Σελίδες

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2023

Τι αλλάζει από τη Δευτέρα στο κυνήγι των χρεών προς την Εφορία


Ανελέητο κυνήγι των οφειλετών της Εφορίας με αυτόματες κατασχέσεις καταθέσεων και πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων ξεκινά από τη Δευτέρα η ΑΑΔΕ, με την έναρξη λειτουργίας του Εισπρακτικού Κέντρου της Αττικής.
Πρόκειται για το Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕ.Β.ΕΙΣ.), Αττικής το οποίο θα λειτουργεί σχεδόν κατά τα πρότυπα των εισπρακτικών εταιρειών των τραπεζών, σε ότι αφορά στην άσκηση πιέσεων στους οφειλέτες.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΑΑΔΕ, το ΚΕΒΕΙΣ Αττικής μπαίνει σε παραγωγική λειτουργία από τις 25 Σεπτεμβρίου 2023, όταν οι αρμοδιότητες είσπραξης ορισμένων ΔΟΥ περνάνε στη νέα υπηρεσία, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 θα ενεργοποιηθεί και το αντίστοιχο ΚΕΒΕΙΣ της Θεσσαλονίκης.
Η κατάσταση στα χρέη προς το δημόσιο είναι χαοτική καθώς το ύψος τους κυμαίνεται στα 105 δισ. ευρώ, ενώ ο αριθμός των οφειλετών είναι περίπου 4 εκατομμύρια ή οι μισοί φορολογούμενοι.
Τα ΚΕΒΕΙΣ συστάθηκαν προκειμένου το κυνήγι των οφειλετών να γίνει πιο συστηματικό και να προβαίνουν με ταχύτατες διαδικασίες σε κατασχέσεις, καταθέσεων, μισθών συντάξεων, ενοικίων, σε δεσμεύσεις και σε πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων των οφειλετών.
Οι 11λογος των παρεμβάσεων
Πιο συγκεκριμένα οι αρμοδιότητες των Τμημάτων Είσπραξης Οφειλών των ΚΕ.Β.ΕΙΣ. είναι:
  1. Η επιδίωξη είσπραξης οφειλών, όπως οι οφειλές εξειδικεύονται, καθορίζονται και ανακαθορίζονται με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
  2. Η λήψη αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών.
  3. Η επιδίωξη είσπραξης οφειλών που διέπονται από ειδικές διατάξεις, λόγω υπαγωγής σε διαδικασία αφερεγγυότητας, όπως πτώχευση ή προπτωχευτικές διαδικασίες ή δικαστική διαδικασία ρύθμισης χρεών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, υπαγωγής σε καθεστώς εκκαθάρισης ή δικαστικής εκκαθάρισης κληρονομίας, καθώς και οφειλών σχολαζουσών κληρονομιών.
  4. Ο έλεγχος, η επαλήθευση και η διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων από το γραφείο.
  5. Η λήψη και επεξεργασία αιτημάτων για τη χορήγηση στοιχείων και πληροφοριών από φορολογουμένους, υπηρεσίες της ΑΑΔΕ ή τρίτους.
  6. Ο έλεγχος και η σύνταξη εκθέσεων χαρακτηρισμού οφειλών αρμοδιότητας της Διεύθυνσης ως ανεπίδεκτων είσπραξης.
  7. Η είσπραξη των δημοσίων εσόδων.
  8. Η βεβαίωση ή η καταχώριση των στοιχείων των νόμιμων τίτλων στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων, η καταχώριση των εισπράξεων, των επιστροφών και των διαγραφών, η τήρηση των λοιπών βιβλίων του Τμήματος Εσόδων, η τακτοποίηση υπερεισπράξεων, καθώς και η τήρηση της λογιστικής.
  9. Η διαχείριση και η παρακολούθηση της διαδικασίας των εισπράξεων που διενεργούνται μέσω των φορέων είσπραξης.
  10. Η διαχείριση και η παρακολούθηση της διαδικασίας των επιστροφών φόρου.
  11. Η διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών ανεπίδεκτων είσπραξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα