Σελίδες

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2024

«Καλοί» και «κακοί» servicers: Ποιοι έκαναν περισσότερες ρυθμίσεις


Ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τη συμπεριφορά των εταιρειών διαχείρισης δανείων σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις οφειλών εξάγονται από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η γενική γραμματεία ιδιωτικού χρέους του υπουργείου Οικονομικών και αφορούν τον Ιούλιο, μήνα όπου καταγράφεται ρεκόρ στον συνολικό αριθμό ρυθμίσεων. Όπως φαίνεται, οι μεγάλοι servicers είχαν σημαντικές αποκλίσεις στη συμπεριφορά τους στην έγκριση ή απόρριψη των ρυθμίσεων.
Ειδικότερα, όπως σημειώνεται από τη γενική γραμματεία, από τα €70δις Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων που βρίσκονται στους servicers, οι τέσσερις μεγαλύτεροι κατέχουν σχεδόν το 90%. Στους τέσσερις αναλογούν ρυθμίσεις συνολικού ποσού €337εκ. για 5.200 οφειλέτες τον Ιούνιο (από σύνολο €357εκ.για 6.218 οφειλέτες).
Όμως, δεν έδειξαν όλοι οι μεγάλοι servicers την ίδια έφεση προς την έγκριση ρυθμίσεων, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που παραθέτει η γενική γραμματεία (γράφημα):Η Intrum και η QQuant είχαν τον Ιούνιο πολύ υψηλά ποσοστά έγκρισης ρυθμίσεων, 89% και 96%, αντίστοιχα.
Αντίθετα, πολύ πιο φειδωλές στις εγκρίσεις ήταν η doValue και η Cepal, που διαχειρίζονται μη εξυπηρετούμενα δάνεια της Eurobank και της Alpha Bank, κατά κύριο λόγο. Το ποσοστό έγκρισης από την doValue ήταν μόλις 60% για τον Ιούνιο και από την Cepal μόλις 57%.
Από τους υπόλοιπους χρηματοδοτικούς φορείς, δηλαδή τις τράπεζες, αξιοσημείωτες είναι οι διαφορές που παρουσιάζονται στα ποσοστά έγκρισης ρυθμίσεων. Η Εθνική είναι η πιο φειδωλή, με έγκριση μόλις 39% των αιτημάτων, ενώ στη Eurobank το αντίστοιχο ποσοστό είναι 68%, στην Alpha Bank 58% και στην Πειραιώς είναι το υψηλότερο, 83%.



Ο κυριότερος λόγος απόρριψης ρυθμίσεων από τους χρηματοδοτικούς φορείς ήταν η ανεπαρκής οικονομική δυνατότητα των οφειλετών. Ειδικότερα, το 21,43% των συνολικών οφειλών απορρίφθηκε με αιτιολογία την ανεπαρκή οικονομική δυνατότητα εξυπηρέτησης της ρύθμισης. Το 17,19% αφορά «άλλο» ως αιτιολόγηση, ενώ το 10,55% απορρίφθηκε γιατί κρίνεται ότι ο OCW δεν είναι το κατάλληλο εργαλείο ρύθμισης της συγκεκριμένης οφειλής λόγω ύψους ή φύσης αυτής, αναφέρει η γ.γ. Ιδιωτικού Χρέους.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι τον Ιούνιο καταγράφονται και πολύ υψηλά ποσοστά απόρριψης ρυθμίσεων από οφειλέτες, που ξεπερνούν το 20%.



Ρεκόρ τον Ιούλιο
Ο ανοδικός ρυθμός του εξωδικαστικού μηχανισμού συνεχίστηκε τον Ιούλιο, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, οδηγώντας στο νέο ρεκόρ των 1.952 ρυθμίσεων, αριθμός που αντιστοιχεί σε οφειλές 518 εκατ. ευρώ. Συνολικά καταγράφονται 21.176 επιτυχείς ρυθμίσεις για αρχικές οφειλές ύψους 7,2 δισ. ευρώ που έχουν ρυθμιστεί μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού έως τα τέλη Ιουλίου.
Συγκεκριμένα, στην μηνιαία έκθεση προόδου του εξωδικαστικού της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους παρουσιάζονται αναλυτικά τα ποσοστά εγκρισιμότητας των χρηματοπιστωτικών φορέων (τραπεζών και εταιρειών διαχείρισης) για αιτήσεις με οφειλές έως 250.000 ευρώ, με τις Intrum, QQuant και Veraltis να σημειώνουν τα υψηλότερα ποσοστά και για τον μήνα Ιούλιο.
Επιπρόσθετα, προσφέρονται στοιχεία για τις διμερείς ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τον μήνα Ιούνιο, ύψους 357 εκατ. ευρώ για 6.218 οφειλέτες. Αντιστοιχούν στις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης δανείων, τέσσερις εκ των οποίων (DoValue, Cepal, Intrum, QQuant) πραγματοποίησαν συνολικά απευθείας ρυθμίσεις για 5.200 οφειλέτες στα 337 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι και για τις τέσσερις εταιρείες οι περισσότερες ρυθμίσεις αφορούν στεγαστικά δάνεια.
Για την περισσότερο αποτελεσματική αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων ρύθμισης οφειλών, υπενθυμίζεται ότι η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους παρέχει εξυπηρέτηση η οποία πραγματοποιείται πανελλαδικά με βιντεοκλήση ή τηλεφωνικά κατόπιν ραντεβού μέσω της πλατφόρμας ή στο τηλέφωνο 213.212.5730.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα