Το περιστατικό έγινε το 2014, ενώ ήταν σε εξέλιξη επιχείρηση προστασίας θαλάσσιων συνόρων με σκοπό την ακινητοποίηση του σκάφους και τη σύλληψη του οδηγού.
Τι αποφάσισε το Δικαστήριο
Σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου, οι ελληνικές Αρχές δεν είχαν προχωρήσει στη θέσπιση κανόνων για την οπλοχρησία στις επιχειρήσεις του Λιμενικού. Οι λιμενικοί άλλωστε επικαλέστηκαν αδημοσίευτους, παρωχημένους και ανεπαρκείς «κανόνες εμπλοκής» του 1992 για τη χρήση όπλων κατά του πλοιαρίου.
Με βάση το ίδιο σκεπτικό, απουσίαζε ο επαρκής σχεδιασμός και προετοιμασία για την εν λόγω επιχείρηση του Λιμενικού, ενώ η «εξαιρετικά επικίνδυνη» ρίψη δεκατριών (13) βολών στη μηχανή του σκάφους συνιστά δυσανάλογη χρήση βίας και εξέθεσε τους επιβάτες σε κίνδυνο ζωής, τον οποίο έπρεπε να έχουν προβλέψει οι λιμενικοί.
Στο αρχείο η υπόθεση
Υπενθυμίζεται πως η υπόθεση είχε τεθεί στο αρχείο από την Εισαγγελία του Ναυτοδικείου Πειραιά και από την Εισαγγελία του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου.
Παράλληλα, όπως αναφέρει η δικαστική απόφαση, δεν κλήθηκαν ποτέ να καταθέσουν οι δύο τραυματίες πρόσφυγες, ενώ οι καταθέσεις των μαρτύρων στην προανάκριση είναι πανομοιότυπες και εναρμονισμένες με τις δηλώσεις των λιμενικών.
Επιπρόσθετα η Εισαγγελία Ναυτοδικείου δεν ζήτησε καν νέα ακρόαση των μαρτύρων, ενώ παρέλειψε να εξετάσει ενδελεχώς σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία όπως η ιατροδικαστική έκθεση του θύματος και οι πλημμέλειες της βαλλιστικής έκθεσης.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν να καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα με την Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) και την εκδοχή του Λιμενικού για το θανάσιμο περιστατικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα