Σελίδες

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Κυπαρισσία: Επιστολή των μαθητών στην υπουργό Παιδείας

Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου έστειλαν οι μαθητές που έχουν καταλάβει το Λύκειο Κυπαρισσίας. Αναλυτικά η επιστολή στην οποία αναφέρουν τα αιτήματά τους:

“Ξεκινώντας την επιστολή, πριν καταθέσουμε τα αιτήματά μας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι ο αγώνας ανήκει μόνο σε εμάς, είναι καθαρός και δεν περιέχει ίχνος κομματικο-ποίησης. Με την δήλωσή σας ότι υποκινούμαστε από κόμματα υποτιμάτε την νοημοσύνη μας. Αρχικά, επιθυμούμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στις προτάσεις που αφορούν τις αλλαγές στο πρόγραμμα της εκπαίδευσης και της παιδείας στη δευτεροβάθμια καθώς και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η υλοποίηση αυτού του προγράμματος στοχεύει στην αδρανοποίηση της νεολαίας και στην απουσία της από το πολιτικό γίγνεσθαι. Η πίεση που θα ασκείτε στους μαθητές δεν θα τους
αφήνει περιθώριο για σκέψη, προβληματισμό και ευαισθητοποίηση.
Επίσης, λόγω του βαθμοθηρικού του χαρακτήρα, στοχεύει στην ενίσχυση της παραπαιδείας, πράγμα το οποίο επιβαρύνει τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες και οξύνει το φαινόμενο της ανισότητας. Επιπρόσθετα, τασσόμαστε εναντίον των συζητήσεων περί κατάθεσης των μηχανογραφικών πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων. Κάτι τέτοιο θα καταρρακώσει την ψυχολογία των υποψηφίων και θα είναι ένα επιπλέον άγχος για αυτούς. Μια αλλαγή τέτοιου είδους δεν θα ωφελήσει το μέλλον μας, παρά μόνο θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντά σας. Οσον αφορά την πρόσθετη διδακτική στήριξη,
όχι μόνο δεν θα έπρεπε να καταργηθεί, αλλά καθίσταται αναγκαία και η αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία. Το μέτρο που λήφθηκε για την αντικατάσταση της πρόσθετης διδακτικής στήριξης από διαδικτυακό πρόγραμμα είναι μια άκαρπη προσπάθεια, διότι αρκετοί μαθητές δεν διαθέτουν τα μέσα για την παρακολούθησή του. Ενα άλλο θέμα που θέλουμε να θίξουμε είναι ότι τα μαθήματα επιλογής (αρμονία, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο κ.α.) που εξετάζονται πανελληνίως είναι απαραίτητο να διδάσκονται στο χώρο του σχολείου, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που τα επιλέγουν. Για άλλη μια φορά μας σπρώχνετε στην παραπαιδεία χωρίς ενδοιασμούς! Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι ένα μάθημα διόλου μηδενικής βαρύτητας, η σεξουαλική αγωγή, πρέπει να διδάσκεται στο χώρο του σχολείου, για την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών. Θα προτιμούσαμε βέβαια το μάθημα να μην διδάσκεται από τον καλό «μαθηματικό» του σχολείου, αλλά από καθηγητή ειδικότητας!!! Είναι
πραγματικά σημαντική η αντιστοιχία των αντικειμένων διδασκαλίας με την ειδικότητα του καθηγητή.

Ακόμα, απαιτούμε την άμεση παροχή βιβλίων κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς καθώς υπάρχουν
ελλείψεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου. Πού είναι λοιπόν η δωρεάν παιδεία αφού πληρώνουμε και τα σχολικά βιβλία των Αγγλικών; Τέλος, κατά την άποψή μας οι αποβολές δεν αποτελούν μέθοδο σωφρονισμού του μαθητή αλλά άσκησης εξουσίας πάνω του. Γι αυτό λοιπόν προτείνουμε κατάργηση αυτού του απαρχαιωμένου και συντηρητικού τρόπου τιμωρίας και αντικατάστασή του με εποικοδομη-τικό διάλογο και συζήτηση με στόχο την επίλυση των προβλημάτων.

Συνοψίζοντας, γράψαμε αυτή την επιστολή για να έχουμε την συνείδησή μας καθαρή, πράγμα που ποτέ δεν θα καταφέρετε εσείς. Το μόνο που ζητάμε είναι η κοινή προσπάθεια για την στροφή της σημερινής τεχνοκρατικής και χρησιμοθηρικής εκπαίδευσης σε ποιοτική και ανθρωπιστική παιδεία“.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα