Ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης επισκέφθηκε εθιμοτυπικά τον Πρέσβη της Ελβετίας Stefan Estermann με τον οποίο συζήτησε την προοπτική σταδιακής επανεργοποίησης του ιστορικού μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου που είναι το μακρύτερο ανάλογο δίκτυο στην Ευρώπη.
Το δίκτυο θα μπορούσε δυνητικά να εξυπηρετήσει τόσο πολιτιστικές και τουριστικές διαδρομές, όσο και τοπικές επιβατικές ανάγκες. Ο Ελβετός Πρέσβης ενημέρωσε τον κ. Γραμματίδη για την απόφαση της Ελβετικής πλευράς να υποστηρίξει την ολοκλήρωση μίας λεπτομερούς μελέτης σκοπιμότητας που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και που στοιχεία της θα συζητηθούν στα πλαίσια μίας επόμενης συνάντησης όλων των εμπλεκομένων πλευρών και φορέων στο Ναύπλιο στις αρχές Δεκεμβρίου 2024.
Ο κ. Γραμματίδης υπογράμμισε την σημασία της αναγέννησης του Πελοποννησιακού Σιδηροδρόμου για επιβατικούς, πολιτιστικούς και τουριστικούς σκοπούς με τελικό στόχο να συνδέσει τόπους φυσικής καλλονής και ιστορικού ενδιαφέροντος όπως π.χ. η Κόρινθος, το Ναύπλιο, η Καλαμάτα, οι Μυκήνες, η Αρχαία Ολυμπία και τόσοι άλλοι εξυπηρετώντας απόλυτα την στρατηγική της Ελλάδας για έναν πιο βιώσιμο, πολυδιάστατο και λιγότερο εποχιακό τουρισμό.
Ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κατέληξε ότι τελικά ένα τέτοιο έργο θα συνεισέφερε στην προστασία και μετάδοση μιας μοναδικής πολιτιστικής κληρονομιάς και αναγέννηση της Πελοποννησιακής υπαίθρου.
Τέλος, από την πλευρά του ο Ελβετός Πρέσβης τόνισε ότι είναι αποφασισμένος να προσκαλέσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε μια κοινή προσπάθεια προσφέροντας την Ελβετική εμπειρία λειτουργίας μετρικών ορεινών σιδηροδρομικών συστημάτων και δημιουργίας ελκυστικών τουριστικών προγραμμάτων έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί η ανάγκη της όσο το δυνατόν ευρύτερης προβολής ενός επανεργοποιημένου Πελοποννησιακού Σιδηροδρόμου.
Μετά την συνάντηση αυτή ο Πρόεδρος τού ΟΣΕ ενημέρωσε σχετικά τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη και τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτριο Πτωχό και για επόμενες κοινές συντονισμένες ενέργειες σχετικές με το ανωτέρω έργο.
Με όραμα και στρατηγική η νέα διοίκηση του ΟΣΕ
Η νέα Διοίκηση του ΟΣΕ καλείται να εκτελέσει το έργο της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου που περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, και συγκεκριμένα:
- 173,6 εκατ. ευρώ για τον κύριο άξονα,
- 192,2 εκατ. ευρώ για τη γραμμή Λάρισα – Βόλος,
- 57 εκατ. ευρώ για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και
- 2,5 εκατ. ευρώ για το τρενάκι του Πηλίου.
Η νέα Διοίκηση του ΟΣΕ ανακοινώνει ότι τους τελευταίους μήνες υλοποιήθηκαν 15 παρεμβάσεις και ενέργειες, εφαρμόζοντας ένα συγκροτημένο σχέδιο για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου και την αποκατάσταση της αξιοπιστίας του.
Ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες εξ αυτών: την εγκατάσταση συστήματος ETCS στους συρμούς, την τοποθέτηση 300 καμερών παρακολούθησης του δικτύου και την εξασφάλιση χρηματοδότησης για τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων.
Ταυτόχρονα με τις παραπάνω δράσεις, που αποσκοπούν στην ανάταξη του σιδηροδρομικού τομέα, αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες, σε διεθνές επίπεδο, για τη δημιουργία νέων εμπορευματικών διαδρόμων που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα του δικτύου, ενώ, παράλληλα, έχουν υποβληθεί αιτήματα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του ελληνικού σιδηρόδρομου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα