Μια έρευνα του «Cars.com» που πραγματοποιήθηκε σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.030 γονέων, καταδεικνύει ότι περίπου οι μισές οικογένειες βάζουν εσφαλμένα το παιδικό καρεκλάκι στο αυτοκίνητό τους. Συγκεκριμένα, το 56% των γονέων έχουν τοποθετήσει εσφαλμένα ένα παιδικό καθισματάκι αυτοκινήτου, ενώ το 60% βρίσκουν κάποιο στάδιο της όλης διαδικασίας απογοητευτικό Αν και η πλειονότητα των γονιών που χρησιμοποιούν παιδικό καθισματάκι είναι υπεύθυνοι, εντούτοις το μεγαλύτερο ποσοστό δεν γνωρίζει πώς να το χρησιμοποιήσουν σωστά.
Η ΄έρευνα διαπίστωσε ότι το 60% θεωρεί ότι η εγκατάσταση καθισμάτων αυτοκινήτου είναι τουλάχιστον απογοητευτική, με σχεδόν τους μισούς ερωτηθέντες να πιστεύουν ότι η εγκατάσταση καθισμάτων αυτοκινήτου τους προκαλεί άγχος. Φυσικά, σημαντικό ρόλο στη σωστή τοποθέτηση παίζει και το αυτοκίνητο, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει μια σειρά από προϋποθέσεις για να μπορεί να δεχτεί με πλήρη ασφάλεια ένα παιδικό καθισματάκι.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε φέτος σε 51 αυτοκίνητα (από μεγάλα SUV μέχρι αυτοκίνητα πόλης), ενώ από το 2010 έχουν γίνει ανάλογες έρευνες σε 600 περίπου αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών χρησιμοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να βελτιώσουν τα λάθη που τυχόν εντοπιστούν κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της παραγωγής.
Οι προϋποθέσεις
Για να πληροί τις προϋποθέσεις ένα αυτοκίνητο, πρέπει να αποδειχθεί ότι έχει άφθονο χώρο για το κάθισμα του παιδιού, χωρίς να επηρεάζει τον χώρο στο ύψος των γονάτων τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού. Τα οχήματα πρέπει, επίσης, να αποδεικνύουν ότι το σύστημα Lower Anchors and Tethers for Children (LATCH), είναι εύκολο να βρεθεί και να χρησιμοποιηθεί χωρίς προβλήματα.
Να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο, πολλά παιδιά χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σοβαρά σε αυτοκινητικά ατυχήματα και οι περισσότερες απώλειες θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί με τη σωστή χρήση παιδικού καθίσματος. Η πλειοψηφία των γονιών γνωρίζουν ότι πρέπει να έχουν ειδικό κάθισμα για τα παιδιά τους, αλλά από απειρία ή βιασύνη ή αμέλεια δεν το χρησιμοποιούν σωστά. Κάποιο ατύχημα ακόμη και με μικρή ταχύτητα μπορεί να αποβεί μοιραίο για το παιδί όταν το σώμα του μετακινηθεί απότομα.
Τα σημαντικότερα λάθη
Τα σημαντικότερα προβλήματα που εντοπίζονται είναι το μέγεθος του παιδικού καθίσματος. Ωστόσο, τα καθίσματα έχουν εμπρός, πίσω ή διπλό προσανατολισμό, όπως και μεγέθη ανάλογα σύμφωνα με τα κιλά του παιδιού. Ο οπίσθιος προσανατολισμός προσφέρει περισσότερη ασφάλεια, αλλά, όταν το παιδί μεγαλώσει, το κάθισμα πρέπει να «βλέπει» μπροστά, γιατί δεν χωράνε τα πόδια του. Οι ιμάντες πρέπει να μπορούν να ασφαλίσουν σωστά για να μην υπάρχουν μετακινήσεις του καθίσματος. Κάθε καθισματάκι έχει τρεις θέσεις και η ιδανική θέση για το παιδί είναι αυτή που οι εγκοπές είναι ακριβώς πάνω από τους ώμους του παιδιού.
Κάποιοι γονείς δεν σφίγγουν τους ιμάντες για να μην διαμαρτυρηθεί το παιδί. Όμως σε αυτή την περίπτωση μπορεί το παιδί να φύγει από την θέση του σε ένα απότομο φρενάρισμα. Ο ρουχισμός παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, καθώς μπουφανάκια ή βαριά χειμερινά ρούχα εμποδίζουν τη σωστή πρόσδεση του παιδιού.
Τα παιδικά καθίσματα είναι αυτά που στερεώνονται με τη ζώνη του αυτοκινήτου σε θέσεις ISOFIX και θα πρέπει να τοποθετηθούν με τη ζώνη όσο το δυνατόν πιο σφιχτά. Πρώτα θα πρέπει να διαβάσουν το βιβλίο του κατασκευαστή που αναγράφει τις σωστές γωνίες εγκατάστασης. Ένα παιδικό καθισματάκι που για παράδειγμα γέρνει πολύ προς τα πίσω είναι πολύ επικίνδυνο, γιατί σε ένα απότομο φρενάρισμα, το κεφάλι του παιδιού θα πιέσει το στήθος και μπορεί να κοπεί η αναπνοή του.
Τα παιδικά καθίσματα έχουν ημερομηνία λήξης, ακόμα και αν έχουν ληφθεί όλες οι απαιτούμενες προφυλάξεις. Οι αερόσακοι είναι σχεδιασμένοι για να λειτουργούν σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας και όχι με παιδικά καθίσματα. Οι οδηγίες του κατασκευαστή γράφουν ότι το κάθισμα πρέπει να τοποθετείτε σε σημείο που δεν υπάρχει αερόσακος. Τέλος, όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν την απόλυτη επίβλεψη των γονέων τους. Θα πρέπει πάντα ένας από τους δύο γονείς να κάθεται μόνιμα δίπλα του για να το προσέχει.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα