Αυτά προκύπτουν από την επισκόπηση των αγορών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία δίνει αποκαλυπτικά στοιχεία και για τη στενή σχέση των Ελλήνων με το ...τηλέφωνό τους.
Έτσι, μπορεί το σταθερό να εξακολουθεί να είναι ο μεγάλος χαμένος σε επίπεδο φωνητικών κλήσεων, αλλά οι συνδρομητές φαινεται πως έχουν σχέση εξάρτησης από το κινητό τους, όπως καταδεικνύει και η εντυπωσιακή αύξηση στην κατανάλωση δεδομένων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής, οι συνδέσεις σταθερής τηλεφωνίας µειώθηκαν οριακά κατά 0,7%, ανερχόµενες σε 4,9 εκατ. το 2022, κάτι το οποίο αντικατοπτρίζεται και στα λιανικά έσοδα καθώς αυτά της κινητής αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση µε το 2021, ανερχόµενα σε 1,7 δισ. ευρώ, ενώ τα λιανικά έσοδα των σταθερών υπηρεσιών µειώθηκαν κατά 3% σε σχέση µε το 2021, ανερχόµενα σε 1,4 δισ. ευρώ.
Πόσο χρησιμοποιήσαμε το τηλέφωνο
Οσον αφορά τη σταθερή τηλεφωνία, η συνολική κίνηση στο τέλος του 2022 ανήλθε σε 11,4 δισ. λεπτά έναντι 13,3 δισ. λεπτών στο τέλος του 2021, κυρίως λόγω της µείωσης κατά 1,7 δισ. λεπτά των εθνικών κλήσεων προς σταθερά. Βάσει των στοιχείων, οι συνδρομητές στην Ελλάδα μίλησαν 1,7 δισ. λεπτά λιγότερα σε σχέση µε το 2021 σε εθνικές κλήσεις, 242 εκ. λεπτά λιγότερα σε κλήσεις προς κινητό και 35 εκατ. λεπτά λιγότερα σε διεθνείς κλήσεις.
Διαφορετική είναι η εικόνα στην κινητή τηλεφωνία. Ετσι, μπορεί οι συνδέσεις να έχουν πιάσει ταβάνι αφού ανήλθαν σε 13,8 εκατ., παρουσιάζοντας οριακή αύξηση 0,1%, αλλά η χρήση τους αυξάνεται.
Ο συνολικός όγκος των φωνητικών κλήσεων διαµορφώθηκε, το 2022, στα 33,9 δισ. λεπτά με περισσότερες από τις μισές κλήσεις να έχουν πραγματοποιηθεί προς κινητά εντός του ίδιου δικτύου κινητής τηλεφωνίας.
Ο μεγαλύτερος όγκος κλήσεων πραγματοποιήθηκε από τους οικιακούς χρήστες µε συμβόλαιο (44,6%), ενώ έπονται οι συνδρομητές καρτοκινητής (40,6%). Αναλύοντας την κίνηση, προκύπτει ότι ο μέσος οικιακός χρήστης με συμβόλαιο μιλούσε 294 λεπτά το μήνα προς άλλα κινητά και 41 λεπτά προς σταθερά.
Για έναν εταιρικό χρήστη, η μέση μηνιαία διάρκεια διάρκεια ήταν 275 λεπτά προς κινητά και 35 λεπτά προς σταθερά, ενώ για έναν συνδροµητή καρτοκινητής, ο µέσος όρος οµιλίας τον µήνα ήταν 158 λεπτά προς κινητά και 16 λεπτά προς σταθερά.
Οσον αφορά τα γραπτά μηνύματα (SMS), συνολικά εστάλησαν 2,4 δισεκατομμύρια, τα περισσότερα από εταιρικούς χρήστες με συμβόλαιο (κατά μέσο όρο 34 το μήνα), ενώ οι οικιακοί χρήστες έστειλαν 22 και οι συνδρομητές καρτοκινητής 12.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η αύξηση κατά 50% στον όγκο των υπηρεσιών δεδοµένων µέσω δικτύων κινητών επικοινωνιών, φθάνοντας τα 844 εκατ. GΒ έναντι 563 εκατ. GΒ το 2021. Η πλειονότητα των δεδοµένων διακινήθηκε µέσα από συσκευές κινητής τηλεφωνίας, σε ποσοστό 93%, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό μοιράζεται σε άλλες άλλες φορητές συσκευές, µε χρήση κάρτας πρόσβασης σε υπηρεσίες δεδοµένων και Μ2Μ. Ένας οικιακός χρήστης µε συµβόλαιο χρησιµοποίησε, κατά µέσο όρο τον µήνα, 8 GB, έπεται ο συνδροµητής καρτοκινητής µε 5,5 GB και τέλος, ο εταιρικός χρήστης µε 4,5 GΒ.
Συνολικά, ο µεγαλύτερος όγκος δεδοµένων διακινήθηκε από τους χρήστες καρτοκινητής µε 422 εκατ. GB και ακολουθούν οι οικιακοί χρήστες µε συµβόλαιο µε 351 εκατ. GB και οι εταιρικοί χρήστες µε 71 εκατ. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία, όλες οι κατηγορίες χρηστών αύξησαν σημαντικά τη χρήση δεδομένων που έκαναν κατά τη διάρκεια του 2022.
Αξιοσημείωτη αύξηση κατά 17,7% παρουσίασαν και τα μηνύματα πολυμέσων (MMS), τα οποία ανήλθαν, το 2022, σε 9,6 εκατ. από 8,1 εκατ. το 2021.
Ανοδική η μέση τιμή παγίου στα απεριόριστα και στη δημοφιλή κατηγορία των 8 GB
Οσον αφορά τις χρεώσεις, αν και η μέση τιμή παγίου προγραμμάτων συμβολαίου κινητης τηλεφωνίας την τριετία 2020 – 2022 ήταν σταθερή για το 1 GB και πτωτική για τα 20 GB, στα προγράμματα με απεριόριστα και σε αυτά που προσφέρουν 8 GB, τα οποία αποτελούν και την πιο δημοφιλή κατηγορία, οι τιμές πήραν την ...ανηφόρα με τη μέση τιμή παγίου για τα απεριόριστα με βάση το πιο οικονομικό πρόγραμμα ανά πάροχο να προσεγγίζει τα 70 ευρώ, από λιγότερο από 60 που ήταν το 2020.
Συνολικά τα λιανικά έσοδα από την πώληση υπηρεσιών κινητών επικοινωνιών (συµβολαίου και καρτοκινητής) παρουσίασαν άνοδο 4% και ανήλθαν σε 1,7 δισ. ευρώ.
Βάσει των στοιχείων, οι οικιακοί χρήστες συμβολαίου είναι εκείνοι που ενισχύουν περισσότερο τα τηλεπικοινωνιακά έσοδα με το µέσο ετήσιο έσοδο ανά χρήστη (σύνδεση) συµβολαίου και καρτοκινητής να διαμορφωνεται στα 250 ευρώ και 79 ευρώ αντίστοιχα για το 2022.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων προήλθε από τις φωνητικές κλήσεις, ενώ υπήρξε μείωση των εσόδων από δεδομένα καθώς το µέσο έσοδο ανά GB ακολουθεί µια σηµαντικά φθίνουσα πορεία. Για το 2022, για τους εταιρικούς χρήστες ανήλθε στα 1,7 ευρώ, ενώ για τους οικιακούς χρήστες στα 0,7 ευρώ και για τους χρήστες καρτοκινητής στα 0,4 ευρώ.
Αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών
Σύμφωνα με την επισκόπηση της ΕΕΤΤ, στην αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών εισήλθαν 60 νέες επιχειρήσεις με Γενική Άδεια, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των δραστηριοποιούμενων ταχυδρομικών επιχειρήσεων στις 724.
Τα έσοδα της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς παρουσίασαν αύξηση 3,9% σε σχέση με το 2021, φθάνοντας τα 655 εκατ. ευρώ, προερχόμενα από τη διακίνηση 310 εκατ. αντικειμένων, μειωμένων κατά 2,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το μερίδιο εσόδων του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ) στη συνολική αγορά μειώθηκε στο 18% από 21% που ήταν το 2021, ενώ παράλληλα, αυξήθηκε το μερίδιο των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών στο 80% από 76% που ήταν την προηγούμενη χρονιά.
Το μερίδιο των δεμάτων-μικροδεμάτων σημείωσε αύξηση και το 2022 στο σύνολο των εσόδων των διακινηθέντων ταχυδρομικών αντικειμένων, φτάνοντας το 65%, ενώ παρέμεινε σχεδόν σταθερό στο σύνολο του πλήθους των αντικειμένων (26%).
Εντός της χώρας διακινήθηκε το 90% των συνολικών αντικειμένων, αποφέροντας το 66% των εσόδων της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς. Ο μεγαλύτερος όγκος των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από την Αττική (74%) και τη Μακεδονία (12%) προς το εσωτερικό και το εξωτερικό.
Στην αγορά της Καθολικής Υπηρεσίας οι φάκελοι αποτελούν αναμφισβήτητα τον κυρίαρχο τομέα καθώς αποτέλεσαν το 90,9% των διακινηθέντων αντικειμένων, αποφέροντας το 84,8% των εσόδων της συγκεκριμένης αγοράς.
Στην αγορά των ταχυμεταφορών, δραστηριοποιήθηκαν πάνω από 700 επιχειρήσεις με Γενική Άδεια. Αυτές διακίνησαν φακέλους σε ποσοστό 34% και δέματα-μικροδέματα σε ποσοστό 66% του πλήθους των αντικειμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα