Παραλύουν οι συγκοινωνίες. Απεργιακό µπαράζ αρχίζουν τα συνδικάτα, ενώ παράλληλα οι µετακινήσεις των Αθηναίων παραλύουν αφού οι εργαζόµενοι στις συγκοινωνίες κλιµακώνουν τις κινητοποιήσεις τους.
Σήµερα αρχίζει απεργία διαρκείας των εργαζοµένων στην Αγροτική Τράπεζα, ενώ ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ προκήρυξανπανεργατική 24ωρηαπεργία γιατην Τετάρτη 15 Δεκεµβρίου. Τη συµµετοχή τους στην απεργία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ ανακοίνωσαν και οι δικηγόροι, οι µηχανικοί, οι φαρµακοποιοί και οι συµβολαιογράφοι. Επίσης θα απεργήσουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας (όλο το 24ωρο δεν θα πετάξουν τα αεροπλάνα) καθώς και οι δηµοσιογράφοι, οι οποίοι έχουν εξαγγείλει και 48ωρη απεργία στις 17 και 18 Δεκεµβρίου. Τηναπόφασή τηςγια 48ωρη πανελλαδική απεργία στις τράπεζες, 14 και 15 Δεκεµβρίου, και συγκέντρωση αύριο Τρίτη στη µία το µεσηµέρι στο Σύνταγµα και την Τετάρτη στις 11.00 το πρωί στο Πεδίον του Αρεως ανακοίνωσε η Οµοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεως Ελλάδος (ΟΤΟΕ).
Στις συγκοινωνίες
Οι εργαζόµενοι του Οργανισµού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) αποφάσισαν να συγκρουστούν µετωπικά µε την κυβέρνηση, προχωρώντας καθηµερινά είτε σε πολύωρες στάσεις εργασίας είτε σε 24ωρες απεργίες. Στο συντονιστικό όργανο των εργαζοµένων αποφασίστηκε η κλιµάκωση των κινητοποιήσεων, που σε πρώτη φάση θα έχει διάρκεια πέντε ηµερών. Συγκεκριµένα, σήµερα οι εργαζόµενοι σε Μετρό, ηλεκτρικό και προαστιακό σιδηρόδροµο, τραµ, αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ θα προχωρήσουν σε στάσεις εργασίας σε όλα τα µέσα, από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευµα. Στο διάστηµα της εξάωρης στάσης εργασίας, οι εργαζόµενοι προγραµµατίζουν συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υποδοµών στον Χολαργό. Σύµφωνα µε τον προγραµµατισµό του συντονιστικού στις αστικές συγκοινωνίες, αύριο Τρίτη 14 Δεκεµβρίου θα γίνει 24ωρη απεργία σε όλα τα µέσα, ενώ την Τετάρτη, ηµέρα πανελλαδικής απεργίας της ΓΣΕΕ, όλα τα µέσα πλην αστικών λεωφορείων θα ακινητοποιηθούν από τις 9 το πρωί έως τις 5 το απόγευµα. Στο διάστηµα αυτό, για να διευκολυνθεί η µετακίνηση των διαδηλωτών, θα λειτουργήσουν µόνο τα αστικά λεωφορεία, τα οποία ωστόσο δεν θα δουλέψουν από το ξεκίνηµα της πρωινής βάρδιας έως τις 9 π.µ. και από τις 5 µ.µ. µέχρι τη λήξη της νυχτερινής βάρδιας. Ολοι οι εργαζόµενοι στις συγκοινωνίες θα προχωρήσουν σε νέα 24ωρη απεργία την Πέµπτη 16 Δεκεµβρίου. Την ίδια µέρα θα συνεδριάσει εκ νέου το συντονιστικό τους όργανο, προκειµένου να λάβει αποφάσεις για νέο κύκλο απεργιακών κινητοποιήσεων. Από την πλευρά τους, οι εργαζόµενοι στους σιδηρόδροµους που διέκοψαν τις διαπραγµατεύσεις µε τις διοικήσεις του ΟΣΕ για την υπογραφή νέων συλλογικών συµβάσεων εργασίας, προσανατολίζονται να επανέλθουν στο µέτωπο των απεργιακών κινητοποιήσεων.
Στο µεταξύ, οιηλεκτροδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσαν χτες ότι αρνούνται να εφαρµόσουν την αύξηση της ταχύτητας στο τµήµα της διαδροµής του προαστιακού Κιάτο - Λιόσια, προβάλλοντας λόγους ασφαλείας.
Συγκεκριµένα, από τη µία µετά τα µεσάνυχτα της Κυριακής περιορίζεται στα 86 λεπτά ο χρόνος της διαδροµής µεταξύ του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και Κιάτου, ύστερα από την ολοκλήρωση της επέκτασης της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι εργαζόµενοι, η αύξηση της ταχύτητας στο τµήµα µεταξύ Λιοσίων - Κιάτου από τα 115 στα 160 χιλιόµετρα/ώρα µπορεί να εφαρµοστεί µόνο αν υπάρχει αυτόµατο σύστηµα πέδησης και ελέγχου παραβίασης της ταχύτητας.
Στον ΟΣΕ
Στον ΟΣΕ έχουν προγραµµατίσει για σήµερα στάση εργασίας στον προαστιακό από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευµα. Αύριο τα τρένα θα παραµείνουν ακινητοποιηµένα κατά το µεγαλύτερο µέρος της ηµέρας λόγω των επαναλαµβανόµενων στάσεων εργασίας των σιδηροδροµικών (6 π.µ. - 9 π.µ., 12 µεσηµέρι έως 5 το απόγευµα και 9 το βράδυ έως τα µεσάνυχτα). Τετάρτη και Πέµπτη δεν θα γίνουν δροµολόγια λόγω της 48ωρης απεργίας.
«Απεργώ για την τιµή των όπλων»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιάννης Παπαδόπουλος , gpapadopoulos@dolnet.gr
Απέµεναν τέσσερα λεπτά. Οι πόρτες άνοιξαν. Οι φιγούρες που περίµενανπίσω από τα θαµπά τζάµια όρµησαν στον σταθµό του ηλεκτρικού. Απότη σιωπή στο ποδοβολητό. Ποιος θα πιάσει πρώτος θέση. Ποιος θα χωρέσει στο βαγόνι. Ο ηλεκτροδηγός µπήκε στην πνιγηρή καµπίνα και τα βολτζωντάνεψαν τον συρµό.Η στάση εργασίας µόλις είχε λήξει.Κανονικά ο Γιώργος Κυριακουλόπουλος έπιανε χτες βάρδια στις 11:30 το πρωί. Σύµφωνα µε το πρόγραµµά του θα πραγµατοποιούσε τουλάχιστον οκτώ δροµολόγια στο τµήµα Πειραιάς - Μοναστηράκι µέσα στον στενό θάλαµο του ηλεκτροδηγού που ίσα χωράει µια θέση. Ο συρµός του όµως ξεκίνησε χτεςµε τεσσεράµισι ώρες καθυστέρηση. Ηταν η πρώτη µέρα µιας δύσκολης εβδοµάδας για το επιβατικό κοινό, µε πολύωρες στάσεις εργασίας στα µέσα µαζικής µεταφοράς και απεργιακές κινητοποιήσεις. Δεν περιµένω τίποτα µε τις απεργίες. Ξέρω ότι είναιαποφασισµένα όλα. Πρέπει όµως να δώσουµε µια µάχη. Να µην πούµε ότι δεχτήκαµε τα πάντα µε κατεβασµένα χέρια. Ισως έτσι καταφέρουµε να σώσουµε κάτι», είπε ο κ. Κυριακουλόπουλος. Το νοµοσχέδιο για τις ∆ΕΚΟ στο οποίοπροβλέπονται περικοπές µισθών και επιδοµάτων προκαλεί την αντίδρασητου ιδίου και τωνσυναδέλφων του.Οι ΗΣΑΠ όµως είναι από τις πιο ζηµιογόνες δηµόσιες επιχειρήσεις. Σύµφωνα µε στοιχεία του υπουργείου Οικονοµικών, το κόστος µισθοδοσίας για την εταιρεία φτάνει κατά µέσο όρο τις 72.000 ευρώ ανά εργαζόµενο (µεικτές απολαβές µε υπερωρίες και ασφαλιστικές εισφορές).
Ο κ. Κυριακουλόπουλος, µε 8 έτη υπηρεσίας, δεν ανήκει στην οµάδα των υψηλόµισθων της επιχείρησης. Μαζί µε εργασία τις Κυριακές και τα νυχτερινά φτάνει τα 1.800 ευρώ τον µήνα.
Το 30% όµως των 1.150 υπαλλήλων στον Ηλεκτρικό έλαβαν το 2009 από 60.000 έως και 100.000 ευρώ µεικτά. Η υπερωριακή απασχόληση λόγω έλλειψης προσωπικού σε συγκεκριµένες ειδικότητες διαµορφώνει µισθούς διαφορετικών ταχυτήτων, σύµφωνα µε τον Νίκο Σιαπάτη, πρόεδρο των εργαζοµένων στους ΗΣΑΠ. «Το 25% της µισθοδοσίας επιβαρύνεται από τις υπερωρίες», είπε. «Χρειαζόµαστε περισσότερα άτοµα αφού τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί κατά 20% το συγκοινωνιακό έργο χωρίς ανάλογη αύξηση στο προσωπικό. Υπάρχουν περιπτώσεις σε συγκοινωνιακές ειδικότητες που αναγκαστικά έχεις άτοµα να δουλεύουν 30 µέρες το µήνα, ακόµα και 15 ώρες την ηµέρα!».
Η ταλαιπωρία
Το επιβατικό κοινό όµως, χτες, δεν νοιαζόταν για τους λόγους της στάσης εργασίας ή των επικείµενων απεργιών. Στα βαγόνια του ηλεκτρικού που αναχωρούσαν το πρωί πριν από τη στάση εργασίας, αρκετοί επιβάτες αναρωτιούνταν πόσα θα πληρώνουν για ταξί ή πόσες ώρες θα σπαταλούν καθηµερινά στην κίνηση. Στο κοµµάτι των έργων, σε Μοναστηράκι και Αττική έτρεχαν για να προλάβουν τους συρµούς του Μετρό και να φτάσουν στον προορισµό τους πριν παγώσουν οι συγκοινωνίες για ένα εξάωρο. Τα έργα εκσυγχρονισµού, προϋπολογισµού 109 εκατ. ευρώ, ανκαι εντάσσονταν στον φάκελο τωνΟλυµπιακών Αγώνων, εγκαινιάστηκαν το 2009. Επρόκειτο να ολοκληρωθούν τον Φεβρουάριο του 2010, όµως ακόµη είναι σε εξέλιξη.
Στην καµπίνα του ηλεκτροδηγού, ο κ. Κυριακουλόπουλος κρατούσε τον συρµό στα 40 χιλιόµετρα την ώρα στο τµήµα Πειραιάς - Φάληρο. Η γραµµή δεν είναι ακόµα έτοιµη εκεί για το όριο των 70. Ανά δέκα δευτερόλεπτα έδινε σήµα πατώντας ένα κουµπί, τη συσκευή του νεκρού ανθρώπου – ένα σύστηµα που ακινητοποιεί το τρένο σε περίπτωση που συµβεί κάτι στον οδηγό. «Είναι καλή δουλειά, αλλά έχει ευθύνη», είπε. «Μου είχε τύχει µια αυτοκτονία την Κυριακή του Πάσχα, το 2003. Επεσε κάποιος στις ράγες. Επρεπε να σταµατήσω, να κόψω το ρεύµα, να κατέβω, να καλέσω την ασφάλεια. Και είχα µια κυρία να µου λέει: ‘‘Εντάξει, τον πάτησες. Προχώρα λίγο ευθεία τώρα για να φύγουµε!..’’».
Η συνάδελφός του Ιωάννα Φωτάκου δεν έχει αντιµετωπίσει αντίστοιχο περιστατικό. Αλλά όπως είπε, πέντε φορές τής έχουν βάλει εµπόδια στην γραµµή (από στρώµατα µέχρι κάδους και µπάζα) νέοι που προσπαθούν να ακινητοποιήσουν το τρένο για να σχεδιάσουν γκραφίτι στα βαγόνια του.
Μετά την εξάωρη παύση οι συρµοί του ηλεκτρικού συνέχισαν το διακεκοµµένο ταξίδι τους στη γραµµή Πειραιάς - Κηφισιά. Τα βαγόνια ήταν γεµάτα. Το πρωί µε ηλικιωµένους και νοσηλεύτριες ή καθαρίστριες στο ύψος του ΚΑΤ. Το απόγευµαµε οπαδούς του Ολυµπιακού µετά τον Πειραιά. Οι συρµοί σταµάτησαν στη µία τη νύχτα. Τα χαράµατα άρχισαν και πάλι τα δροµολόγια. Προσωρινά. Από τις 11 σήµερα το πρωί έως τις 5 το απόγευµα έχει και πάλι στάση εργασίας.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ηλίας Π. Γεωργάκης Κώστας Ντελέζος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα