Σελίδες

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

Τρεις επικοινωνίες της Πολιτικής Προστασίας με την Αττική Οδό το πρωί της Δευτέρας, αλλά η εταιρεία έλεγε..."θα το παλέψουμε"


Τρεις επικοινωνίες από τις 10:38 έως και τις 12:10, έκαναν υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, όπως και από το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.), προς ανώτατο στέλεχος κυκλοφορίας της Αττικής Οδού, προκειμένου να διακοπεί η κυκλοφορία στον συγκεκριμένο οδικό άξονα.
Αυτή που έγινε από το Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ., λίγο μετά τις 11:00 το πρωί της Δευτέρας, φέρεται, σύμφωνα με στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, να έχει καταγραφεί και "καίει" τους υπευθύνους της διαχειρίστριας εταιρείας, για την ολιγωρία που επέδειξαν στην διακοπή της κυκλοφορίας. Στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας αυτή η συνομιλία αναμένεται να δοθεί στις αρμόδιες αρχές, που ερευνούν τις τυχόν ευθύνες, οι οποίες προκάλεσαν τον επικίνδυνο εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών σε έναν σημαντικό οδικό άξονα της Αττικής.
Και στις τρεις αυτές επικοινωνίες σε ένα χρονικό διάστημα 1,5 ώρας "προειδοποιήσεων", όπως υποστηρίζουν στελέχη που τις πραγματοποίησαν, τονίστηκε προς τον αρμόδιο της διαχειρίστριας εταιρείας, "έχετε πρόβλημα που δεν θα μπορέσετε να διαχειριστείτε".
Η απάντηση που λάμβαναν, σύμφωνα με τους ίδιους ισχυρισμούς, ήταν: "Έχουμε χρονικό περιθώριο, εξετάζουμε την πιθανότητα να την κλείσουμε". Η πρώτη επικοινωνία έγινε σχεδόν 10 λεπτά, μετά το μήνυμα του 112 στις 10:28 το πρωί της Δευτέρας, η δεύτερη λίγο μετά της 11:00 από το Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ. και η τρίτη στις 12:10 από υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.



Αργά το βράδυ της Τετάρτης, η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., μετά από σχετικά ρεπορτάζ, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία "διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία που μετέδωσε τηλεοπτικός σταθμός, και αναπαράγουν ενημερωτικά μέσα, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας και η εταιρεία δεν το δέχθηκε".
Στελέχη του αρμόδιου υπουργείου επιμένουν πως οι προειδοποιήσεις και πιέσεις που εκφράστηκαν μέσω αυτών των επικοινωνιών προς την διαχειρίστρια εταιρεία, δεν εισακούστηκαν ή δεν εκτιμήθηκαν ανάλογα από τους αρμοδίους της.
Το στέλεχος της διαχειρίστριας εταιρείας, που ήταν αποδέκτης αυτών των κλήσεων, σε πρόσφατη συνέντευξή του σε εφημερίδα, όταν ρωτήθηκε αν υπήρχαν αστοχίες από την εταιρεία στην διαχείριση της κατάστασης είχε απαντήσει: "Αν αποφασιζόταν μαζί με την Τροχαία ότι θα κλείσει η Αττική Οδός από τις 9-10 το πρωί, πιθανώς δεν θα είχε συμβεί αυτό. Παίρνεις όμως μια τέτοια απόφαση έπειτα από 20 χρόνια λειτουργίας; Αποφασίσαμε να το παλέψουμε".
Στο μεταξύ το αρμόδιο υπουργείο, ενδεχομένως και η διαχειρίστρια εταιρεία, δεν φαίνεται να γνωρίζουν τις λεπτομέρειες της σύμβασης του 2003, για το ποιος αποφασίζει την διακοπή της κυκλοφορίας σε αυτόν τον οδικό άξονα, στην περίπτωση εκδήλωσης ακραίων καιρικών φαινομένων.
Να σημειωθεί ότι το 2004 η Αττική Οδός είχε κλείσει και πάλι από σφοδρή χιονόπτωση. Μέχρι και πρόσφατα, έστω και "καθιερωμένα", την απόφαση διακοπής κυκλοφορίας λάμβανε η διαχειρίστρια εταιρεία, ενώ την ανακοίνωση και υλοποίηση η Τροχαία, κάτι που την Δευτέρα έγινε στις… 14:00, την ώρα που ήδη είχαν εγκλωβιστεί τα οχήματα χιλιάδων πολιτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα