Σελίδες

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Γιατί κέρδισαν οι Ισραηλινοί το «χρυσό συμβόλαιο» της εκπαίδευσης των πιλότων στην Καλαμάτα


Η χθεσινή επίσημη ανακοίνωση από την Ισραηλινή Πρεσβεία και τον υπουργό Άμυνας του Ισραήλ για την συμφωνία με την Ελλάδα δημιουργίας Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) στην Καλαμάτα, σκόρπισε χαμόγελα στους κόλπους της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ένα όνειρο χρόνων γίνεται πλέον πραγματικότητα και κυρίως αντικαθίστανται τα υπέργηρα T2 Buckeye με 10 υπερσύγχρονα Jet M-346 Leonardo ενώ ταυτόχρονα θα τρέξει πρόγραμμα αναβάθμισης και συντήρησης των Τ-6, που οι διαθεσιμότητες είναι οριακές.
Ο υπογράφων είχε δημοσιεύσει στην Realnews της Κυριακής στο φύλλο της 28ης Ιουνίου αναλυτικό ρεπορτάζ για την συμφωνία που έκλεισε μεταξύ Ελλάδας – Ισραήλ στην διάρκεια του ταξιδιού του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και τις επαφές που είχε με τον ομόλογό του, Μπένζαμιν Νετανιάχου.
Όμως, οι εκπρόσωποι της Καναδικής CAE, το διάστημα που ακολούθησε δεν το έβαλαν κάτω και προσπάθησαν με εντυπωσιακή ρελάνς να επαναδιεκδικήσουν το έργο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr κύκλοι του «ελληνικού πενταγώνου» όσο και να ήθελαν πραγματικά να δουν με θετικό μάτι τις ανταγωνιστικές προσπάθειες που κατέβαλαν εκπρόσωποι της εταιρείας, δεν μπόρεσαν εξαιτίας μίας ουσιώδους παραμέτρου.
Η αρχική προσφορά – πριν εμφανιστεί η ισραηλινή πλευρά στο προσκήνιο – ανερχόταν στα 1,8 δις. ευρώ. Με την εμφάνιση της ELBIT ήρθε μετά από διαβουλεύσεις νέα πρόταση μειωμένη σχεδόν κατά 500 εκατ., φτάνοντας σχεδόν 100 εκατ. κάτω από την προσφορά των ισραηλινών για 20 χρόνια. (σ.σ. η συμφωνία που κλείδωσε με τους Ισραηλινούς είναι 1,68δις. δολάρια ή 1,365 δις ευρώ για σχεδόν 22 χρόνια). Κάπως έτσι σε μία από τις συσκέψεις στο «ελληνικό πεντάγωνο» ακούστηκε η φράση «πώς είναι δυνατόν να κάνουν τέτοια γενναία έκπτωση, μόλις εμφανίστηκε ο ανταγωνιστής με σχεδόν τις ίδιες παροχές;». Κάπου εκεί, λοιπόν, φαίνεται ότι κάποιος εκ των συμβούλων των Καναδών είτε υπερεκτίμησε τις δυνατότητές του είτε πίστεψε ότι ακόμη κι εσφαλμένες εκτιμήσεις δεν θα γίνονταν αντιληπτές ή δεν θα επηρέαζαν την έκβαση του διαγωνισμού. Κι ενώ η αξία της CAE στο διεθνές αεροπορικό στερέωμα είναι δεδομένη κι ουδείς μπορεί να την αμφισβητήσει, φαίνεται ότι οι κακές συμβουλές οδήγησαν σε άστοχους χειρισμούς με μη αναστρέψιμα αποτελέσματα.
Σε ό,τι αφορά την συμφωνία Ελλάδας – Ισραήλ, τα βασικά προτερήματά της, όπως τα είχαμε παρουσιάσει εκτενώς στις 22 Δεκεμβρίου στο enikos.gr είναι:
➢ Η πρόταση του Ισραήλ ενισχύει τη στρατηγική συμμαχία μεταξύ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας.
➢ Η πρόταση της ισραηλινής ELBIT προσφέρει αποδεδειγμένη εκπαιδευτική μεθοδολογία και προγράμματα που έχουν ενισχυθεί με σημαντική επένδυση χρημάτων και χρόνου από την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία.
➢ Λειτουργεί τα κέντρα εκπαίδευσης πτήσεων της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων των στόλων T-6 με 20 αεροσκάφη (από το 2012) και του στόλου M-346 με 30 αεροσκάφη (από το 2014).
➢ Όσον αφορά στη συμβατότητα με το ΝΑΤΟ, η ELBIT επιλέχθηκε το 2016, έναντι της CAE, για να δημιουργήσει και να εκτελέσει το πρόγραμμα του βρετανικού στρατιωτικού συστήματος εκπαίδευσης που χειρίζεται 3 τύπους αεροσκαφών (συμπεριλαμβανομένων από 14 αεροσκάφη T-6).
➢ Εγγυημένη ομοιότητα με την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία - η ομοιότητα των εκπαιδευτικών στόλων των δύο Πολεμικών Δυνάμεων εγγυάται πολύτιμες ομοιότητες στις πλατφόρμες αεροσκαφών που λειτουργούν και από τις δύο Πολεμικές Αεροπορίες: F-16, F-35 και C-130
➢ Αρκετά βασικά στοιχεία καθιστούν την ισραηλινή πρόταση πιο ελκυστική τόσο ποιοτικά, όσο και οικονομικά: περισσότερες προσομοιώσεις - περισσότερες ώρες και έναν ενσωματωμένο μηχανισμό ανύψωσης/μείωσης ύψους, που επιτρέπει τη μέγιστη ευελιξία λειτουργίας. Η πρόταση επίσης περιλαμβάνει 10 αεροσκάφη M-346 και 3.500 ώρες πτήσης ετησίως.
➢ Η ισραηλινή πρόταση έχει σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να εκτελείται σχεδόν εξ ’ολοκλήρου από το ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα, δημιουργώντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας την εξειδικευμένη απασχόληση.
Ποια είναι η ELBIT
Η ELBIT Systems είναι μια διεθνής εταιρεία υψηλής τεχνολογίας που δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα προγραμμάτων σε όλο τον κόσμο, κυρίως στους τομείς της άμυνας και της εσωτερικής ασφάλειας. Η εταιρεία αναπτύσσει και παρέχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο αερομεταφερόμενων, χερσαίων και ναυτικών συστημάτων καθώς και προϊόντα για άμυνα, εγχώρια ασφάλεια και εμπορικές εφαρμογές. Τα προγράμματα εκπαίδευσης πτήσης Επόμενης Γενιάς (Next-Generation) της ELBIT Systems προσφέρουν μια σύγχρονη και οικονομική λύση εκπαίδευσης πληρωμάτων πολεμικών αεροσκαφών. Με περισσότερα από 100 αεροσκάφη σε λειτουργία σε παγκόσμιο επίπεδο, τα προγράμματα της ΕLBIT καταγράφουν πάνω από 3.000 πτήσεις ανά μήνα και συνολικά περισσότερες από 50.000 ετήσιες ώρες πτήσης - που πληρούν και υπερβαίνουν τις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Οι ολοκληρωμένες λύσεις τεχνολογίας εκπαίδευσης περιλαμβάνουν δικτυωμένα εκπαιδευτικά αεροσκάφη πλήρους αποστολής (Full Mission), προηγμένες αίθουσες εκπαίδευσης εφοδιασμένες με υπολογιστές και συστήματα προγραμματισμού αποστολής (Mission Planning) και αναφοράς αποστολής (Debriefing), καθώς και τεχνολογίες εικονικής εκπαίδευσης πτήσης (Airborne Virtual Training), παρέχοντας απαράμιλλη βελτιστοποίηση και σημαντική εξοικονόμηση κόστους με λήψη και εκφόρτωση εκπαιδευτικών εργασιών. Με πλούσια επιχειρησιακή εμπειρία και υψηλές τεχνολογικές ικανότητες, οι λύσεις εκπαίδευσης Επόμενης Γενιάς (Next-Generation) της Elbit Systems ορίζουν νέα πρότυπα ποιότητας, αξίας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση πληρωμάτων πολεμικών αεροσκαφών.​   
Του Χρήστου Μαζανίτη enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα