Σελίδες

Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Μεσσηνία: Πρόεδροι κοινοτήτων αντιδρούν για το νέο εκλογικό νόμο


Η κατάργηση της ξεχωριστής κάλπης για την εκλογή προέδρων και Συμβουλίων Κοινοτήτων στο σχέδιο του νέου εκλογικού νόμου για την αυτοδιοίκηση έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην πλειονότητα των προέδρων.
Ακόμα μεγαλύτερες αντιδράσεις προκαλεί το γεγονός ότι σε κοινότητες άνω των 300 κατοίκων δεν υπολογίζεται η ψήφος των πολιτών και την πλειοψηφία του Συμβουλίου σε κάθε κοινότητα κερδίζει ο συνδυασμός του δημάρχου και ας είναι μειοψηφία, σύμφωνα με την ψήφο των πολιτών.
Την αντίδρασή τους σε αυτές τις προβλέψεις του νέου εκλογικού νόμου εκφράζουν στην “Ελευθερία της Δευτέρας” οι πρόεδροι των Κοινοτήτων Αριος Γρηγόρης Κωστόπουλος, Θουρίας Κώστας Κυριακόπουλος και Μικρομάνης Χάρης Κουτσουρόπουλος.
Γρηγόρης Κωστόπουλος (Αρις)


“Μιλάμε για βαριά αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό νομοσχέδιο. Είναι ευφυολόγημα και δεν ισχύει η ακυρότητα της ξεχωριστής κάλπης των κοινοτήτων. Δεν υπάρχει καμία απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας για αντισυνταγματικότητα. Δεν εφαρμόστηκε ο “Κλεισθένης”, προδικάστηκε η αποτυχία του. Ηθελε βελτιώσεις, διορθώσεις, αλλά από τη βούληση των πολιτών έως αυτό το έκτρωμα είναι τεράστια η απόσταση. Με τις προτάσεις μας ζητάμε να παραμείνει η ξεχωριστή κάλπη, η δυνατότητα ανεξάρτητων συνδυασμών, να εκλέγεται ο πλειοψηφών συνδυασμός της κοινότητας και από τον συνδυασμό αυτό πρόεδρος να είναι ο πλειοψηφών σύμβουλος”.
Κώστας Κυριακόπουλος (Θουρία)


“Ο “Κλεισθένης” είναι η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στην αυτοδιοίκηση, αλλά ήθελε διορθώσεις. Εδωσε τη δυνατότητα στο εκλογικό σώμα να εκφραστεί ελεύθερα και δημοκρατικά, χωρίς κομματικές ταμπέλες. Ο νέος νόμος είναι ταφόπλακα για την τοπική κοινωνία. Γιατί μειώνει τα μέλη του Συμβουλίου και ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος θα κρίνει ποιος πρέπει να στελεχώσει το ψηφοδέλτιο της κάθε κοινότητας. Δεν είναι δυνατόν να μην εκλέγεται πρόεδρος αυτός που παίρνει τις περισσότερες ψήφους. Μιλάμε για σοβαρό δημοκρατικό θέμα. Αν δεν βρεις κομματική στέγη σε έναν δημοτικό συνδυασμό, δεν θα μπορείς να κατέβεις για πρόεδρος στην κοινότητα”.
Χάρης Κουτσουρόπουλος (Μικρομάνη)

“Αυτό που προβλέπει το νομοσχέδιο για τις κοινότητες, το θεωρώ αντιδημοκρατικό, αντισυνταγματικό, καταργεί τη λαϊκή βούληση. Καλύτερα να καταργήσουν τις κοινότητες και να διορίζονται οι πρόεδροι, όπως στη χούντα. Πρέπει να παραμείνουν οι κοινότητες με ξεχωριστή κάλπη, με αρμοδιότητες νομοθετημένες και με πόρους, ώστε ο πρόεδρος με το Συμβούλιο να αποφασίζει και όχι να εισηγείται για τα προβλήματα του χωριού του. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος κατάργησε τους δήμους κι επανέφερε τις κοινότητες για λόγους καθαρά λειτουργικούς, διότι κανένας δήμαρχος δεν μπορεί να ασχοληθεί με την κοινότητα και την καθημερινότητα του κάθε χωριού”.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
Οι προτάσεις των 3 προέδρων που υποστηρίζει η πλειοψηφία των προέδρων κοινοτήτων της χώρας, είναι:
Αρθρο 13
Να διατηρηθεί η ξεχωριστή κάλπη για την εκλογή των κοινοτήτων. Δεν έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα κυβερνησιμότητας στους δήμους εξαιτίας των κοινοτήτων. Αντίθετα οι κοινότητες ενισχύουν τη διοικητική λειτουργία των δήμων και συμβάλλουν στη διεκδίκηση των αιτημάτων του τόπου. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιλέγει ο δήμαρχος και όχι ο πολίτης ποιος θα εκπροσωπεί τις κοινότητες και αυτό παραβιάζει κατάφωρα τη λαϊκή βούληση. Να παραμείνουν τα άρθρα 14, 16 και 17 του Ν. 4555/2018 για την ανάδειξη των Κοινοτικών Συμβουλίων με ξεχωριστή κάλπη και δυνατότητα ανεξάρτητων συνδυασμών.
Αρθρο 22
“Για την εκλογή προέδρου της δημοτικής κοινότητας δεν απαιτείται σταυρός προτίμησης και, αν σημειωθεί, δεν συνεπάγεται ακυρότητα του ψηφοδελτίου”. Το άρθρο αυτό είναι σε λάθος κατεύθυνση. Ο πρόεδρος της κοινότητας δεν μπορεί να ορίζεται από τον εκάστοτε υποψήφιο δήμαρχο. Ο πρόεδρος είναι θεσμός αιρετός και η επιλογή πρέπει να γίνεται από τους πολίτες. Η δυνατότητα ξεχωριστών υποψηφιοτήτων εκτός από δημαρχοπαραταξιακούς συνδυασμούς δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη να ασχοληθεί με τα κοινά και να εκπροσωπήσει τον τόπο του. Ο πρόεδρος της κοινότητας πρέπει να παραμένει ανεξάρτητος, καθώς είναι ο άνθρωπος δίπλα στον πολίτη, δίπλα στον συγχωριανό, μακριά από παρατάξεις.
Αρθρο 27
Δημιουργούνται δύο μέτρα και δύο σταθμά. Γιατί ο πρόεδρος της κοινότητας άνω των 300 να εκλέγεται από τον επιτυχόντα συνδυασμό του δημάρχου (και ας μην έχει την πλειοψηφία στην κοινότητα), ενώ σε κοινότητα κάτω των 300 να είναι ο πλειοψηφών; Είναι καθ’ όλα αντιδημοκρατικό να μην εκλέγονται αυτοί που πήραν την πλειοψηφία στην κοινότητα. Το άρθρο 27 είναι αναχρονιστικό, καταλύοντας την αρχή της πλειοψηφίας.
Πρόταση: Να παραμείνει η εκλογή των συμβούλων κοινότητας σε ξεχωριστή κάλπη και να εκλέγεται ο πλειοψηφών συνδυασμός της κοινότητας. Από τον συνδυασμό αυτό πρόεδρος να είναι ο πλειοψηφών σύμβουλος.
Αρθρο 28
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια “Δημοτική Ενότητα”. Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογική έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι πρόεδρος εκλέγεται ο πλειοψηφών
στη δημοτική κοινότητα. Η ενιαία λίστα με τους υποψηφίους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν. 4555/2018. Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης. Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στη δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια κοινότητα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα