Σελίδες

Κυριακή 6 Μαρτίου 2022

«Aνοίγει» η πλατφόρμα για την υποβολή των ΑΠΔ προς το ΤΕΚΑ - Ποια είναι η διαδικασία


Σύμφωνα με πηγές του ΕΦΚΑ καταβάλλονται προσπάθειες ώστε τα επόμενα 24ωρα να τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα
Δοκιμές και διορθώσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εμφανίζονται γίνονται ακόμα στην πλατφόρμα του ΕΦΚΑ προκειμένου να ξεκινήσουν να υποβάλλονται από τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα οι πρώτες ΑΠΔ που προορίζονται για το Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ).
Σύμφωνα με πηγές του ΕΦΚΑ καταβάλλονται προσπάθειες ώστε τα επόμενα 24ωρα να τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα.
Υπενθυμίζουμε ότι η προθεσμία για την υποβολή των ΑΠΔ για τις ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΕΦΚΑ για τη μισθολογική περίοδο Ιανουαρίου 2022 και το Δώρο Χριστουγέννων 2021, έχει παραταθεί έως και τη Τετάρτη 09/03/2022.
Η παράταση κρίθηκε αναγκαία στο πλαίσιο της βελτίωσης της λειτουργικότητας των μηχανογραφικών συστημάτων του e-ΕΦΚΑ και της αναβάθμισης των μηχανογραφικών εφαρμογών, οι οποίες, μεταξύ άλλων, υποστηρίζουν την υποβολή, τον έλεγχο και την επεξεργασία των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (Α.Π.Δ.).
Πώς θα υποβάλλονται οι ΑΠΔ
Οι επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν νέους εργαζόμενους από την 1η Ιανουαρίου 2022 και εφεξής, προκειμένου να τους ασφαλίζουν στο νέο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) θα πρέπει να υποβάλλουν δύο ξεχωριστές Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ).
Ειδικότερα, οι καταβλητέες εισφορές θα αποτυπώνονται με διακριτό τρόπο σε σχέση με τις εισφορές της επικουρικής ασφάλισης προς τον ΕΦΚΑ. Το Ηλεκτρονικό Μητρώο ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ θα έχει σήμανση αν ο ασφαλισμένος υπάγεται στην παλιά η στην νέα επικουρική. Θα υπάρχει διακριτός κωδικός και διακριτή ταυτότητα πληρωμής. Η επιχείρηση θα πρέπει να υποβάλλει πρώτα την ΑΠΔ προς τον ΕΦΚΑ για τους παλαιούς ασφαλισμένους και στη συνέχεια θα υποβάλλεται η ΑΠΔ που θα προορίζεται για το ΤΕΚΑ. Σε περίπτωση που γίνει λάθος , το σύστημα θα διακόπτει τη συνέχεια της διαδικασίας και θα υποδεικνύει στο χρήστη το λάθος καλώντας τον να το διορθώσει.
Μέσω της ιστοσελίδας του ΤΕΚΑ, teka.gov.gr, μπορούν πλέον οι εργοδότες και οι ενδιαφερόμενοι επαγγελματικοί φορείς να βρουν διευκρινίσεις και απαντήσεις στα πιο συχνά ερωτήματα σχετικά με τις αλλαγές που επιφέρει η λειτουργία του νέου ταμείου.
Ειδικότερα έχει ενσωματωθεί στο μενού «Εργοδότες», μία ενότητα Συχνών Ερωτήσεων, όπου αναλύεται με περιεκτικό και κατανοητό τρόπο η υπαγωγή στο ΤΕΚΑ και οι διαδικασίες υποβολής διακριτής ΑΠΔ και καταβολής εισφορών με τη χρήση νέας Ταυτότητας Πληρωμής Τρεχουσών Εισφορών.
Ταυτόχρονα έχει ανέβει και είναι διαθέσιμο προς όλους, το σύνολο των παρουσιάσεων από την ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 2022 στο μενού «Βιβλιοθήκη».
Η ιστοσελίδα του ΤΕΚΑ εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο υλικό και πληροφορίες και αποτελεί το διαρκώς εξελισσόμενο αποτέλεσμα της δυναμικής σχέσης που επιδιώκει να έχει το ταμείο με τους ασφαλισμένους και τους εργοδότες.
Σε λειτουργία βρίσκεται και η εφαρμογή (Ηλεκτρονική Υπηρεσία Επιβεβαίωσης Υπαγωγής ΤΕΚΑ για Κοινές Επιχειρήσεις και Οικοδομοτεχνικά Έργα) μέσω της οποίας ο ίδιος ο εργοδότης θα μπορεί να εξακριβώσει ποιοι εργαζόμενοι της επιχείρησής του μπορούν να υπαχθούν στο νέο ταμείο επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) προκειμένου να προχωρήσει αναλόγως και στην υποβολή της αντίστοιχης ΑΠΔ. Για την εξακρίβωση αυτή απαιτείται μόνο ο ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ του κάθε εργαζόμενου. Η εν λόγω ηλεκτρονική υπηρεσία εξασφαλίζει την –σε πραγματικό χρόνο- ενημέρωση, την ορθή δήλωση της ασφάλισης και τη συμπλήρωση των Αναλυτικών Περιοδικών δηλώσεων (ΑΠΔ), την απλούστευση των διαδικασιών και την αποσυμφόρηση των υπηρεσιών.
Οι εισφορές θα εισπράττονται από τον e-ΕΦΚΑ και θα αποδίδονται στο ΤΕΚΑ ενώ θα ακολουθεί κάθε μήνα έλεγχος δηλωθέντων – καταβληθέντων εισφορών.
Μάλιστα, ασφαλιστική ενημερότητα θα μπορούν να λάβουν οι εργοδότες μόνο εάν έχουν εξοφλήσει τις ασφαλιστικές εισφορές που τους αναλογούν, τόσο σε σχέση με τον ΕΦΚΑ όσο και σε σχέση με το ΤΕΚΑ.
Πάντως η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ) με επιστολή της προς το υπουργείο και τον ΕΦΚΑ έχει ζητήσει τη μεταφορά της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής ΑΠΔ Ιανουαρίου 2022, τουλάχιστον μέχρι τις 31 Μαρτίου 2022.
Επίσης, θεωρούν αναγκαίο τον ανασχεδιασμό της διαδικασίας υποβολής ΑΠΔ στο ΤΕΚΑ και οπωσδήποτε την ενοποίηση υποβολής και ενιαίας πληρωμής (έναντι δύο υποβολών και δύο πληρωμών που έχει ανακοινωθεί) στον e-ΕΦΚΑ και στο ΤΕΚΑ, ώστε να μη χρειάζονται να γίνονται υποβολές και πληρωμές σε δυο διαφορετικές πλατφόρμες, προσθέτοντας όγκο εργασίας στις επιχειρήσεις και στα λογιστικά γραφεία, και αυξάνοντας την πιθανότητα λάθους στα συστήματα εγγραφής ασφαλισμένων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα