Σελίδες

Τρίτη 1 Ιουνίου 2021

Ηλεκτρονικά θα βρίσκουν το δίκιο τους οι δικαιούχοι των επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ


Ηλεκτρονικά θα υποβάλλονται οι προσφυγές κατά των αποφάσεων του ΟΠΕΚΑ σε ότι αφορά τη χορήγηση ή μη των επιδομάτων σύμφωνα με ΚΥΑ που πήρε ΦΕΚ.
Ειδικότερα προβλέπεται ότι η ενδικοφανής προσφυγή κατά των διοικητικών πράξεων των οργάνων του ΟΠΕΚΑ δύναται να ασκείται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής προς τούτο ηλεκτρονικής εφαρμογής, προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), με την συμπλήρωση του τυποποιημένου σχεδίου και με τη χρήση των κωδικών- διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet).
Κατά των αποφάσεων-πράξεων του ΟΠΕΚΑ για χορήγηση, απόρριψη, διακοπή, ανάκληση, τροποποίηση και καταλογισμό-συμψηφισμό των πάσης φύσεως προνοιακών παροχών (επιδομάτων, οικονομικών ενισχύσεων ή συντάξεων) επιτρέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής μέσα σε προθεσμία τριών μηνών που αρχίζει από την κοινοποίηση των αποφάσεων και πράξεων.
Όλη η ΚΥΑ
Άρθρο 1
Κοινοποίηση των διοικητικών πράξεων των οργάνων του Ο.Π.Ε.Κ.Α. μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής κάθε παροχής
1. Στις περιπτώσεις παροχών του ΟΠΕΚΑ, η αίτηση για την χορήγηση των οποίων υποβάλλεται και διεκπεραιώνεται μέσω ειδικής προς τούτο ηλεκτρονικής εφαρμογής, προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), η κοινοποίηση των διοικητικών πράξεων των οργάνων του Ο.Π.Ε.Κ.Α. προς τους αιτούντες/ωφελούμενους, με τις οποίες γίνονται δεκτές ή απορρίπτονται οι υποβληθείσες αιτήσεις για την χορήγηση παροχής ή αποφασίζεται η διακοπή ή η ανάκληση ή η τροποποίηση των πράξεων χορήγησης της και ο καταλογισμός ή συμψηφισμός ποσών σε βάρος των ωφελουμένων συντελείται, εφόσον η πράξη κοινοποιηθεί ηλεκτρονικά στον λογαριασμό/αίτηση του αιτούντος/ωφελουμένου στην οικεία ηλεκτρονική εφαρμογή, η οποία είναι επίσης προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) ή εφόσον αναρτηθεί στην προσωπική θυρίδα του φυσικού προσώπου–χρήστη που τηρείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – EΨΠ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 26 του ν. 4727/2020. Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις της κοινοποίησης των αποφάσεων που εκδίδονται επί των ενδικοφανών προσφυγών της παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 4520/2018.
2. Της κοινοποίησης της παρ. 1 και προς ενημέρωση του αιτούντος/ωφελούμενου έπεται αρχικά η αποστολή σε αυτόν της περιληπτικής περιγραφής του περιεχομένου της εκδοθείσας πράξης με σχετικό μήνυμα (sms) στον δηλωθέντα, με την αίτησή του, αριθμό κινητού τηλεφώνου ή στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.). Του προαναφερθέντος μηνύματος (sms) έπεται η αποστολή σχετικής ειδοποίησης στη δηλωθείσα με την αίτησή του διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) του αιτούντος/ωφελούμενου ή στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) που αυτός έχει καταχωρίσει στο Ε.Μ.Επ.. Το μήνυμα στον δηλωθέντα αριθμό κινητού τηλεφώνου (sms) του αιτούντος/ωφελούμενου οφείλει να προηγείται της ειδοποίησης στη δηλωθείσα διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του (email) ή σε κάθε περίπτωση να αποστέλλεται την ίδια ημέρα με αυτό. Στις περιπτώσεις αυτές, η πράξη θεωρείται ότι έχει νομίμως κοινοποιηθεί μετά την παρέλευση δέκα (10) ημερών από την πρώτη ημερομηνία αποστολής είτε του μηνύματος στον δηλωθέντα ή καταχωρισθέντα στο Ε.Μ.Επ. κατά τα ανωτέρω αριθμό κινητού τηλεφώνου (sms) του αιτούντος/ωφελούμενου είτε της ειδοποίησης στη δηλωθείσα ή καταχωρισθείσα κατά τα ανωτέρω στο Ε.Μ.Επ. διεύθυνση του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου (email) ή της ανάρτησής της στην προσωπική θυρίδα του φυσικού προσώπου-χρήστη που τηρείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr-EΨΠ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 26 του ν. 4727/2020. Αν ο αιτών/ωφελούμενος δεν έχει δηλώσει με την αίτησή του τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ή δεν την έχει καταχωρίσει στο Ε.Μ.Επ., αρκεί για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου μόνο η ειδοποίηση στον δηλωθέντα ή καταχωρισθέντα στο Ε.Μ.Επ. αριθμό κινητού τηλεφώνου του (sms). Το τεκμήριο νόμιμης κοινοποίησης που προβλέπεται στα δύο προηγούμενα εδάφια, είναι μαχητό και ανατρέπεται, εφόσον ο διοικούμενος αποδείξει ότι δεν έλαβε το μήνυμα (sms) ή την ειδοποίηση (email) στο χρονικό σημείο, από το οποίο εκκινεί η ανωτέρω προθεσμία των δέκα (10) ημερών.
3. Μετά την ειδοποίηση που λαμβάνει σύμφωνα με την παρ. 2, ο αιτών/ωφελούμενος δύναται να προσέρχεται στο Κέντρο Κοινότητας του τόπου κατοικίας του ή στις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή σε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), σε περίπτωση που η κοινοποιηθείσα πράξη αφορά σε παροχή του Ο.Π.Ε.Κ.Α., η αίτηση για την χορήγηση της οποίας διεκπεραιώνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, με την οποία τα Κ.Ε.Π. είναι ηλεκτρονικά διασυνδεδεμένα και να παραλαμβάνει από εξουσιοδοτημένο χρήστη της ηλεκτρονικής εφαρμογής της οικείας παροχής την κοινοποιηθείσα πράξη σε έντυπη μορφή.
4. Οι αποφάσεις που εκδίδονται επί των ενδικοφανών προσφυγών της παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 4520/2018 κοινοποιούνται στον λογαριασμό/αίτηση του αιτούντος/ ωφελουμένου στην οικεία ηλεκτρονική εφαρμογή από εξουσιοδοτημένους χρήστες της αρμόδιας υπηρεσίας του ΟΠΕΚΑ, εφαρμοζομένων αναλόγως των παρ. 2 και 3, με εξαίρεση τη δυνατότητα παραλαβής των αποφάσεων αυτών σε έντυπη μορφή, η οποία παρέχεται μόνο με τη συνδρομή εξουσιοδοτημένων χρηστών των Κέντρων Κοινότητας και των δήμων. Από την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής του άρθρου 2, η κοινοποίηση γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής αυτής.
5. Μέχρι την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας των ηλεκτρονικών εφαρμογών του ΟΠΕΚΑ ως προς τη διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων, οι κοινοποιήσεις διενεργούνται σύμφωνα με τις ειδικές σχετικές προβλέψεις για κάθε παροχή, στις περιπτώσεις δε που η κοινοποίηση γίνεται εγγράφως, εφαρμόζονται οι παρ. 3 και 4 του άρθρου 46 του ν. 4520/2018. Για την ημερομηνία έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας του προηγούμενων εδαφίων για έκαστη παροχή του Ο.Π.Ε.Κ.Α. ενημερώνονται οι αιτούντες/ωφελούμενοι με ανακοίνωση του Διοικητή του Ο.Π.Ε.Κ.Α., η οποία αναρτάται στον ιστότοπό του.
Ηλεκτρονική υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής κατά των πράξεων του Ο.Π.Ε.Κ.Α.
1. Η προβλεπόμενη ενδικοφανής προσφυγή κατά των διοικητικών πράξεων των οργάνων του ΟΠΕΚΑ δύναται να ασκείται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής προς τούτο ηλεκτρονικής εφαρμογής, προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), με την συμπλήρωση του τυποποιημένου σχεδίου και με τη χρήση των κωδικών- διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet). Μετά την οριστικοποίηση της υποβολής της, ο προσφεύγων δύναται να λαμβάνει ηλεκτρονικά, στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει με την αίτησή του ή έχει καταχωρίσει στο Ε.Μ.Επ., αντίγραφο της προσφυγής του, στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός κατάθεσης και η ημερομηνία υποβολής της. Με την συμπλήρωση του τυποποιημένου σχεδίου του Παραρτήματος της παρούσας υποβάλλονται και οι ενδικοφανείς προσφυγές που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην εφαρμογή του πρώτου εδαφίου.
2. Η υποβολή της προσφυγής είναι δυνατόν να διενεργείται με την συνδρομή εξουσιοδοτημένου χρήστη του Κέντρου Κοινότητας του τόπου κατοικίας του προσφεύγοντος ή της αρμόδιας υπηρεσίας του οικείου Δήμου, αν στον τόπο κατοικίας του δεν λειτουργεί Κέντρο Κοινότητας. Στην περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου, στο Κέντρο Κοινότητας ή στον Δήμο δύναται να προσέλθει προς υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής και τρίτο πρόσωπο ειδικά προς τούτο εξουσιοδοτημένο από τον προσφεύγοντα. Στις περιπτώσεις των δύο προηγούμενων εδαφίων, ο εξουσιοδοτημένος χρήστης της ηλεκτρονικής εφαρμογής εκτυπώνει και χορηγεί αντίγραφο της υποβληθείσας προσφυγής στον προσφεύγοντα ή στον από αυτόν εξουσιοδοτηθέντα, εφόσον τούτο ζητηθεί.
3. Κατά την υποβολή της προσφυγής, ο προσφεύγων δηλώνει υποχρεωτικά τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του (email), τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του, τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής του (Α.Μ.Κ.Α.) και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου του (Α.Φ.Μ.).
4. Για την υποβαλλόμενη σύμφωνα με τις προηγούμε-νες παραγράφους προσφυγή αποστέλλεται, σε ορισμένη από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), ειδοποίηση για την υποβολή κάθε ενδικοφανούς προσφυγής, στην οποία συμπεριλαμβάνεται κατ’ ελάχιστον το ονοματεπώνυμο του υποβάλλοντος την προσφυγή, το ονοματεπώνυμο τυχόν εκπροσώπου του, καθώς και ο Α.Μ.Κ.Α. και ο Α.Φ.Μ. του προσφεύγοντος και του τυχόν εκπροσώπου του. Η υποβαλλόμενη προσφυγή διαβιβάζεται στο αποφαινόμενο όργανο από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ.
5. Από την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής και εντεύθεν, οι αποφάσεις που εκδίδονται επί των ενδικοφανών προσφυγών, είτε οι τελευταίες υποβάλλονται μέσω της ανωτέρω ηλεκτρονικής εφαρμογής είτε όχι, κοινοποιούνται από εξουσιοδοτημένους χρήστες της αρμόδιας υπηρεσίας του ΟΠΕΚΑ σε λογαριασμό του προσφεύγοντος που τηρείται στην ηλεκτρονική αυτή εφαρμογή. Μετά την ειδοποίηση που λαμβάνει σύμφωνα με την αναλόγως εφαρμοζόμενη παρ. 2 του άρθρου 1, ο προσφεύγων δύναται να προσέρχεται στο Κέντρο Κοινότητας του τόπου κατοικίας του ή στις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου και να παραλαμβάνει από εξουσιοδοτημένο χρήστη της ηλεκτρονικής εφαρμογής της οικείας παροχής την κοινοποιηθείσα πράξη σε έντυπη μορφή.
6. Για την εφαρμογή των παρ. 2 και 5, ως εξουσιοδοτημένοι χρήστες των Κέντρων Κοινότητας και των Δήμων νοούνται οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες για την υποβολή και την διεκπεραίωση των αιτήσεων για τη χορήγηση των παροχών που προβλέπονται στο άρθρο 4 του ν. 4520/2018. Για την υποβολή ενδικοφανών προσφυγών κατά πράξεων οργάνων του ΟΠΕΚΑ που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή της υπό στοιχεία Δ11/ οικ.28711/1021/13.7.2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός της διαδικασίας χορήγησης της ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών» (Β΄ 2882) και την κοινοποίηση των αποφάσεων που εκδίδονται επί των προσφυγών αυτών, εξουσιοδοτούνται ως χρήστες της ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1 υπάλληλοι των Κέντρων Κοινότητας και των Δήμων, σύμφωνα με την περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4756/2020. Οι εξουσιοδοτούμενοι δυνάμει των προηγούμενων εδαφίων χρήστες δύναται να αντικαθίστανται από έτερους υπαλλήλους των Δήμων ή των Κέντρων Κοινότητας και να προστίθενται σε αυτούς και έτεροι υπάλληλοι των Δήμων ή των Κέντρων Κοινότητας, κατ’ εφαρμογή της περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4576/2020.
7. Την ηλεκτρονική εφαρμογή του προηγούμενου εδα-φίου διαχειρίζεται, συντηρεί και αναβαθμίζει, αν απαιτείται, από την έναρξη της λειτουργίας της, η εταιρεία
«Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης
Α.Ε.» (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.).
8. Για την ημερομηνία έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής ενημερώνονται οι προσφεύγοντες με ανακοίνωση του Διοικητή του ΟΠΕΚΑ, η οποία αναρτάται στον ιστότοπό του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα