Σελίδες

Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

Αύξηση των ωρών διδασκαλίας για ξένες γλώσσες και νεοελληνική - Έμφαση στις νέες τεχνολογίες - Περισσότερα τα μαθήματα επιλογής

Έντεκα αλλαγές για το «Νεο Λύκειο» προανήγγειλε η Άννα Διαμαντοπούλου
Για αξιολόγηση των μαθητών, που δεν θα βασίζεται μόνο στις εξετάσεις, έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας

Στα σημεία «κλειδιά» για τη μεταρρύθμιση του Λυκείου αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια ομιλίας της, στην παρουσίαση του βιβλίου της ΠΟΣΔΕΠ «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι Αναγκαίες Αλλαγές».
Η Άννα Διαμαντοπούλου παρουσίασε έντεκα σημεία, τα οποία θα αποτελέσουν και το έναυσμα για τη δημόσια διαβούλευση σχετικά με το "Νέο Λύκειο", που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα, ανέφερε τις εξής αλλαγές:



1. Ποσοτική αλλά και ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, με αύξηση των διδακτικών ωρών και αλλαγή του προγράμματος σπουδών.
2. Μείωση των υποχρεωτικών μαθημάτων και δυνατότητα στους μαθητές, κυρίως της Β' και Γ' Λυκείου, να μπορούν να επιλέξουν περισσότερα μαθήματα. Όπως ανέφερε η υπουργός, στόχος είναι η εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και η συνάρτηση και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3. Αύξηση των ωρών διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες. Υποχρεωτικό θα παραμείνει το μάθημα των αγγλικών και θα δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα επιλογής μιας δεύτερης γλώσσας.
4. Στους στόχους του υπουργείου είναι και η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας των μαθητών. "Έχουμε ανάγκη από μεθόδους διδασκαλίας που θα μαθαίνουν τον μαθητή πώς να μαθαίνει, πώς να διαχειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει, πώς να πειραματίζεται και να εφαρμόζει μοντέλα.", σημείωσε η Άννα Διαμαντοπούλου.
5. Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, επιδίωξη του "Νέου Λυκείου" θα πρέπει να είναι η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κοινωνικότητας του μαθητή, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσει μέσα στο σχολείο. "Είναι σημαντικό ο μαθητής να μάθει να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, να μάθει πώς να παίρνει πρωτοβουλίες, πώς να επικοινωνεί με τους άλλους, πώς να σέβεται το διαφορετικό και να συνυπάρχει μαζί του, πώς να πολιτεύεται, πώς να αποκτά αυτογνωσία και να αυτοβελτιώνεται.", ανέφερε.
6. Έμφαση στα μαθήματα των τεχνών και του πολιτισμού, που, όπως είπε, θα πρέπει να είναι οργανικά τμήματα του προγράμματος σπουδών.
7. Ανάπτυξη του θεσμού της δραστηριότητας, ώστε ο μαθητής να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μια δραστηριότητα κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα και το Λύκειο να ανοίγεται στην κοινωνία και να καλλιεργεί την κουλτούρα του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς.
8. Αξιοποίηση του θεσμού της ερευνητικής εργασίας. Στόχος είναι ο μαθητής να ασκείται στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση εκτεταμένης εργασίας, η οποία θα πρέπει να έχει συγκεκριμένη δομή και έκταση, ανάλογα με την τάξη. Η εργασία θα είναι δυνατόν να εντάσσεται σε κάποιο από τα μαθήματα και να επιλέγεται από το μαθητή, ενώ ένας καθηγητής θα μπορεί να αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και να καθοδηγεί την όλη του προσπάθεια.
9. Έμφαση στο συνδυασμό της θεωρητικής με την εμπειρική γνώση μέσω του πειραματικού εργαστηρίου. "Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα με την υποχρεωτική και συστηματική χρήση του εργαστηρίου.", είπε η υπουργός.
10. Ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης, μέσω της προώθησης εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων σε όλα τα μαθήματα του Νέου Λυκείου, με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.
11. Αλλαγές και στην αξιολόγηση. Όπως τόνισε η Άννα Διαμαντοπούλου, η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται για όλο το παραγόμενο έργο των μαθητών και να δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο προφίλ αξιολόγησης του μαθητή που δεν θα βασίζεται απλά και μόνο στις εξετάσεις, αλλά στο συνολικό του έργο και τη συνολική του προσπάθεια.
πηγή:Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα