Με ενέργειες του περιφερειάρχη Παν. Νίκα το τρένο αναμένεται να ξανασφυρίξει σε Κορινθία, Αργολίδα και Αρκαδία (αλλά όχι Μεσσηνία) μέχρι το 2022, σύμφωνα με δημοσίευμα του Νίκου Καραγιάννη στο ypodomes.com.
Κι ενώ η είδηση επαναλειτουργίας της γραμμής είναι πολύ σημαντική, αποτελεί ταυτόχρονα πλήγμα για τη Μεσσηνία, καθώς δεν περιλαμβάνει την περιοχή μας. Αν και ο κ. Νίκας, ως δήμαρχος, είχε προϊδεάσει γι’ αυτό, όταν στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που είχε διεξαχθεί στην Πελοπόννησο είχε σημειώσει ότι «η γραμμή πρέπει να λειτουργήσει ως επιβατική και αν δεν έχουμε τα χρήματα να υλοποιηθεί ως την Καλαμάτα, ας γίνει σταδιακά η επέκταση της γραμμής διεθνών προδιαγραφών».
Με πρωτοβουλία Π. Νίκα
Αναλυτικά το χθεσινό δημοσίευμα του ypodomes.com, αναφέρει: «Εδώ και χρόνια ακούμε
για την προσπάθεια επαναλειτουργίας της μετρικής γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο-Τρίπολη, όμως, όπως όλα δείχνουν, αυτή τη φορά υπάρχει ένα ρεαλιστικό σχέδιο επαναλειτουργίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, όλα ξεκίνησαν από την πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, να θέσει το θέμα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, και οι δύο υποστήριξαν με θέρμη την πρωτοβουλία και το νερό μπήκε στο αυλάκι. Όπως αναφέρουν πηγές από το Υποδομών στο ypodomes.com, ο Κώστας Καραμανλής ενθαρρύνει κάθε προσπάθεια ανάταξης γραμμών ή δημιουργίας νέων από τις Περιφέρειες, καθώς ο νόμος απελευθέρωσης του σιδηροδρόμου δίνει μεγάλες δυνατότητες στην ανάπτυξή του, μέσω χρηματοδοτήσεων από τοπικά ΠΕΠ ή ακόμα και από ιδιωτικά κεφάλαια.
Το 2022
Υπήρξε συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο (και ένθερμο υποστηρικτή του τρένου), και το αποτέλεσμα είναι να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ενός διαγωνισμού για την ανάταξη της μετρικής γραμμής και των σταθμών. Το ποσό δε θα ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ και στόχος είναι ο διαγωνισμός να βγει στον αέρα μέσα στην άνοιξη. Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το ΠΕΠ Πελοποννήσου και εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη Περιφέρεια τολμά κάτι τέτοιο. Μέχρι σήμερα η Θεσσαλία και η Δυτική Ελλάδα έχουν προχωρήσει σε χρηματοδότηση έργων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού σιδηροδρομικών τμημάτων.
Αναθέτουσα Αρχή θα είναι ο ΟΣΕ. Τα έργα θα έχουν διάρκεια 12-18 μήνες και συνολικά υπολογίζεται πως το 2022 το τρένο θα ξανασφυρίξει σε Αργολίδα και Αρκαδία έπειτα από 12 χρόνια. Να θυμίσουμε πως η γραμμή σταμάτησε να λειτουργεί το 2010 (παρότι είχε ανακαινιστεί λίγα χρόνια πριν) με αφορμή την κρίση που είχε ξεσπάσει στη χώρα.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες του ypodomes.com, στον ΟΣΕ βλέπουν ένα διττό στόχο με την επαναλειτουργία της γραμμής. Αρχικά, τις επιβατικές μεταφορές, κυρίως στο τμήμα Κόρινθος-Ναύπλιο, που θα συνδέσει την ανατολική και κεντρική Πελοπόννησο με το εθνικό δίκτυο. Στο κάδρο μπαίνουν και οι εμπορευματικές μεταφορές, κυρίως για το τμήμα Ναύπλιο-Τρίπολη, και η σύνδεση με τη βιομηχανική περιοχή της πόλης. Αυτό θα σημάνει και την αναβάθμιση συνολικά της Πελοποννήσου, μιας και θα μπορούν να μετακινούνται εμπορεύματα προς τις μεγάλες αγορές της χώρας.
Παρούσα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος για την επαναλειτουργία της γραμμής είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes, η χθεσινή συνάντηση στην Τρίπολη του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη, με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου. Αυτή η συνάντηση είχε ως σκοπό να ξεκαθαριστούν θέματα που θα έχουν να κάνουν με τη δραστηριότητα που θα μπορεί να αναπτύξει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην αναταγμένη γραμμή.
Ερώτημα αποτελεί η δυνατότητα κάποια στιγμή στο μέλλον της μετατροπής της γραμμής από μετρική σε κανονική, όπερ σημάνει την είσοδο της κεντρικής Πελοποννήσου στο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων. Αυτό θα επιτρέψει την ακόμα πιο ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων. Ωστόσο, αρκεί προς το παρόν να γίνει το πρώτο βήμα, που είναι η επαναλειτουργία της γραμμής, με τον πρώτο στόχο να είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού».
Σύσκεψη στην Αθήνα
Κατά τη χθεσινή συνάντηση στην Τρίπολη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, Φίλιππος Τσαλίδης, τόνισε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δεσμεύεται πως, όταν δώσει το έργο ο ΟΣΕ, σ’ ένα μήνα θα λειτουργήσει το τρένο στο Κόρινθος-Ναύπλιο. Μάλιστα, υπογράμμισε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιθυμεί διακαώς να λειτουργήσει η γραμμή Κόρινθος-Ναύπλιο και γι’ αυτό πρέπει να δεσμευθούν όλες οι πλευρές.
«Θα προχωρήσουμε, σύντομα, σε μία σύσκεψη στην Αθήνα και στο αρμόδιο υπουργείο, ώστε να σχεδιαστεί ο οδικός χάρτης. Είναι εύκολο το κομμάτι Κόρινθος-Ναύπλιο. Είναι δύσκολο αυτό της Τρίπολης. Θα το δούμε. Εμείς, πάντως, έχουμε τη βούληση. Το ίδιο γνωρίζω πως ισχύει και για την κυβέρνηση. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βάζει το τρένο, όχι τα χρήματα για τα πιθανά έργα που χρειάζονται μέσα απ’ τις μελέτες.
Πρέπει ο ΟΣΕ να κάνει επιθεώρηση της γραμμής και να μπουν αυστηρά χρονοδιαγράμματα. Για την Τρίπολη θα πρέπει να εκπονηθούν και μελέτες». tharros
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα