Μετά το μεγάλο "φιάσκο" στον αυτοκινητόδρομο, όπου από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα, το υπουργείο Μεταφορών συγκρότησε επιτροπή με εντολή να διερευνήσει και να καταλογίσει ευθύνες στους υπευθύνους του έργου.
Η Επιτροπή συγκροτήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 65 του Νόμου 4663/2020 και θα υποβάλει το πόρισμά της το συντομότερο δυνατό και σε κάθε περίπτωση εντός 20 ημερών.
Έργο της είναι η διερεύνηση και εξακρίβωση των αιτίων της διακοπής της κυκλοφορίας επί της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς Αθήνα μετά την εκδήλωση των δυσμενών καιρικών φαινομένων από την κακοκαιρία Άριελ.
Επίσης έργο της είναι και ο επιμερισμός και καταλογισμός τυχόν διαπιστούμενων ευθυνών στους αρμόδιους φορείς λειτουργίας και συντήρησης της οδού.
Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι από τα ευρήματα των ειδικών προκύπτουν σειρά λαθών από τους υπευθύνους της εταιρείας καθώς τα έργα δεν ήταν αρκετά για να συγκρατήσουν τους βράχους σε εκείνο το σημείο, αν και ήταν από την πρώτη στιγμή γνωστή στους υπευθύνους η δυσκολία και η ιδιαιτερότητα του έργου.
Μεγάλες οι ευθύνες της εταιρείας Ολυμπία Οδός
Τις σοβαρότατες ευθύνες της εταιρείας έδειξε με τις πρώτες δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμιος Λέκκας:
"Εκείνο το οποίο θα πρέπει να πούμε είναι ότι κατ’ αρχάς στην Κακιά Σκάλα από αρχαιοτάτων χρόνων έχουμε μεγάλο κατολισθητικό κίνδυνο που σημαίνει ότι έχουμε απότομες πλαγιές και μορφολογικές ασυνέχειες, κατακερματισμένα πετρώματα, πετρώματα τα οποία αποκόπτονται σε τεμάχια και ογκόλιθους και μπορούν να καταπέσουν. Όλα αυτά είναι οι αιτίες των κατολισθήσεων.
Τώρα το ποια θα είναι η αφορμή για να κινηθεί μια κατολίσθηση είναι όπως σε έναν πόλεμο, αιτίες υπάρχουν, αλλά οι αφορμές δεν υπάρχουν" ανέφερε, δείχνοντας σαφώς τις ευθύνες της Ολυμπίας Οδού.
Οι δηλώσεις Παπανικόλα και η οργή του υπουργείου
Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για δυσφορία στο υπουργείο και για τις δηλώσεις που έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Παπανικόλας, αποδίδοντας την ευθύνη για το φιάσκο στον... Χατζηπετρή.
Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, στην οποία έχει παραχωρηθεί ο αυτοκινητόδρομος, προσπάθησε από την πρώτη στιγμή με εμφανή αμηχανία να αποποιηθεί των ευθυνών της εταιρείας, λέγοντας πως ο βράχος έπεσε σε περιοχή 100 μέτρα εκτός των ορίων παραχώρησης του έργου.
"Οι φράχτες και τα συρματοπλέγματα είναι από προηγούμενες εργολαβίες, από παλιά και το σημείο που έγινε η κατολίσθηση είναι εκτός των ορίων παραχώρησης του έργου. Ήταν σωστά σχεδιασμένοι οι φράχτες, εμείς παρακολουθούμε τις μετακινήσεις. Η συντήρηση του έργου εντός των ορίων είναι δική μας. Υπάρχουν όρια παραχώρησης στα οποία έχουμε βάλει και φράχτες. Είναι πολύ καθορισμένα τα όρια του έργου μας", δήλωσε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ και πρόσθεσε πως εκτός των ορίων η ευθύνη είναι του υπουργείου και για να υπάρξει επέμβαση πρέπει να δοθεί εντολή από το Δημόσιο.
Τα πρώτα συμπεράσματα της επιτροπής φαίνεται να διαψεύδουν τον κ. Παπανικόλα και να προκύπτουν σαφείς ευθύνες της Ολυμπίας Οδού για το φιάσκο.
Τις σοβαρότατες ευθύνες της εταιρείας έδειξε με τις πρώτες δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμιος Λέκκας:
"Εκείνο το οποίο θα πρέπει να πούμε είναι ότι κατ’ αρχάς στην Κακιά Σκάλα από αρχαιοτάτων χρόνων έχουμε μεγάλο κατολισθητικό κίνδυνο που σημαίνει ότι έχουμε απότομες πλαγιές και μορφολογικές ασυνέχειες, κατακερματισμένα πετρώματα, πετρώματα τα οποία αποκόπτονται σε τεμάχια και ογκόλιθους και μπορούν να καταπέσουν. Όλα αυτά είναι οι αιτίες των κατολισθήσεων.
Τώρα το ποια θα είναι η αφορμή για να κινηθεί μια κατολίσθηση είναι όπως σε έναν πόλεμο, αιτίες υπάρχουν, αλλά οι αφορμές δεν υπάρχουν" ανέφερε, δείχνοντας σαφώς τις ευθύνες της Ολυμπίας Οδού.
Οι δηλώσεις Παπανικόλα και η οργή του υπουργείου
Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για δυσφορία στο υπουργείο και για τις δηλώσεις που έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Παπανικόλας, αποδίδοντας την ευθύνη για το φιάσκο στον... Χατζηπετρή.
Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, στην οποία έχει παραχωρηθεί ο αυτοκινητόδρομος, προσπάθησε από την πρώτη στιγμή με εμφανή αμηχανία να αποποιηθεί των ευθυνών της εταιρείας, λέγοντας πως ο βράχος έπεσε σε περιοχή 100 μέτρα εκτός των ορίων παραχώρησης του έργου.
"Οι φράχτες και τα συρματοπλέγματα είναι από προηγούμενες εργολαβίες, από παλιά και το σημείο που έγινε η κατολίσθηση είναι εκτός των ορίων παραχώρησης του έργου. Ήταν σωστά σχεδιασμένοι οι φράχτες, εμείς παρακολουθούμε τις μετακινήσεις. Η συντήρηση του έργου εντός των ορίων είναι δική μας. Υπάρχουν όρια παραχώρησης στα οποία έχουμε βάλει και φράχτες. Είναι πολύ καθορισμένα τα όρια του έργου μας", δήλωσε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ και πρόσθεσε πως εκτός των ορίων η ευθύνη είναι του υπουργείου και για να υπάρξει επέμβαση πρέπει να δοθεί εντολή από το Δημόσιο.
Τα πρώτα συμπεράσματα της επιτροπής φαίνεται να διαψεύδουν τον κ. Παπανικόλα και να προκύπτουν σαφείς ευθύνες της Ολυμπίας Οδού για το φιάσκο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα