Του Ακη Γ. Κατρίτση, Υποψήφιου Δημάρχου Τριφυλίας
Αποφασίζοντας να ηγηθώ μιας αναγεννητικής προσπάθειας κοιτάζοντας το μέλλον της Τριφυλίας, φροντίζω να ενημερώνομαι για ζητήματα της σύγχρονης Αυτοδιοίκησης για θεσμικά και χρηματοδοτικά θέματα, καλές πρακτικές άλλων Δήμων κλπ. Αλλά και για την διαχείριση των δημόσιων πραγμάτων από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή του Δήμου μας. Ενημερώνομαι λοιπόν καθημερινά από το πρόγραμμα Διαύγεια, όπου αναρτώνται αποφάσεις, συμβάσεις και πληρωμές, ενημερώνομαι και από το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ).
Μου προκάλεσαν εντύπωση και το διερεύνησα επισταμένα, οι συχνές αναρτήσεις αποφάσεων για τις αναθέσεις επισκευής μηχανημάτων – οχημάτων. Μεγαλύτερη εντύπωση μου προκάλεσε η διαπίστωση ότι στο ΚΗΜΔΗΣ υπάρχουν αναρτημένες τριάντα (30!) συμβάσεις (απευθείας αναθέσεις) με Συνεργείο Επισκευής Οχημάτων με έδρα την Τρίπολη! τριάντα Συμβάσεις λοιπόν από 28.05.2020 έως σήμερα, συνολικού ύψους με ΦΠΑ 167.000 Ευρώ, με το Δήμο και ΜΙΑ σύμβαση με την ΔΕΥΑΤ (με πρόχειρο, έστω διαγωνισμό) ύψους με ΦΠΑ 40.882,80€! Εξέτασα περαιτέρω το είδος των συμβάσεων, οι οποίες αφορούσαν 16 οχήματα – μηχανήματα του Δήμου και 11 της ΔΕΥΑΤ. Διαβάζοντας τις συμβάσεις μου προκάλεσαν εντύπωση ορισμένες διαπιστώσεις: α. ένα όχημα – μηχάνημα έχει οδηγηθεί στο συνεργείο στην Τρίπολη 5 φορές (μια φορά το εξάμηνο) και έχει κοστίσει 25.000 ευρώ με ΦΠΑ, β. άλλο όχημα – μηχάνημα έχει οδηγηθεί 4 φορές και έχει κοστίσει 28.800 ευρώ με ΦΠΑ κλπ, κλπ.
Ερωτήματα λοιπόν για αυτά τα ομολογουμένως εντυπωσιακά «ευρήματα»:
1ο. Άραγε πόσα διαπιστευτήρια και πόσα ISO (συνηθισμένη απαίτηση τα 5 ή 6 ISO για να έρθει κάποιος να δώσει προσφορά για έργο στο Δήμο μας!) να έχει αυτό το συνεργείο που καταφεύγουμε σε αυτό και αγνοούμε τα τοπικά συνεργεία και την τοπική οικονομία; (Για αποφυγή παρεξηγήσεων δεν ειρωνεύομαι την κυρία που φέρεται ιδιοκτήτρια του συνεργείου ούτε την επαγγελματική της πληρότητα)
2ο. Τι είδους χρήση γίνεται σε αυτά τα μηχανήματα – οχήματα που χρειάζονται τόσες συχνές και πολυδάπανες επισκευές; Αν αύριο ζητήσω στοιχεία απολογισμού έργου για κάθε μηχάνημα – όχημα θα μου τα παραχωρήσει το αρμόδιο Γραφείο Κίνησης ή θα τα λάβω ….μετά τις εκλογές; Άραγε να γίνεται τακτικός προληπτικός έλεγχος και συντήρηση ή όταν διαλύονται οδηγούνται σε επισκευή;
3ο. Υπάρχει οργανωμένη και ορθολογική διαχείριση του στόλου οχημάτων – μηχανημάτων; Γιατί με τέτοια κόστη θα έπρεπε κάποια να έχουν αποσυρθεί, αυτό θα κάναμε όλοι μας για τα οχήματα ιδιοκτησίας μας. Δεν χρειάζεται να αναφέρω τι υποσχόταν ο κ.Δήμαρχος (όλα «της κούτας»!), γι’ αυτά και πολλά άλλα θα έχουμε καιρό……
ΥΓ.: Πως εξηγείται το γεγονός ότι ενώ δαπανώνται χιλιάδες ευρώ, κατ’ έτος, για επισκευές οχημάτων – μηχανημάτων Δήμου Τριφυλίας και ΔΕΥΑΤ, πληρώνονται πρόστιμα επειδή οχήματα – μηχανήματα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ; Επιτρέπει η Δημοτική Αρχή να κυκλοφορούν οχήματα – μηχανήματα χωρίς να έχουν περάσει έγκαιρα από τον υποχρεωτικό περιοδικό έλεγχο ΚΤΕΟ; Εάν ναι, γιατί, εξ αυτού, θέτει σε κίνδυνο την υγεία και σωματική ακεραιότητα εργαζομένων και πολιτών; Γιατί να επιβαρύνονται τα πρόστιμα οι δημότες, όπως συνέβη πρόσφατα με πρόστιμο 549 ευρώ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα