Σελίδες

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

Εξώδικο των μηχανοδηγών του ΟΣΕ για τη μονταζιέρα στα Τέμπη


Πέντε σοβαρά ερωτημάτα ζητούν απαντήσεις για τη μονταζιέρα στα Τέμπη: Σφίγγει ο κλοιός γύρω από την κυβέρνηση για τη συγκάλυψη των υπευθύνων
Εξώδικο προς τον ΟΣΕ, την Hellenic Train, τη ΡΑΣ, το υπουργείο Μεταφορών και την Εισαγγελία Εφετών Λάρισας απέστειλε την Τρίτη η «Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης» για τη μονταζιέρα στα Τέμπη.
Σε αυτό οι εργαζόμενοι επισημαίνουν όσα τόνιζαν από την πρώτη στιγμή για τις παραποιημένες συνομιλίες που διέρρευσαν λίγες ώρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη και θέτουν πέντε συγκεκριμένα ερωτήματα στον Παναγιώτη Τερεζάκη - που κατά δήλωσή του - διατήρησε στην κατοχή του το επίμαχο ηχητικό υλικό επί δύο ολόκληρες μέρες, τη στιγμή που τελούσε υπό τον έλεγχο των αρμόδιων Αρχών, μέχρι να το παραδώσει Αρχές και να διαρρεύσουν στον Τύπο.
Πιο συγκεκριμένα ρωτούν:
1. Με ποιους μεταβήκατε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής και αν η είσοδός σας έγινε παρουσία αστυνομικού υπαλλήλου.
2. Γιατί διατηρήσατε στην κατοχή σας το επίμαχο υλικό επί δύο (2) ολόκληρες ημέρες αντί να μεριμνήσετε για την άμεση παράδοσή του, ως οφείλατε, στις αρμόδιες εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές.
3. Σε ποιους αποδέκτες κοινοποιήθηκαν τα ηχητικά αρχεία των συνομιλιών αφότου ανελήφθησαν από εσάς λίγες ώρες μετά το δυστύχημα και μέχρι την παράδοσή τους στις αρμόδιες αρχές δύο (2) ημέρες αργότερα.
4. Πώς διέρρευσε το σχετικό υλικό στα ΜΜΕ και δη με αλλοιωμένο το περιεχόμενο των συνομιλιών, εάν κατά το ως άνω χρονικό διάστημα των δύο ημερών βρισκόταν στην αποκλειστική κατοχή σας. Παραδόθηκε το υλικό στο σύνολό του, ακέραιο και ανεπεξέργαστο ή μήπως αφαιρέθηκαν επίμαχες συνομιλίες που θα καταδείκνυαν ότι τελικά ο συνάδελφός μας μηχανοδηγός έκανε σωστή εκφώνηση μετά την αναχώρηση του από την Λάρισα;
5. Αν διενεργήσατε έρευνα για τη διαρροή του υλικού στα ΜΜΕ, ποια αποτελέσματα αυτή απέδωσε και αν αυτά κοινοποιήθηκαν στις Εισαγγελικές Αρχές, ως είχατε δεσμευτεί σε συνάντησή σας μαζί μας λίγες μέρες μετά το δυστύχημα.
Νέα αποκάλυψη για τη μονταζιέρα
Σημειώνεται πως νωρίτερα σήμερα νέο ρεπορτάζ του Mega, την Τετάρτη αποκαλύπτει έγγραφο με τις συνομιλίες που μονταρίστηκαν, ενώ διαψεύδει και τους ισχυρισμούς του σημερινού διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη.
Το σημείο όπου φυλάσσονταν όλα τα καταγραφικά του ΟΣΕ για την περιοχή της κεντρικής Ελλάδας βρίσκεται στην περιοχή Μεζούρλο και είναι σε απόσταση 500 μέτρων από τον σταθμό στην Λάρισα. Από εκεί πήραν κάποιοι με ένα στικάκι και παρέδωσαν τα ηχογραφημένα μηνύματα και συνομιλίες αρχικά στην ΕΛΑΣ - ενώ 3 μέρες μετά κάποιοι άλλοι τα παρέδωσαν μονταρισμένα.
Υπενθυμίζουμε πως στην εξεταστική επετράπη ο Παναγιώτης Τερεζάκης είχε ισχυριστεί πως εκείνος με έναν αστυνομικό παρέδωσε τα στοιχεία στην αστυνομία.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ωστόσο, δεν ήταν εκείνος που παρέδωσε τις συνομιλίες. Αντίθετα παρέδωσε αποκλειστικά τα ίχνη κίνησης που είχαν οι συρμοί πάνω στον πίνακα που υπάρχει στον ΟΣΕ - και όχι τις ηχογραφημένες συνομιλίες.
Το έγγραφο που παρουσιάζεται περιλαμβάνει ένα αρχείο με αριθμό πρωτοκόλλου 67 και ένα με αρ. πρωτοκόλλου 68 που αφορούν και τις επίμαχες συνομιλίες που μονταρίστηκαν. Σημειώνεται πως η συνομιλία νούμερο 68 γίνεται με μηχανοδηγό τοπικής αμαξοστοιχία και όχι με τον μηχανοδηγό της «μοιραίας» αμαξοστοιχίας.



Αναλυτικά το εξώδικο όπως δημοσιεύθηκε στο thesstoday
Την 1η Μαρτίου 2023, ήτοι προτού παρέλθουν 24 ώρες από το δυστύχημα, δημοσιεύθηκε στον ηλεκτρονικό τύπο («Πρώτο Θέμα»), καθώς και στο YouTube, ο φερόμενος ως διάλογος των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 με το σταθμάρχη της Λάρισας.
Σημειώνεται ότι γύρω από τον ως άνω διάλογο που δόθηκε στη δημοσιότητα και φερόταν να καταδεικνύει εμφατικά τις διαδοχικά λανθασμένες εντολές του σταθμάρχη άρχισε να εξυφαίνεται η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους» ως αποκλειστικής αιτίας του δυστυχήματος.
Επισημαίνουμε ότι ήδη με το από 10.3.2023 Δελτίο Τύπου της Ένωσής μας εκθέταμε σχετικώς: «δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας στο τραγικό και εγκληματικό -όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους, η θεωρία του “ανθρώπινου λάθους” μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ».
Περαιτέρω, τις αμφιβολίες αναφορικά με την ακρίβεια των συνομιλιών που δόθηκαν στη δημοσιότητα, αλλά και τα σοβαρά ζητήματα διαφάνειας που εγείρει η διαρροή του σχετικού υλικού, είχε εκθέσει και ο τότε πρόεδρος του Σωματείου μας, κ. Κώστας Γενιδούνιας, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό “Mega”, στις 9.3.2023, ο οποίος ανέφερε συγκεκριμένα: «Εδώ έχουμε κανονική ‘κοπτοραπτική’ στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά, είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών, είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ. […] Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube;[…] Αυτό που λέμε εμείς οι μηχανοδηγοί είναι να περιμένουμε να ακούσουμε όλο το ηχητικό. Πώς είναι δυνατόν η συνομιλία που υπάρχει σε VHF (ασύρματος) το οποίο είναι κλειστό, δεν το ακούει ο κόσμος, να διέρευσε και να κόπηκε; […] Και γιατί βλέπουμε ένα βίντεο να κυκλοφορεί; Γιατί προφανώς δεν υπάρχει εμπιστοσύνη σε αυτό που καταγράφεται. Δεν έχουμε εμπιστοσύνη γιατί ακούμε ένα κομμένο ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα».
Ένα χρόνο μετά, το από 24.3.2024, ώρα 10.40, δημοσίευμα της εφημερίδας «Το ΒΗΜΑ της Κυριακής» αποκαλύπτει ότι εμφιλοχώρησε πιθανώς πρόωρη παράνομη αφαίρεση του ηχητικού υλικού των συνομιλιών του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς στη Λάρισα και αλλοίωσή του δια της συρραφής επιλεκτικών αποσπασμάτων δύο συνομιλιών που έλαβαν χώρα τη νύχτα του δυστυχήματος, αλλά αφορούσαν σε δύο διαφορετικά τρένα, εκ των οποίων το ένα δεν ήταν το επιβατικό τρένο IC62. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ως άνω δημοσίευμα «από έγγραφο των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων προκύπτει ότι αυτές οι τέσσερις φράσεις είναι συρραφή δύο διαδοχικών συζητήσεων του σταθμάρχη (ηχητικά αρχεία «CH103e3» και «Ch103e4») με δύο μηχανοδηγούς και όχι έναν. Η πρώτη πράγματι με τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας αλλά η δεύτερη με σιδηροδρομικό που δεν είχε σχέση με το συμβάν».
Δηλαδή, το ηχητικό που δόθηκε στη δημοσιότητα «α) «ενώνει» δύο διαφορετικές συζητήσεις του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς, ενώ β) εξαφανίζει το αμέσως προηγούμενο σημείο του διαλόγου, όπου ο σταθμάρχης της Λάρισας αποκαλεί τον μηχανοδηγό που συνομιλεί «Σωτήρη» (πρόκειται για τον μηχανοδηγό τοπικού τρένου, κ. Σωτήρη Αδάμου). Η αναφορά αυτή αποδείκνυε ότι δεν πρόκειται για τον οδηγό του Intercity, Γιώργο Κουτσούμπα, που σκοτώθηκε κι αυτός στα Τέμπη»,
πράγμα που σημαίνει ότι «η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη «λάθος πορεία» δεν αφορούσε τη μοιραία αμαξοστοιχία – όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο – αλλά εκείνη τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά!».
Στη βάση όλων των παραπάνω, το ως άνω δημοσίευμα καταλήγει στην παραδοχή που από τις πρώτες μέρες του δυστυχήματος είχαμε διαβλέψει ότι «Η μονταζιέρα που φαίνεται ότι λειτούργησε αμέσως μετά το τραγικό συμβάν και αποτελεί δείγμα της σπουδής να προβληθεί μόνο η θεωρία του υπαρκτού ανθρώπινου λάθους».
Το ανωτέρω πολύκροτο δημοσίευμα ακολούθησε η από 24.3.2024 ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., που γνωστοποίησε ενημερωτικό σημείωμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, από το οποίο προκύπτει ότι ουδέποτε υπήρξε παρουσία αστυνομικού στην απομάστευση των ηχητικών και τα αρχεία παραδόθηκαν ηλεκτρονικά δύο (2) ημέρες μετά, ήτοι στις 2.3.2023, προσκομίστηκαν στις 3.3.2023 και τελικώς κατασχέθηκαν στις 4.3.2023.
Είναι πρόδηλη η αντίφαση των ανωτέρω διαλαμβανόμενων στην ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. προς τα όσα κατέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας σας, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής την 1η Φεβρουαρίου 2024. Ειδικότερα, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε ότι λίγες ώρες μετά το δυστύχημα μετέβη ο ίδιος παρουσία αστυνομικού στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής του ΟΣΕ (ήτοι στο χώρο που τηρούνται τα αρχεία των ηχητικών καταγραφών των συνομιλιών μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών) και «εκείνος έδωσε εκείνη την ώρα στην ΕΛΑΣ το στικάκι με τις συνομιλίες».
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «ήμουν εγώ αυτός που λίγες ώρες μετά το δυστύχημα φώναξα την Αστυνομία και πήγα με εξουσιοδοτημένο άτομο, γιατί, ξέρετε, τις καταγραφές δεν μπορεί να τις πάρει όποιος να ‘ναι», προσθέτοντας ότι «αυτός που μπαίνει έχει εξουσιοδότηση από τον Οργανισμό, μπαίνει με κωδικό, τα καταγράφει με στικάκια και φαίνεται ποιος μπήκε και τι κατέγραψε».
Επειδή από όλα τα παραπάνω, ανακύπτουν εύλογα και σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με την ανάληψη από εσάς (δια του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας σας, κ. Τερεζάκη) του επίμαχου ηχητικού υλικού, τη στιγμή που τελούσατε υπό τον έλεγχο των αρμόδιων Αρχών, την διατήρησή του στην κατοχή σας επί δύο (2) ολόκληρες ημέρες μέχρι την παράδοσή του στις Αρχές, τη διαρροή του στον Τύπο, καθώς και την ακρίβεια του περιεχομένου των συνομιλιών που διέρρευσαν ήδη από το πρώτο εικοσιτετράωρο μετά το τραγικό δυστύχημα στη δημοσιότητα και στο οποίο επιστηρίχθηκε η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους».
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ
Με την παρούσα μας σας απευθύνουμε τα κάτωθι ερωτήματα, τα οποία
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ
Με την ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας πάραυτα να απαντήσετε:
1. Με ποιους μετέβητε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής και αν η είσοδός σας έγινε παρουσία αστυνομικού υπαλλήλου.
2. Γιατί διατηρήσατε στην κατοχή σας το επίμαχο υλικό επί δύο (2) ολόκληρες ημέρες αντί να μεριμνήσετε για την άμεση παράδοσή του, ως οφείλατε, στις αρμόδιες εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές.
3. Σε ποιους αποδέκτες κοινοποιήθηκαν τα ηχητικά αρχεία των συνομιλιών αφότου ανελήφθησαν από εσάς λίγες ώρες μετά το δυστύχημα και μέχρι την παράδοσή τους στις αρμόδιες αρχές δύο (2) ημέρες αργότερα.
4. Πώς διέρρευσε το σχετικό υλικό στα ΜΜΕ και δη με αλλοιωμένο το περιεχόμενο των συνομιλιών, εάν κατά το ως άνω χρονικό διάστημα των δύο ημερών βρισκόταν στην αποκλειστική κατοχή σας. Παραδόθηκε το υλικό στο σύνολό του, ακέραιο και ανεπεξέργαστο ή μήπως αφαιρέθηκαν επίμαχες συνομιλίες που θα καταδείκνυαν ότι τελικά ο συνάδελφός μας μηχανοδηγός έκανε σωστή εκφώνηση μετά την αναχώρηση του από την Λάρισα;
5. Αν διενεργήσατε έρευνα για τη διαρροή του υλικού στα ΜΜΕ, ποια αποτελέσματα αυτή απέδωσε και αν αυτά κοινοποιήθηκαν στις Εισαγγελικές Αρχές, ως είχατε δεσμευτεί σε συνάντησή σας μαζί μας λίγες μέρες μετά το δυστύχημα.
Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δικαίωση των θανόντων συναδέλφων μας και όλων των θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών και για την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπαιτίους. Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αλλοιώσει βασικά στοιχεία και να προσβάλει τη μνήμη των συναδέλφων μας. Γιατί δεν μετράμε απώλειες κερδών και πολιτικά κόστη ή ποσοστά τηλεθέασης. Μετράμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δυστυχώς, μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λιγότεροι.
Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται όπως επιδώσει την παρούσα σε εκείνους προς τους οποίους απευθύνεται.
Αθήνα, 26 Μαρτίου 2024
Για την Π.Ε.Π.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα