Σελίδες

Τρίτη 18 Ιουνίου 2024

Ανασφάλιστα οχήματα: Οι «τρύπες» στο σύστημα επέτρεπαν να υπάρχουν πολίτες 2 κατηγοριών, λέει ο Χατζηδάκης


Παρεμβάσεις που διέπονται από το πνεύμα της κοινής λογικής, με στόχο να μπει τάξη στα ανασφάλιστα οχήματα και να διασφαλιστούν η ισονομία μεταξύ των πολιτών κα τα έσοδα του Δημοσίου περιλαμβάνουν οι διατάξεις του νομοσχεδίου για την ασφάλιση αστικής ευθύνης των αυτοκινήτων που συζητείται στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, εξάλλου, υιοθετείται το Κοινοτικό πλαίσιο για συναλλαγές που γίνονται με την χρήση της τεχνολογίας blockchain, επεκτείνεται στους ανάπηρους δανειολήπτες η προστασία που ισχύει για τους ευάλωτους ενώ εισάγονται δίκαιες και ρεαλιστικές ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης διακατεχόμενων του Δημοσίου.
Αυτά επεσήμανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κατά την ομιλία του απόψε στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 για την ασφάλιση αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, λήψη μέτρων προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με το πιλοτικό καθεστώς υποδομών της αγοράς που βασίζονται σε τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού, ειδικότερες ρυθμίσεις για τα οχήματα και τη δημόσια περιουσία και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών».
Οι ρυθμίσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα
«Με τις ρυθμίσεις για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων και αδρανών οχημάτων αντιμετωπίζουμε μια απαράδεκτη κατάσταση. 
Οι «τρύπες» που υπήρχαν στο σύστημα, επέτρεπαν να υπάρχουν πολίτες δυο κατηγοριών: 
οι «έξυπνοι» που δεν πλήρωναν και τα «κορόιδα» που πλήρωναν. Επέτρεπαν επίσης να χάνει το Δημόσιο έσοδα. Κάνουμε μια συστηματική προσπάθεια, όχι μια «έφοδο», για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet. Καλώ όσους έχουν εκκρεμότητες σε σχέση με αδρανή ή ανασφάλιστα οχήματα, να τις τακτοποιήσουν πριν ενεργοποιηθεί η νέα νομοθεσία», επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης.
Αναφέρθηκε επίσης στις ρυθμίσεις για:
-Υιοθέτηση κλιμακωτών προστίμων σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων (25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής, 50% αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο, 100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου). Έως τώρα για καθυστέρηση έως και μίας ημέρας ο πολίτης πλήρωνε διπλάσιο τέλος.
-Ενσωμάτωση της Κοινοτικής νομοθεσίας με την οποία διευρύνεται η κάλυψη του Επικουρικού Κεφαλαίου στους ασφαλισμένους σε εταιρείες που βρίσκονται σε διαδικασία εκκαθάρισης και στις περιπτώσεις που οι εταιρείες αυτές εδρεύουν σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Παρουσιάζοντας τη ρύθμιση για τους ανάπηρους δανειολήπτες ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε ότι με το νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι, κατέστη υποχρεωτική για τους servicers η πρόταση του εξωδικαστικού μηχανισμού για ρύθμιση του χρέους των ευάλωτων οφειλετών. Με τη ρύθμιση που εισάγεται τώρα, αυτή η υποχρεωτικότητα επεκτείνεται στους ανάπηρους. «Είναι κάτι που ήθελε το αναπηρικό κίνημα», τόνισε ο υπουργός.
Σε σχέση με τις συναλλαγές μετοχών, ομολόγων κ.λπ. που γίνονται με την χρήση της τεχνολογίας blockchain, η χώρα μας προσαρμόζεται στα σύγχρονα ευρωπαϊκά και παγκόσμια δεδομένα με την υιοθέτηση των σχετικών τεχνικών προδιαγραφών.
Τέλος για τα διακατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε: «Έχουμε να κάνουμε με αδράνεια και υποκρισία της Πολιτείας επί πολλές δεκαετίες. Είχαν φθάσει κάποιες υπηρεσίες να διεκδικούν π.χ. όλη τη Σαρωνίδα, επικαλούμενες έγγραφα που ανάγονται στην Οθωμανική κατοχή, τα οποία θυμήθηκε το Δημόσιο 150 ή και περισσότερα χρόνια αργότερα». Και πρόσθεσε:
«Τίθεται το ερώτημα αν θα βγουν από τα σπίτια τους όλοι οι κάτοικοι της Σαρωνίδας ή της Καλαμαριάς, ή θα ρυθμιστεί το ζήτημα με ρεαλιστικό τρόπο. Η πρώτη προσέγγιση είναι ανεδαφική. Εκείνο που επιδιώκουμε είναι, ο νόμος που ψηφίστηκε το 2023 και οι τροποποιητικές ρυθμίσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου να επιταχυνθούν με αυτονόητες κινήσεις, χωρίς να επιβραβεύουμε καταπατητές που ενδεχομένως θελήσουν να εκμεταλλευτούν αυτήν την πρωτοβουλία του Δημοσίου». Επεσήμανε ακόμη ότι «σε κάθε περίπτωση δεν τροποποιείται η νομοθεσία σε σχέση με την τακτοποίηση αυθαιρέτων».
Ο κ. Χατζηδάκης ενημέρωσε εξάλλου ότι έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας σε συνεργασία με το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την διαδικασία παραχώρησης των κατεχομένων ακινήτων, «που θα είναι ψηφιοποιημένη, διαφανής και με συγκεκριμένους κανόνες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα