Περισσότεροι από 1.500 άνθρωποι έχασαν τις ζωές του, όταν το πλοίο το 1912 προσέκρουσε σε παγόβουνο στο παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον στη Νέα Υόρκη. «Υπάρχουν ακόμα βασικά ερωτήματα, που πρέπει να απαντηθούν σχετικά με το πλοίο», δήλωσε στο BBC ο Parks Stephenson, ο οποίος μελετά εδώ και χρόνια τον Τιτανικό.
Ο Τιτανικός έχει ερευνηθεί ενδελεχώς από όταν ανακαλύφθηκε το 1985. Όμως το ναυάγιο είναι τόσο μεγάλο που ήταν αδύνατο να καταγραφεί στο σύνολο του. Στη νέα σάρωση, που τραβήχτηκε το καλοκαίρι του 2022, αποτυπώνεται για πρώτη φορά το ναυάγιο από άκρη σε άκρη.
Η σάρωση πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2022 από τη Magellan Ltd, μια εταιρεία χαρτογράφησης σε βαθιά θάλασσα, και την Atlantic Productions, η οποία γυρίζει ένα ντοκιμαντέρ για το έργο.
Υποβρύχια πέρασαν περισσότερες από 200 ώρες ερευνώντας το ναυάγιο. Τράβηξαν περισσότερες από 700.000 εικόνες από κάθε γωνία του, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία μιας ακριβής τρισδιάστατης αναπαράστασης.
Όπως φαίνεται στις εικόνες που έδωσαν στη δημοσιότητα η Magellan Ltd και η Atlantic Productions, η πλώρη του πλοίου, αν και καλύπτεται από σκουριές, παραμένει αναγνωρίσιμη. Στην κορυφή βρίσκεται το κατάστρωμα, όπου μια τρύπα έχει ανοιχτεί εκεί που άλλοτε βρισκόταν μια μεγάλη σκάλα. Η πρύμνη από την άλλη έχει μετατραπεί σε μια μάζα από μέταλλα. Γύρω από το πλοίο υπάρχουν διάσπαρτα κομμάτια του πλοίου από μέταλλο, αγάλματα, κλειστά μπουκάλια σαμπάνιας, αλλά και προσωπικά αντικείμενα των θυμάτων.
Ο Parks Stephenson δήλωσε ότι «έμεινε άναυδος», όταν είδε για πρώτη φορά τις σαρώσεις και πρόσθεσε «Σου επιτρέπει να δεις το ναυάγιο όπως δεν θα μπορούσες ποτέ να το δεις στον πυθμένα. Μπορείς να δεις το σύνολο του από κάθε προοπτική και εντός πλαισίου. Αυτό που δείχνει είναι η πραγματική κατάσταση του ναυαγίου».
Ο ίδιος σημείωσε ότι η σάρωση θα μπορούσε να προσφέρει νέες πληροφορίες για το τι συνέβη τη μοιραία νύχτα. «Πραγματικά δεν καταλαβαίνουμε τις συνθήκες της σύγκρουσης με το παγόβουνο. Δεν ξέρουμε, αν χτύπησε κατά μήκος της δεξιάς πλευράς, όπως δείχνουν όλες τις ταινίες - ή αν προσγειώθηκε πάνω του», εξήγησε. Η μελέτη της πρύμνης, πρόσθεσε, θα μπορούσε να αποκαλύψει πώς το πλοίο χτύπησε στον πυθμένα της θάλασσας.
Ο χρόνος τελειώνει για την πλήρη κατανόηση των συνθηκών του ναυαγίου. Αλλά η σάρωση μας επιτρέπει να το παγώσουμε στον χρόνο και να μελετήσουμε κάθε λεπτομέρεια του.
Ο Parks Stephenson δήλωσε ότι «έμεινε άναυδος», όταν είδε για πρώτη φορά τις σαρώσεις και πρόσθεσε «Σου επιτρέπει να δεις το ναυάγιο όπως δεν θα μπορούσες ποτέ να το δεις στον πυθμένα. Μπορείς να δεις το σύνολο του από κάθε προοπτική και εντός πλαισίου. Αυτό που δείχνει είναι η πραγματική κατάσταση του ναυαγίου».
Ο ίδιος σημείωσε ότι η σάρωση θα μπορούσε να προσφέρει νέες πληροφορίες για το τι συνέβη τη μοιραία νύχτα. «Πραγματικά δεν καταλαβαίνουμε τις συνθήκες της σύγκρουσης με το παγόβουνο. Δεν ξέρουμε, αν χτύπησε κατά μήκος της δεξιάς πλευράς, όπως δείχνουν όλες τις ταινίες - ή αν προσγειώθηκε πάνω του», εξήγησε. Η μελέτη της πρύμνης, πρόσθεσε, θα μπορούσε να αποκαλύψει πώς το πλοίο χτύπησε στον πυθμένα της θάλασσας.
Ο χρόνος τελειώνει για την πλήρη κατανόηση των συνθηκών του ναυαγίου. Αλλά η σάρωση μας επιτρέπει να το παγώσουμε στον χρόνο και να μελετήσουμε κάθε λεπτομέρεια του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα