Στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής Τριφυλίας, που διεξήχθη με τηλεδιάσκεψη, απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία αίτημα γυναίκας – κατοίκου Φιλιατρών για αποζημίωσή της σε τραυματισμό που υπέστη εξαιτίας ανύψωσης τσιμεντοπλακών στον πεζόδρομο της πόλης, με μόνη διαφορετική τοποθέτηση εκείνης της δημοτικής συμβούλου της παράταξης «Ανοιχτοί Ορίζοντες», Σταματίας Αλεξοπούλου.
Η τελευταία ψήφισε υπέρ της καταβολής αποζημίωσης, καθώς η Τεχνική Υπηρεσία εγγράφως δηλώνει ότι «σαφώς προκύπτει συνάφεια της ζημίας με την αιτία που την προκάλεσε».
Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στην απόφαση, που δημοσιεύθηκε στη Δι@υγεια με ΑΔΑ: 6Ψ5ΡΩΗΕ-Δ1Σ, ο πρόεδρος της Ο.Ε., αντιδήμαρχος Δημήτριος Στριμπάκος στην εισήγησή του είπε: «Με την αριθ. πρωτ. εισερχ. 17125/28-12-2020 αίτημά της η (σ.σ. αναφέρεται το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμό της) ζητά από το Δήμο την αποζημίωσή της (αορίστως και μη προσδιορισμένη) για τη ζημία – τραυματισμό στο δεξί άκρο της, εξαιτίας της πτώσης που υπέστη λόγω της ανύψωσης τσιμεντοπλακών επί πεζοδρόμου στα Φιλιατρά. Προκειμένου η αιτούσα να αποδείξει, αφενός, την ευθύνη του Δήμου και, αφετέρου, την ζημία της, προσκόμισε φωτογραφικό υλικό και συγκεκριμένα μία φωτογραφία στην οποία απεικονίζεται η ανωμαλία του δαπέδου από την ανύψωση των τσιμεντοπλακών (κατά δήλωση της αιτούσας είναι το σημείο που υποτίθεται ότι έλαβε χώρα η πτώση της χωρίς η πτώση αυτή να αποδεικνύεται από άλλο αποδεικτικό στοιχείο), καθώς και την από 09/12/2020 γνωμάτευση της Αγροτικού Ιατρού του Γενικού Νοσοκομείου Μεσσηνίας – Ν.Μ Κυπαρισσίας, η οποία αναφέρει ότι υπέστη “πιθανό ρωγμώδες 5ου μεταταρσίου ΔΕ κάτω άκρου”.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιδίκαση αποζημίωσης σε βάρος του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των ν.π.δ.δ. είναι η ύπαρξη αιτιώδους συνδέσμου μεταξύ της παράνομης πράξης ή παράλειψης ή υλικής ενέργειας ή παράλειψης υλικής ενέργειας του οργάνου του και της επελθούσας ζημίας.
Υπάρχει δε αιτιώδης σύνδεσμος όταν η πράξη ή η παράλειψη είναι επαρκώς ικανή (πρόσφορη), κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων, να επιφέρει τη ζημία (ΣτΕ 285/2011, ΣτΕ 2692-2693/2009, ΣτΕ 1019/2008). Επίσης, η επίκληση και η απόδειξη συγκεκριμένης ζημίας, εκ μέρους του διοικουμένου, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να του επιδικασθεί αποζημίωση και συνεπώς δεν καταβάλλεται αποζημίωση εκ μόνου του λόγου ότι υφίσταται παράνομη πράξη ή παράλειψη των οργάνων του Δημοσίου, χωρίς την απόδειξη συγκεκριμένης, κατά νόμον, ζημίας (ΣτΕ 4913/1998).
Οι ως άνω προϋποθέσεις της ευθύνης προς αποζημίωση πρέπει να συντρέχουν σωρευτικώς (ΣτΕ 1828/2010, πρβλ. ΣτΕ 322/2009 κ.ά.). Κατόπιν και της από 19-01-2021 γνωμοδότησης της νομικής συμβούλου του Δήμου, δεν αποδεικνύονται ολωσδιόλου οι ισχυρισμοί της αιτούσας περί πτώσης της στο συγκεκριμένο σημείο που απεικονίζεται στην προσκομιζόμενη φωτογραφία, οι συνθήκες τέλεσης αυτής και γενικότερα δεν αποδεικνύονται τα πραγματικά περιστατικά όπως αυτά διατυπώνονται στην ως άνω αίτησή της. Σε καμία περίπτωση λοιπόν δε δύναται να συναχθεί με βεβαιότητα αν υφίσταται αιτιώδης σύνδεσμος μεταξύ της παράνομης πράξης του Δήμου και του αμφισβητούμενου, ομοίως ζημιογόνου αποτελέσματος. Ομοίως δεν αποδεικνύεται ούτε η ύπαρξη ζημίας της αιτούσας [στο περιεχόμενο της γνωμάτευσης αναγράφεται “πιθανό”], πόσο μάλλον το ύψος αυτής. Επίσης, ούτε από την από 11-01- 2021 Εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Τριφυλίας μπορούν να συναχθούν με ασφάλεια τα ανωτέρω κρίσιμα πραγματικά περιστατικά, παρά μόνο η ύπαρξη ανωμαλίας του δαπέδου.
Θέτω υπόψη σας όλα τα ανωτέρω και παρακαλώ όπως αποφασίσουμε την απόρριψη του αιτήματος της αιτούσας, καθώς δε συντρέχει ούτε αποδεικνύεται καμία από τις ως άνω αναλυτικά αναφερόμενες προϋποθέσεις για τη στοιχειοθέτηση ευθύνης εις βάρος του Δήμου, διότι για τη στοιχειοθέτησή της απαιτείται να διαπιστώνεται και να αποδεικνύεται ότι έλαβε χώρα η πτώση της αιτούσας στο συγκεκριμένο σημείο ως πραγματικό γεγονός, ότι η πτώση αυτή οφείλεται στην έλλειψη συντήρησης του πεζόδρομου και ότι εξαιτίας της πτώσης αυτής προκλήθηκε συγκεκριμένη ζημία, η οποία πρέπει να προσδιορίζεται και να αποδεικνύεται από την αιτούσα…».
Ο δημοτικής σύμβουλος της παράταξης «ΤΡΙΦΥΛΙΑ Συνεχίζουμε», Γιάννης Μερκούρης, επισήμανε: «Ψηφίζω όπως η εισήγηση της Νομικού Συμβούλου. Θέλω όμως να επισημάνω ότι και αλλού υπάρχουν πλάκες πεζοδρομίων υπερυψωμένες και μάλιστα έχουν συμβεί και ατυχήματα (Ε., Βενιζέλου- Κυπαρισσία)…» και επισύναψε επιστολή που έχει προ πολλού στείλει στο δήμαρχο Τριφυλίας για προβλήματα στο πεζοδρόμιο της Ελ. Βενιζέλου στην Κυπαρισσία και δύο ατυχήματα που έχουν συμβαίνει εξαιτίας αυτών.
Η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Ανοιχτοί Ορίζοντες», Σταματία Αλεξοπούλου, τόνισε: «Στο έγγραφο της Τεχνικής Υπηρεσίας γράφει ότι η αιτούσα και παθούσα στις 9/12/2020 βαδίζοντας στον πεζόδρομο των Φιλιατρών μπροστά από το κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ “υπέστη πτώση εξαιτίας ανύψωσης των τσιμεντοπλακών του δαπέδου”. Στη συνέχεια γράφει για το ιατρικό σημείωμα του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας. Επίσης ότι: “Πραγματικά στο συγκεκριμένο σημείο που συνέβη το ατύχημα είναι εμφανής η ανωμαλία του δαπέδου από την ανύψωση των τσιμεντοπλακών, που λόγω παράλειψης του Δήμου δεν αποκαταστάθηκε” και “σαφώς προκύπτει συνάφεια της ζημίας με την αιτία που την προκάλεσε”.
Η γνώμη της νομικής συμβούλου του Δήμου είναι διαφορετική, δηλαδή να απορριφθεί η αίτηση, αλλά δεν είναι δεσμευτική για την Οικ. Επιτροπή. Ψηφίζω υπέρ του αιτήματος της κυρίας (σ.σ. αναφέρεται το ονοματεπώνυμό της) για καταβολή αποζημίωσης από τον Δήμο και κατά της εισήγησης και προτείνω να έρθει άμεσα σε επικοινωνία μαζί της η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου για τον προσδιορισμό της αποζημίωσής της σε αμοιβαία αποδεκτό χρηματικό ποσό από τη στιγμή που η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μας εγγράφως και με υπογραφή αναγνωρίζει υπαιτιότητα του Δήμου.
Με την ευκαιρία, τέτοια σημεία – παγίδες υπάρχουν σε πολλά πεζοδρόμια και πλατείες και κοινόχρηστους χώρους του Δήμου. Προτείνω άμεσα να γίνει καταγραφή των πλέον επικίνδυνων σημείων σε κάθε πόλη ή και Κοινότητα και να γίνει το συντομότερο προγραμματισμός αποκατάστασής τους. Τέλος, το πεζοδρόμιο προς τις Εργατικές Κατοικίες Κυπαρισσίας επί του επαρχιακού δρόμου άρχισε να κατασκευάζεται το Μάρτιο του 2020. Όπως έχει μείνει ημιτελές και με το πλέγμα στο έδαφος είναι ακόμα περισσότερο επικίνδυνο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα