Σελίδες

Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

Τέρμα η αγωνία για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες της Γ΄ Λυκείου - Διευκρινίσεις από το υπουργείο Παιδείας


Μετά τις αντιδράσεις για την επαναξιολόγηση των παιδιών λίγες μόλις εβδομάδες πριν την λήξη του σχολικού έτους
Τέρμα στην αγωνία για εκατοντάδες μαθητές της 3ης Λυκείου με δυσλεξία και διαταραχές αυτιστικού φάσματος, βάζει με διευκρινίσεις του το υπουργείο Παιδείας, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν σχετικά με την διατύπωση της τελευταίας εγκυκλίου αναφορικά με την επαναξιολόγηση των παιδιών λίγες μόλις εβδομάδες πριν την λήξη του σχολικού έτους.
Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Παιδείας αναφέρει με σημέρινο του διευκρινιστικό έγγραφο:
«Κατόπιν ερωτημάτων που έχει δεχθεί η υπηρεσία μας σχετικά με την παρ.4 του άρθρου 1 της αριθμ. Φ.251/22806/Α5/2021 ΥΑ (ΦΕΚ 897 Β΄) και κατόπιν διαβούλευσης με την Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής κρίνεται αναγκαίο να διευκρινιστεί ότι, για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2021 και προς διευκόλυνση των υποψηφίων λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών που δυσχεραίνουν την πρόσβαση στα ΚΕΣΥ, όλες οι γνωματεύσεις/εισηγήσεις που εκδόθηκαν από ΚΕΔΔΥ ή από Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα και αφορούν στον τρόπο εξέτασης μαθητών/τριών, που ίσχυαν και χρησιμοποιήθηκαν κατά τον χρόνο αλλαγής σχολικής βαθμίδας, γίνονται αποδεκτές εφόσον σε αυτές δεν προσδιορίζεται χρόνος επαναξιολόγησης. Σημειώνεται ότι οι γνωματεύσεις αυτές θα πρέπει να εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης».
Το πρόβλημα προέκυψε όταν μια λανθασμένη διατύπωση στην τελευταία εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την διεξαγωγή των εξετάσεων προκάλεσε τις αντιδράσεις των μαθητών με δυσλεξία, οι οποίοι καλούνταν αιφνιδίως να επαναξιολογηθούν αν και είχαν γνωμάτευση με μόνιμη ισχύ.
Όπως εξηγεί στο protothema.gr η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Γεωργία Μπάρου το πρόβλημα προκάλεσαν κάποιοι διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης:
«Όλα ξεκίνησαν από κάποιους διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι αυθαίρετα έστειλαν στα σχολεία έγγραφα με τα οποία ζητούσαν την επαναξιολόγηση των μαθητών με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες. Αυτό προκάλεσε τις αντιδράσεις των γονιών, γι' αυτό και κάποιοι πήραν πίσω την απαίτηση τους αυτή. Τα παιδιά που είναι τώρα στην 3η Λυκείου δεν γίνεται να επαναξιολογηθούν γιατί αυτά τα παιδιά προφορικά εξετάζονταν όλα αυτά τα χρόνια, προφορικά προετοιμάστηκαν να δώσουν πανελλήνιες και δεν γίνεται την τελευταία στιγμή αυτό ν αλλάξει. Δυστυχώς εκείνοι που συνέταξαν την εγκύκλιο έχουν κάνουν λανθασμένη διατύπωση με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν μια απίστευτη σύγχυση στους γονείς» αναφέρει η Γεωργία Μπάρου και προσθέτει: «Από το 2013 υπάρχει απόφαση που λέει όσα παιδιά έχουν δυσλεξία δεν επαναξιολογούνται. Σε ποσοστό οι υποψήφιοι με δυσλεξία είναι γύρω στο 5% στο σύνολο των παιδιών κάθε χρόνο. Το χαρακτηριστικό των παιδιών είναι πως στο γραπτό λόγο δεν μπορούν να αποτυπώσουν αυτό που γνωρίζουν τόσο σωστά για εν γενείς δυσκολίες, οπότε δεν μπορείς τελευταία στιγμή να δημιουργείς μια τόσο μεγάλη σύγχυση». protothema 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα