελλάδας όπου η ΝΔ έμεινε πρώτη δύναμη. Συγκεκριμένα στις εκλογές του 2009 η ΝΔ έλαβε στη Μεσσηνία 54.059 ψήφους (43,26%) και εξέλεξε βουλευτές τον Αντώνη Σαμαρά και το Γιάννη Λαμπρόπουλο, το ΠΑΣΟΚ έλαβε 48.806 ψήφους (39,06%) και εξέλεξε βουλευτές το Δημήτρη Κουσελά, τη Νάντια Γιαννακοπούλου και τον Οδυσσέα Βουδούρη, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ έλαβε 4.520 ψήφους (3,62%).
Στις 29 Νοεμβρίου 2009 ο Μεσσήνιος Αντώνης Σαμαράς εκλέγεται πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.
Πέντε μήνες αργότερα, στις 23 Απριλίου 2010, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου ανακοινώνει από το Καστελόριζο την προσφυγή στο μηχανισμό στήριξης και μέτρα λιτότητας. Η Ελλάδα μπαίνει στο τούνελ της ύφεσης, των περικοπών και των αντιμνημονιακών διαδηλώσεων.
Η ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ COSTA NAVARINO
Στις 21 Μαΐου 2010 και ενώ η ελληνική οικονομία κινδυνεύει να χρεοκοπήσει και τυπικά, ξεκινά η λειτουργία της Costa Navarino. O τότε πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Γιώργος Καραμπάτος, αναφέρει στην επιστολή που έστειλε στον αείμνηστο καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο:
"Αγαπητέ μας Καπετάν Βασίλη,
Η σημερινή ημέρα, που φέρνει την έναρξη εργασιών του τουριστικού συγκροτήματος Costa Navarino, είναι «πολύ καλή μέρα», όχι μόνο για τον Όμιλό σας αλλά για ολόκληρη τη Μεσσηνία, που υποδέχεται την μεγαλύτερη και πιο ολοκληρωμένη τουριστική επένδυση που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί στη χώρα μας.
Μια επένδυση που, λόγω του μεγέθους της, χρειάστηκε περίπου δέκα χρόνια για να μπορέσει να υπερβεί την πληθώρα των γραφειοκρατικών προβλημάτων και να λάβει τις αναγκαίες εγκρίσεις, ώστε να περάσει σε στάδιο κατασκευής. Γνωρίζουμε ότι πέρα από τις επιχειρηματικές παραμέτρους του όλου εγχειρήματος, η δημιουργία και η λειτουργία της επένδυσης αποτελούσε για σας ένα όνειρο ζωής, που αποσκοπούσε κυρίως στο να προσφέρετε στην ιδιαίτερη πατρίδα σας ανάπτυξη και ευημερία. Είμαστε βέβαιοι ότι τώρα, που το όνειρο πραγματοποιείται, θα αισθάνεστε ιδιαίτερη ικανοποίηση για τη δικαίωση της επιμονής και των κόπων σας.
Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στην Costa Navarino, έχοντας πλήρη συνείδηση ότι η επιτυχία της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μέλλον της Πύλου και ολόκληρης της Μεσσηνίας, και ελπίζουμε σε συνεργασία μεταξύ αυτής και του Επιμελητηρίου μας, προκειμένου να συνδέσουμε και δικές μας συμβατές δραστηριότητες με τη λειτουργία και τα δρώμενα του συγκροτήματος".
Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Α7
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Α7 (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) ξεκίνησε το 2008, και τα δύο πρώτα χρόνια "ορατά" ήταν κυρίως τα έργα αναβάθμισης στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη.
Στις 30 Μαρτίου 2010 δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο και οι Μεσσήνιοι σταμάτησαν να ταλαιπωρούνται στις στροφές της Μεγαλόπολης.
Στις 3 Νοεμβρίου 2010 δόθηκε στην κυκλοφορία και το τμήμα Τρίπολη - Αθήναιο που απάλλαξε τους οδηγούς από τις στροφές του Καλογερικού.
Στις 23 Ιουλίου 2012 δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Τσακώνα - Θουρία.
Στις 22 Δεκεμβρίου 2012 παραδόθηκε το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα, αλλά χωρίς τη μεγάλη γέφυρα. Θυμίζουμε ότι το Παραδείσια - Τσακώνα ξεκίνησε να κατασκευάζεται αρχές του 1990 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε στην κυκλοφορία την άνοιξη του 2000. Ενα χρόνο μετά την παράδοσή του εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών, οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια. Τον Φεβρουάριο του 2003 έγινε η μεγάλη κατολίσθηση και ο δρόμος έκλεισε.
Η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας παραδόθηκε στις 27 Ιανουαρίου 2016.
Στις 19 Νοεμβρίου 2016 δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα από τη Θουρία έως τον κόμβο της Αρτέμιδος. Ενα μήνα αργότερα, στις 23 Δεκεμβρίου 2016, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εγκαινίασε ολόκληρο τον περιφερειακό δρόμο της Καλαμάτας.
ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2012
Στις εκλογές της 6ης Μαΐου 2012 η Νέα Δημοκρατία αναδεικνύεται πρώτο κόμμα με ποσοστό 18,85%. Ακολουθεί ο ΣΥΡΙΖΑ με 16,75% και το ΠΑΣΟΚ με 13,18%. Στη Μεσσηνία η ΝΔ συγκεντρώνει 37.248 ψήφους (33,6%) και εκλέγει βουλευτές τον πρόεδρό της Αντώνη Σαμαρά και το Γιάννη Λαμπρόπουλο. Το ΠΑΣΟΚ λαμβάνει 15.232 ψήφους (13,74%) και εκλέγει βουλευτή τη Νάντια Γιαννακοπούλου, ο ΣΥΡΙΖΑ 14.775 ψήφους (13,33 %) και εκλέγει βουλευτή το Θανάση Πετράκο, ενώ η Χρυσή Αυγή με 9.044 ψήφους (8,16%) εκλέγει βουλευτή το Δημήτρη Κουκούτση.
Στις εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012 η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει το 29,6% των ψήφων, ο ΣΥΡΙΖΑ το 26,8% και το ΠΑΣΟΚ 12,2%. Στη Μεσσηνία η ΝΔ λαμβάνει 44.955 ψήφους (41,59%) και εκλέγει βουλευτές τους Αντώνη Σαμαρά, Γιάννη Λαμπρόπουλο και Δημήτρη Σαμπαζιώτη. Ο ΣΥΡΙΖΑ λαμβάνει 23.293 ψήφους (21,5%) και εκλέγει βουλευτή το Θανάση Πετράκο, ενώ το ΠΑΣΟΚ λαμβάνει 12.590 ψήφους (11,65%) αλλά δεν εκλέγει βουλευτή. Τέλος η Χρυσή Αυγή λαμβάνει 8.348 ψήφους (7,76%) και εκλέγει βουλευτή το Δημήτρη Κουκούτση.
Ο Μεσσήνιος Αντώνης Σαμαράς ανάλαβε καθήκοντα πρωθυπουργού στις 20 Ιουνίου 2012 και παρέμεινε στο Μαξίμου μέχρι τις 26 Ιανουαρίου 2015. Παραιτήθηκε από πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας στις 5 Ιουλίου 2015.
ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ 2015
Στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύεται νικητής με ποσοστό και 36,3%, η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 27,8% και τρίτο κόμμα είναι η Χρυσή Αυγή με 6,28%. Στη Μεσσηνία, η Νέα Δημοκρατία λαμβάνει 40.037 ψήφους (37,96%) αλλά εκλέγει βουλευτή μόνο τον πρόεδρό της Αντώνη Σαμαρά. Ο ΣΥΡΙΖΑ λαμβάνει 33.504 ψήφους (31,7%) και εκλέγει βουλευτές τους Θανάση Πετράκο, Γιώτα Κοζομπόλη, Ελένη Ψαρρέα και Πέτρο Κωνσταντινέα.
Στις 18 Φεβρουαρίου ο Μεσσήνιος Προκόπης Παυλόπουλος εκλέγεται Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας ύστερα από πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων, με τη στήριξη της Νέας Δημοκρατίας, λαμβάνοντας 233 ψήφους.
Στις 5 Ιουλίου διεξάγεται δημοψήφισμα για το σχέδιο συμφωνίας με τους “θεσμούς” ενώ η αντιπολίτευση υποστηρίζει ότι τυχόν απόρριψη του σχεδίου οδηγεί την Ελλάδα εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης. “Οχι” στο σχέδιο ψηφίζει το 61,3% του εκλογικού σώματος. Στη Μεσσηνία “Οχι” ψηφίζουν 54.636 πολίτες (56,84%) ενώ “Ναι” στο σχέδιο ψηφίζουν 41.479 πολίτες (43,16%).
Στις εκλογές της 20ής Σεπτεμβρίου 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει το 35,46% των ψήφων και η Νέα Δημοκρατία το 28,1%.
Στη Μεσσηνία, σε μια ακόμα αναμέτρηση η ΝΔ διατηρεί τα πρωτεία με 33.200 ψήφους (35,45%) και εκλέγει βουλευτή τον Αντώνη Σαμαρά. Ο ΣΥΡΙΖΑ λαμβάνει 28.566 ψήφους (30,51%) και εκλέγει βουλευτές (με λίστα) το Γιώργο Κατρούγκαλο, τη Γιώτα Κοζομπόλη και τον Πέτρο Κωνσταντινέα. Η Χρυσή Αυγή με 7.853 ψήφους (8,1%) εκλέγει βουλευτή το Δημήτρη Κουκούτση.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι μετά το τρίτο μνημόνιο τον Αύγουστο του 2015, αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ οι βουλευτές Θανάσης Πετράκος και Ελένη Ψαρρέα, και ότι στις εκλογές του Σεπτεμβρίου ήταν υποψήφιοι με τη Λαϊκή Ενότητα.
ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 2019
Στις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, με τις οποίες κλείνει η δεκαετία του 2010 και ανοίγει πολιτικά η τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα, η Νέα Δημοκρατία έλαβε το 39,85% των ψήφων και ο ΣΥΡΙΖΑ το 31,53%.
Στη Μεσσηνία η ΝΔ έλαβε 44.300 ψήφους (44,4%) και εξέλεξε βουλευτές τους Αντώνη Σαμαρά, Γιάννη Λαμπρόπουλο, Μίλτο Χρυσομάλλη και Περικλή Μαντά. Ο ΣΥΡΙΖΑ έλαβε 30.551 ψήφους (30,63%) και εξέλεξε βουλευτή τον Αλέξη Χαρίτση.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Οπως έχει επισημάνει εγκαίρως η “Ε”, η αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη θα κριθεί και από το χρόνο που θα υλοποιήσει τα μεγάλα έργα της Μεσσηνίας.
Συγκεκριμένα:
Η διαδικασία παραχώρησης του Αεροδρομίου “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” θα πρέπει να ξεκινήσει οπωσδήποτε εντός του 2020, καθώς η ανάγκη αναβάθμισής του είναι επιτακτική. Το αεροδρόμιο λειτουργεί στα όρια των δυνατοτήτων του, και ειδικά τα Σαββατοκύριακα της τουριστικής σεζόν δυσκολεύεται να εξυπηρετήσει τους επιβάτες των πτήσεων.
Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών καλείται να ανακοινώσει τις αποφάσεις της για τη χάραξη και τη διαγωνιστική διαδικασία του Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και τη διαγωνιστική διαδικασία ή την παραχώρηση του Καλό Νερό - Τσακώνα.
Ειδικά για τη χάραξη του Καλαμάτα - Ριζόμυλος, η κυβέρνηση θα πρέπει να ανακοινώσει το συντομότερο δυνατόν τις αποφάσεις της και να διαλύσει τα σύννεφα της αβεβαιότητας που καλύπτουν τη διαδικασία, με συνέπεια να πολλαπλασιάζονται, παρά την πρόσφατη δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, οι αμφιβολίες για την υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η ηγεσία του υπουργείου έχει μάλλον επιλέξει τη λύση της βελτίωσης του υπάρχοντος δρόμου. Με δεδομένο όμως ότι για αυτή την επιλογή δεν υπάρχουν περιβαλλοντικές γνωμοδοτήσεις από δήμους και Περιφέρεια, θα πρέπει ο υπουργός Υποδομών να προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις, ώστε και οι σχετικές αποφάσεις των αιρετών οργάνων να ληφθούν το συντομότερο.
Τέλος, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Καλό Νερό - Τσακώνα έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα για πολλά χρόνια. Η κυβέρνηση οφείλει τώρα να προχωρήσει τις διαδικασίες, ώστε το έργο να έχει τουλάχιστον ξεκινήσει πριν από το τέλος της τετραετίας.  eleftheriaonline

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα