Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χθες ότι θα εισαχθούν 88.165 νέοι-ες στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ της χώρας σε σύνολο 123.144 υποψηφίων. Όμως, αποκρύπτει το γεγονός της διατήρησης της βάσης του 10, που είχε ως συνέπεια να μείνουν 80.000 θέσεις κενές τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια. Η διατήρηση αυτού του αντιπαιδαγωγικού μέτρου σημαίνει ότι θα εισαχθούν τελικά 68.000 περίπου υποψήφιοι. Δηλαδή 55.000 υποψήφιοι θα βρουν για μια ακόμη χρονιά κλειστές τις πόρτες της Δημόσιας Γ΄ βάθμιας Εκπαίδευσης.
Είναι σίγουρο ότι η μεγάλη πλειονότητα των 55.000 νέων που θα αποκλεισθούν από την Γ΄βάθμια Εκπαίδευση προέρχονται από τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα. Όσοι, βέβαια, από τους 55.000 αποκλεισμένους κατορθώσουν να στραφούν σε άλλες διεξόδους, είτε της εξωτερικής φοιτητικής μετανάστευσης είτε των κολεγίων και Κ.Ε.Σ. που λειτουργούν στη χώρα μας, θα υποχρεωθούν να καταβάλουν πολύ ακριβό τίμημα.
Η ανακοίνωση του προγράμματος των Πανελλαδικών εξετάσεων αναδεικνύει ένα ακόμη σοβαρό εκπαιδευτικό πρόβλημα. Στο βωμό των εξεταστικών σκοπιμοτήτων θυσιάζεται η ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τον περιορισμό του διδακτικού χρόνου. Δύο ολόκληροι μήνες ( από 12/05/10 έως 10/07/10) αφιερώνονται στη διεκπεραίωση των εξεταστικών διαδικασιών.
Ακόμη και στα Γυμνάσια τα μαθήματα θα σταματήσουν στις 12 Μάη και έτσι οι μαθητές-ιές τους θα υποστούν τις αρνητικές παρενέργειες του εξεταστικού μαραθωνίου.
Τέλος, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, και μετά τη χθεσινή της ανακοίνωση, τηρεί σιγή ιχθύος σε ότι αφορά την πρόταση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ (26/3/2010) να διασφαλίσει την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των παιδιών μεταναστευτικής καταγωγής στις εξετάσεις, ανεξάρτητα από το αν διαθέτουν τα απαιτούμενα έγγραφα.
Ο Συνασπισμός επαναφέρει την τεκμηριωμένη πρότασή του για ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης όλων των αποφοίτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.
Θεωρούμε επείγον ζήτημα, και για όσο διατηρείται το σημερινό σύστημα επιλογής υποψηφίων για την Γ΄ βάθμια Εκπαίδευση, την κατάργηση της βάσης του 10.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα