Ο οδηγός θα πρέπει να κάνει μια μικρή προετοιμασία πριν αναχωρήσει για να είναι σίγουρος ότι δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. Ο έλεγχος των ελαστικών είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει. Όχι μόνο να διαπιστώσει ότι η κατάσταση των ελαστικών του είναι σε καλή κατάσταση, αλλά να δει αν η πίεση των ελαστικών είναι αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής. Ούτε μεγαλύτερη πίεση που μειώνει την πρόσφυση, αλλά ούτε λιγότερη που αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.
Μετά τα χιόνια και τις άσχημες καιρικές συνθήκες οι υαλοκαθαριστήρες πιθανόν να μη βρίσκονται σε καλή κατάσταση και να μην καθαρίζουν καλά το παρμπρίζ. Είναι μία καλή ευκαιρία ο οδηγός να τους αντικαταστήσει, για να είναι σίγουρος ότι θα έχει καθαρό τζάμι σε περίπτωση ξαφνικής βροχής και καλή ορατότητα.
Ο έλεγχος των φώτων είναι απαραίτητος. Ο φωτισμός παίζει σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού όταν ο οδηγός κληθεί να οδηγήσει βράδυ. Η καλή οπτική βοηθάει στην ασφαλή οδήγηση. Η μεγάλη σκάλα θα πρέπει να χρησιμοποιείται στο σημείο του δρόμου που πρέπει και όχι καθ' όλη την διάρκεια της βραδινής οδήγησης που μπορεί να «τυφλώσει» τους απέναντι οδηγούς. Έλεγχος γίνεται και στα φλας για τυχόν καμένες λάμπες.
Εάν πλησιάζει ένα προγραμματισμένο service ή αν ο οδηγός δεν είναι σίγουρος ότι κάτι λειτουργεί σωστά, τότε θα πρέπει να πάει στο συνεργείο για να λύσει το πρόβλημα. Ένα μικρό πρόβλημα στην αρχή μπορεί να γίνει μεγαλύτερο στη συνέχεια ανεβάζοντας το κόστος συντήρησης αργότερα, όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ο έλεγχος της στάθμης των υγρών είναι επίσης μια προληπτική εργασία που πρέπει να κάνει ο οδηγός. Η σωστή στάθμη του λιπαντικού, των υγρών φρένων, του αντιψυκτικού και του νερού των υαλοκαθαριστήρων θα εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Αν η στάθμη των υγρών είναι κάτω από την κανονική ο οδηγός οφείλει να συμπληρώσει μέχρι το σημείο που ορίζει ο κατασκευαστής.
Ένας γρήγορος έλεγχος της κατάστασης της μπαταρίας πρέπει να γίνει από τον οδηγό. Αν υπάρχει φορτιστής ή η δυνατότητα φόρτισης καλό είναι να την κάνουμε από την προηγούμενη του ταξιδιού για να ταξιδέψουμε με γεμάτη την μπαταρία.
Δίπλωμα, άδεια οχήματος, έλεγχος ΚΤΕΟ, απόδειξη από τα τέλη κυκλοφορίας και φυσικά ασφαλιστήριο σε ισχύ, θα πρέπει να υπάρχουν σε φυσική μορφή μέσα στο ντουλαπάκι.
Όταν φορτώνουμε το όχημα θα πρέπει να θυμόμαστε ότι τα βαριά πράγματα μπαίνουν στο κάτω μέρος και τα ελαφρύτερα πάνω. Κυρίως όταν έχουμε μπάρες οροφής. Το αυτοκίνητο δεν πρέπει να είναι πολύ φορτωμένο, ενώ στο ταξίδι παίρνουμε μόνο τα πράγματα που θα χρησιμοποιήσουμε. Το μειωμένο βάρος θα συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Τέλος, θα πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι οδηγούμε με σύνεση και δεν κάνουμε επίδειξη δύναμης στο δρόμο. Παράλληλα, η οικονομική οδήγηση θα δείξει και την ευαισθησία μας στο περιβάλλον. Τηρούμε τον ΚΟΚ και οδηγούμε στα νόμιμα όρια ταχύτητας. Αν είναι να ταξιδέψουμε σε μέρος όπου δεν έχουμε ξαναπάει, καλό είναι νωρίτερα να έχουμε σχεδιάσει ή να δούμε τη διαδρομή σε ένα χάρτη για να έχουμε μια εικόνα της διαδρομής που θα ακολουθήσουμε, ενώ πάντα θα πρέπει το ρεζερβουάρ να είναι γεμάτο και όλα τα σύνεργα έκτακτης ανάγκης σε εύκολο σημείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα