Σελίδες

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

Το «online φροντιστήριο» παρουσίασε η υπουργός Παιδείας

Συνολικά 250 καθηγητές συμμετέχουν στο φιλόδοξο πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας
Picture 0 for Το «online φροντιστήριο» παρουσίασε η υπουργός Παιδείας
Με τον τίτλο «Προετοιμάζομαι για τις πανελλαδικές εξετάσεις», το υπουργείο Παιδείας εγκαινιάζει μία πρωτοπόρα δράση, το online φροντιστήριο.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, με επικεφαλής την υπουργό Αν. Διαμαντοπούλου, παρουσίασε σήμερα, το φιλόδοξο αυτό «πλάνο», που σε οικονομικά δύσκολες μέρες έρχεται αρωγός σε χιλιάδες οικογένειες και κυρίως στους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι δαπανούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα κ.λπ.
Μ' ένα «κλικ» στον υπολογιστή τους τα παιδιά θα βλέπουν τα μαθήματα που θέλουν, θα έχουν τις βοηθητικές υπηρεσίες, που τους χρειάζονται, θα έχουν ασκήσεις, σημειώσεις του καθηγητή και όσα είναι απαραίτητα στο διάβασμά τους. Είναι η πρώτη φορά στην Ευρώπη, που εφαρμόζεται η δράση αυτή και η οποία φαίνεται, ήδη, ότι έχει μεγάλη απήχηση, αφού μέσα σε τρεις μέρες, που τρία μαθήματα βρίσκονται στους υπολογιστές, τα «χτυπήματα» ανέρχονται σε 54.000.

Τα μαθήματα που βρίσκονται ήδη στο διαδίκτυο είναι αρχαία, φυσική και μαθηματικά, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα εμπλουτιστεί η ύλη με άλλα τρία μαθήματα και σε πολύ λίγο όλα τα μαθήματα θα είναι στον υπολογιστή του μαθητή.
Από το υπουργείο εκτιμάται ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθούν και οι εκπαιδευτικές ανισότητες, ενώ θα είναι ιδιαίτερη η βοήθεια σε παιδιά δυσπρόσιτων περιοχών που δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τα παιδιά των μεγάλων πόλεων. Να σημειωθεί ότι το 90% των εφήβων έχουν πλέον πρόσβαση στο Ίντερνετ, ενώ 75-80% δικό τους ηλεκτρονικό υπολογιστή. Επιπλέον σημειώνεται ότι 120 εκπαιδευτικοί έχουν δώσει υλικό και βοηθούν αφιλοκερδώς, ενώ συνολικά στο «ψηφιοποιημένο» μέρος της εκπαίδευσης (digital school) 250 καθηγητές δίνουν υλικό και βοηθούν τα παιδιά. Από τον επόμενο χρόνο, πάντως, θα υπάρχει η δυνατότητα προσωπικής επαφής του μαθητή με τον καθηγητή, στον οποίο θα μπορεί ο μαθητής να απευθύνει προσωπικά ερωτήματα και απορίες και να παίρνει απαντήσεις. Οι καθηγητές, που θα ασχοληθούν σχετικά, θα παίρνουν και ένα επιμίσθιο της τάξης των 200 με 300 ευρώ, ενώ το όλο εγχείρημα κοστίζει περίπου 30-50.000 ευρώ. Είναι δηλαδή πολύ πιο οικονομικό από την πρόσθετη διδακτική στήριξη στα σχολεία, που στην πράξη δεν σημείωσε επιτυχία.
Mιλώντας στην εκδήλωση η κ. Διαμαντοπούλου επισήμανε μεταξύ άλλων:
«Με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα το Λύκειο, είναι σαφές ότι δημιουργούνται πολλά προβλήματα και πολύ περισσότερες ανάγκες στα παιδιά, που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, από αυτές που πολλές φορές μπορεί να αντέξουν τα ίδια και οι οικογένειές τους.
Μελετήσαμε και φέραμε ξανά στην επιφάνεια όλα τα συστήματα, που έχουν δημιουργηθεί, για την υποστήριξη των παιδιών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές, δηλαδή για τα παιδιά κυρίως της Γ’ και Β’ Λυκείου.
Έγιναν πολλές προσπάθειες από το Υπουργείο Παιδείας διαχρονικά, στο πλαίσιο του «κρατικού φροντιστηρίου», της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Έγινε προσπάθεια να δώσουμε επιπλέον βοήθεια στα παιδιά που ξέρουμε ότι τη χρειάζονται γιατί η προετοιμασία είναι και δύσκολη και απαιτητική».
Η υπουργός αναφέρθηκε στην οικονομική περίοδο λέγοντας: «Πέρα από όλα τα άλλα είναι μία περίοδος με πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα για την ελληνική οικογένεια. Δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια σε μία πραγματικότητα. Υπάρχουν και άλλου είδους προβλήματα, που δημιουργούν συνθήκες ανισότητας, δηλαδή παιδιά που είναι σε νησιά, σε απομακρυσμένες περιοχές, που ακόμα κι αυτή η υποστήριξη -η εκτός σχολείου- δεν είναι πάντοτε εφικτή». Η κ. Διαμαντοπούλου τόνισε τη βοήθεια των εκπαιδευτικών σε εθελοντική βάση και υπενθύμισε ότι «η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη συνεχίζει στις ορεινές περιοχές».
Παρουσιάζοντας το νέο αυτό πρόγραμμα είπε: «Θέλουμε ο μαθητής της Γ’ Λυκείου να μπορεί να δει π.χ. το μάθημα των μιγαδικών αριθμών στα μαθηματικά, να ακούσει τη διδασκαλία, να την ξανακούσει αν θέλει και βεβαίως να έχει και μία σειρά βοηθητικών υπηρεσιών στη διάθεσή του. Δηλαδή, μπορεί να δει τη βιντεοδιάλεξη, να δει σημειώσεις πάνω στο μάθημα και να τις τυπώσει, να δει τις ασκήσεις και τις ειδικές ερωτήσεις, οι οποίες απαντώνται, ασκήσεις οι οποίες λύνονται με πρότυπο τρόπο, σημειώσεις οι οποίες δίνονται.
Επίσης, υπάρχουν links σχετικά με το μάθημα και από την εκπαιδευτική τηλεόραση, αλλά και από ό,τι έχει γίνει από το Υπουργείο σε υποστηρικτική διδασκαλία.
Υπάρχει σε πρώτη φάση η δυνατότητα να αποσταλούν ερωτήσεις και να υπάρξουν απαντήσεις, αλλά αυτό όχι άμεσα, γιατί η πρώτη φάση είναι πιλοτική. Είναι πρώτη φορά που γίνεται κάτι αντίστοιχο στην Ευρώπη, δεν βρήκαμε αντίστοιχο πρόγραμμα, ώστε να μπορέσουμε τον Σεπτέμβριο να είμαστε πιο έτοιμοι. Τώρα, για τα παιδιά που δίνουν φέτος Πανελλαδικές, έχουμε επιλέξει και έχει ολοκληρωθεί η ύλη στα τρία πιο δύσκολα μαθήματα με τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας. Αυτά είναι τα μαθηματικά -που είναι και στην τεχνολογική και στη θετική κατεύθυνση- η φυσική και τα αρχαία ελληνικά. Ετοιμάζονται η βιολογία, τα λατινικά και τα μαθηματικά γενικής παιδείας.
Τα μαθήματα αυτά γίνονται σύμφωνα με τα βιβλία, οι ασκήσεις είναι ασκήσεις και του βιβλίου, αλλά και εκτός βιβλίου, και επιπλέον τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να δουν υποδειγματικές επιλύσεις ασκήσεων ή απαντήσεις θεμάτων, που έχουν μπει σε Πανελλαδικές Εξετάσεις τις προηγούμενες χρονιές».
Η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, χαρακτήρισε το όλο εγχείρημα ως φάρμακο εναντίον του στρες των παιδιών και πρόσθεσε: «Οι μαθητές της Γ’ και της Β’ Λυκείου είναι οι πιο σκληρά δοκιμαζόμενοι από όλους. Έχουν να οργανώσουν το χρόνο τους, να προγραμματίσουν, να μάθουν, να ψάξουν και την ίδια ώρα να μη χάνουν το στόχο.
Το Ψηφιακό Σχολείο δείχνει αφενός ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί -στην πλειονότητά τους- όχι μόνο είναι αξιόμαχοι, αλλά μπορούν και καινοτομούν σε ένα σύστημα που ακόμα είναι πολύ συγκεντρωτικό και αρκετά γραφειοκρατικό. Σε αυτό το σύστημα -όπως ξέρετε- πάμε να δώσουμε ένα βαθμό ελευθερίας.
Το Ψηφιακό Σχολείο δεν υποκαθιστά την ανθρώπινη επαφή δασκάλου - μαθητή, αλλά σίγουρα απελευθερώνει και δίνει εναλλακτικές επιλογές και στον δάσκαλο και στον μαθητή».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα