Σελίδες

Κυριακή 6 Μαρτίου 2022

Πάτρα-Πύργος: «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση του δρόμου - Τι έργα θα γίνουν


Ανοίγει ο δρόμος για την εκκίνηση των κατασκευών στο Πάτρα-Πύργος, καθώς το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Όπως έγινε γνωστό, το μεγάλο έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με ποσό 252 εκατ. ευρώ.
Από αυτό το ποσό θα διατεθούν 920.000 ευρώ και 1,17 εκατ. ευρώ στις Εφορείες Αρχαιοτήτων Ηλείας και Αχαΐας, αντίστοιχα. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την απόφαση, θα υπάρξει και ιδιωτική συμμετοχή από την Ολυμπία Οδό ύψους 93,79 εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8 χλμ., που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητόδρομου, στα πρώτα 13,0 χλμ., θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. θα κατασκευαστεί σε νέα χάραξη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράιχνη διατομή πλάτους 21,30 μ. (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μ. (4Χ3,50 μ.), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60 μ. (2Χ2,30 μ.), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10 μ. (2Χ1,05 μ.), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60 μ. και ύψους 0,80 μ.
Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδου.
Ποιο είναι το έργο
Το συνολικό Φυσικό Αντικείμενο της Πράξης περιλαμβάνει:
Την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.
8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ. Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.).
Εργασίες θα εκτελεστούν σε παράπλευρο και κάθετο δίκτυο. Περιλαμβάνονται επίσης συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐας καθώς και περί τη Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
Τα έργα θα προχωρήσουν ως phasing και μετά την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς θα συνεχιστεί η χρηματοδότηση και με το ΕΣΠΑ 2021-2027. Σε αυτό το ΕΣΠΑ θα πραγματοποιηθεί το 47% των έργων και το υπόλοιπο 53% με το νέο ΕΣΠΑ. Στο ανωτέρω ποσό περιλαμβάνονται και δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για τη Φάση Β' του έργου.
Σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα απαιτούνται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαΐα-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα