Τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων δείχνουν πως παρά το γεγονός ότι δεν μεσολαβεί μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων, ένα σημαντικό ποσοστό ψηφοφόρων δεν ξέρει ακόμη τι θα πράξει πίσω από το παραβάν.
Προκειμένου να φανεί πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσουν οι ψηφοφόροι που αποφασίζουν την τελευταία στιγμή, αρκεί να υπενθυμίσουμε τι έγινε στις κάλπες της 21ης Μαΐου.
Σύμφωνα με τα ποιοτικά στοιχεία των ερευνών που είδαν το φως της δημοσιότητας, ένας στους δύο αναποφάσιστους που πήραν ουσιαστικά την απόφασή τους στο παραβάν, ψήφισε τη Νέα Δημοκρατία, το 13% αποφάσισε να στηρίξει τον ΣΥΡΙΖΑ ενώ σχεδόν ένας στους 10 αναποφάσιστους στήριξε το ΠΑΣΟΚ.
Προφανώς και οι αναποφάσιστοι δεν έκριναν τη σειρά των κομμάτων στις κάλπες, ωστόσο με την ψήφο τους έδωσαν «πόντους» στη ΝΔ ανοίγοντας έτσι και άλλο την «ψαλίδα» με τον ΣΥΡΙΖΑ.
Πόσο βέβαιοι είναι οι ψηφοφόροι;
Αυτά έγιναν στις προηγούμενες κάλπες, και το ερώτημα είναι αν οι ψηφοφόροι παραμένουν σταθεροί στην επιλογή τους ή μπορεί να αλλάξουν γνώμη τις επόμενες 20 ημέρες.
Στη δημοσκόπηση της Metron Analysis που είχε παρουσιάσει το MEGA πριν λίγες ημέρες εμπεριέχονται και κάποια στοιχεία τα οποία θα πρέπει να αξιολογήσουν προσεχτικά τα κόμματα για τα επόμενα βήματα μέχρι τις κάλπες της 25ης Ιουνίου.
Ειδικότερα, φαίνεται πως ένα αρκετά υψηλό ποσοστό εμφανίζεται βέβαιο, ή μάλλον βέβαιο για την επιλογή του στην επικείμενη εκλογική αναμέτρηση, ωστόσο υπάρχει και ένα ποσοστό που προσεγγίζει το 15% το οποίο ακόμη, επί της ουσίας, αμφιταλαντεύεται.
Συγκεκριμένα, απόλυτα βέβαιο για την επιλογή που θα κάνουν στις επόμενες κάλπες εμφανίζεται το 63% ενώ μάλλον βέβαιο το 23%.
Όχι και τόσο βέβαιοι για το τι θα πράξουν εμφανίζεται το 9% ενώ καθόλου βέβαιοι το 4% ενώ το 1% όσων απάντησε είπε πως δεν γνωρίζει τι θα κάνει.
Αυτά έγιναν στις προηγούμενες κάλπες, και το ερώτημα είναι αν οι ψηφοφόροι παραμένουν σταθεροί στην επιλογή τους ή μπορεί να αλλάξουν γνώμη τις επόμενες 20 ημέρες.
Στη δημοσκόπηση της Metron Analysis που είχε παρουσιάσει το MEGA πριν λίγες ημέρες εμπεριέχονται και κάποια στοιχεία τα οποία θα πρέπει να αξιολογήσουν προσεχτικά τα κόμματα για τα επόμενα βήματα μέχρι τις κάλπες της 25ης Ιουνίου.
Ειδικότερα, φαίνεται πως ένα αρκετά υψηλό ποσοστό εμφανίζεται βέβαιο, ή μάλλον βέβαιο για την επιλογή του στην επικείμενη εκλογική αναμέτρηση, ωστόσο υπάρχει και ένα ποσοστό που προσεγγίζει το 15% το οποίο ακόμη, επί της ουσίας, αμφιταλαντεύεται.
Συγκεκριμένα, απόλυτα βέβαιο για την επιλογή που θα κάνουν στις επόμενες κάλπες εμφανίζεται το 63% ενώ μάλλον βέβαιο το 23%.
Όχι και τόσο βέβαιοι για το τι θα πράξουν εμφανίζεται το 9% ενώ καθόλου βέβαιοι το 4% ενώ το 1% όσων απάντησε είπε πως δεν γνωρίζει τι θα κάνει.
Με το βλέμμα στους αναποφάσιστους
Τα κόμματα «διαβάζουν» τα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων και προχωρούν σε διορθωτικές κινήσεις ενόψει της νέας εκλογικής μάχης.
Σίγουρα η «δεξαμενή» των αναποφάσιστων αποτελεί έναν από τους στόχους τους.
Έρευνα από την Prosvasi (μη κερδοσκοπικός οργανισμός) που είχε δημοσιευτεί λίγες ημέρες πριν τις κάλπες, έφερνε στο προσκήνιο κάποιες άγνωστες πτυχές για τους αναποφάσιστους.
Δηλαδή για το προφίλ τους, για τους λόγους που αμφιταλαντεύονται για το τι θα ψηφίσουν μέχρι την τελευταία στιγμή, αλλά και τους λόγους που θα μπορούσαν να απέχουν από αυτές.
Από την έρευνα προκύπτει ένα σύνολο χαρακτηριστικών που αφορούν τους αναποφάσιστους και όσους θα απέχουν συνειδητά στις επερχόμενες εκλογές.
Σίγουρα η «δεξαμενή» των αναποφάσιστων αποτελεί έναν από τους στόχους τους.
Έρευνα από την Prosvasi (μη κερδοσκοπικός οργανισμός) που είχε δημοσιευτεί λίγες ημέρες πριν τις κάλπες, έφερνε στο προσκήνιο κάποιες άγνωστες πτυχές για τους αναποφάσιστους.
Δηλαδή για το προφίλ τους, για τους λόγους που αμφιταλαντεύονται για το τι θα ψηφίσουν μέχρι την τελευταία στιγμή, αλλά και τους λόγους που θα μπορούσαν να απέχουν από αυτές.
Από την έρευνα προκύπτει ένα σύνολο χαρακτηριστικών που αφορούν τους αναποφάσιστους και όσους θα απέχουν συνειδητά στις επερχόμενες εκλογές.
Πιο συγκεκριμένα, σε αυτή τη «δεξαμενή» περιλαμβάνονται όσοι:
• Νιώθουν ανασφάλεια σε σχέση με την ποιότητα ζωής τους, τα οικονομικά και την ασφάλεια.
• Ενημερώνονται πρωτίστως μέσα από ηλεκτρονικές σελίδες και το διαδίκτυο.
• Ως βασικότεροι λόγοι που τους οδηγούν στην αποχή αναδεικνύονται η απόσταση από τον τόπο των εκλογών, η μη ταύτιση με κάποιο κόμμα και η αντίληψη φθοράς του πολιτικού συστήματος.
Από την έρευνα σκιαγραφείται και το προφίλ των αναποφάσιστων αλλά και όσων απέχουν συνειδητά από τις κάλπες.
Σε όσους αμφιταλαντεύονται ακόμη σχετικά με το ποιο κόμμα θα ψηφίσουν φαίνεται πως έχουν ιδεολογική αυτο-τοποθέτηση στο χώρο του κέντρου και της κεντροαριστέρας ενώ όσο αφορά στα κοινωνικά χαρακτηριστικά, είναι κυρίως ααυτοαπασχολούμενοι και δευτερευόντως μισθωτοί.
• Νιώθουν ανασφάλεια σε σχέση με την ποιότητα ζωής τους, τα οικονομικά και την ασφάλεια.
• Ενημερώνονται πρωτίστως μέσα από ηλεκτρονικές σελίδες και το διαδίκτυο.
• Ως βασικότεροι λόγοι που τους οδηγούν στην αποχή αναδεικνύονται η απόσταση από τον τόπο των εκλογών, η μη ταύτιση με κάποιο κόμμα και η αντίληψη φθοράς του πολιτικού συστήματος.
Από την έρευνα σκιαγραφείται και το προφίλ των αναποφάσιστων αλλά και όσων απέχουν συνειδητά από τις κάλπες.
Σε όσους αμφιταλαντεύονται ακόμη σχετικά με το ποιο κόμμα θα ψηφίσουν φαίνεται πως έχουν ιδεολογική αυτο-τοποθέτηση στο χώρο του κέντρου και της κεντροαριστέρας ενώ όσο αφορά στα κοινωνικά χαρακτηριστικά, είναι κυρίως ααυτοαπασχολούμενοι και δευτερευόντως μισθωτοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα