Το λιμάνι της Πύλου είναι ανάμεσα στα 23 λιμάνια της Ελλάδας που θα ιδιωτικοποιηθούν μέσω σύμβαση παραχώρησης. Την ίδια ώρα η φημολογία αναφορικά με το ενδιαφέρον Τούρκων επενδυτών για μαρίνες στην Πελοπόννησο φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη μαρίνα της Πύλου, η οποία παραμένει ανολοκλήρωτη και άρα αναξιοποίητη.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, όπως έγινε γνωστό χθες, μεταφέρεται στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους -μέσω συμβάσεων παραχώρησης- κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 23 λιμένων και τουριστικών λιμένων της χώρας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, πρόκειται για λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε Πύλο, Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδας, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Αλιμο, Υδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι.
Μέχρι την ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεων από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο, έχει προβλεφθεί τα δικαιώματα χρήσης, διοίκησης, συνήθους διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων λιμανιών να συνεχίσουν να ασκούνται από τους φορείς που τα ασκούν μέχρι την έναρξη ισχύος της συμβάσεως παραχώρησης.
ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΠΥΛΟΥ;
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας "Πρώτο Θέμα" ο τουρκικός επιχειρηματικός όμιλος Dogus Holding έχει ήδη κάνει γνωστό ότι σκοπεύει να προχωρήσει στην επένδυση τουλάχιστον 20 εκατομμυρίων ευρώ αγοράζοντας μαρίνες στην Κέρκυρα, τη Λευκάδα και την Πελοπόννησο". Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Πελοπόννησο δεν υπάρχουν άλλες ημιτελείς μαρίνες, ενώ η μαρίνα της Καλαμάτας λειτουργεί χωρίς προβλήματα και δεν υπάρχει λόγος να πουληθεί στον τουρκικό όμιλο. Ενδεχομένως λοιπόν να υπάρχει τούρκικο ενδιαφέρον για τη μαρίνα της Πύλου.
Ανεξάρτητα όμως από το αν υπάρχει τουρκικό ενδιαφέρον ή όχι, η ολοκλήρωση της μαρίνας έρχεται ξανά στο προσκήνιο καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ιδιωτικοποιήσει το λιμάνι της Πύλου. Η μαρίνα είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσει πολλούς επενδυτές, καθώς το λιμάνι της Πύλου αγγίζει τον θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει το Ιόνιο με το Αιγαίο Πέλαγος και από τον οποίο περνούν πολλά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, πρόκειται για λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε Πύλο, Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδας, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Αλιμο, Υδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι.
Μέχρι την ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεων από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο, έχει προβλεφθεί τα δικαιώματα χρήσης, διοίκησης, συνήθους διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων λιμανιών να συνεχίσουν να ασκούνται από τους φορείς που τα ασκούν μέχρι την έναρξη ισχύος της συμβάσεως παραχώρησης.
ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΠΥΛΟΥ;
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας "Πρώτο Θέμα" ο τουρκικός επιχειρηματικός όμιλος Dogus Holding έχει ήδη κάνει γνωστό ότι σκοπεύει να προχωρήσει στην επένδυση τουλάχιστον 20 εκατομμυρίων ευρώ αγοράζοντας μαρίνες στην Κέρκυρα, τη Λευκάδα και την Πελοπόννησο". Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Πελοπόννησο δεν υπάρχουν άλλες ημιτελείς μαρίνες, ενώ η μαρίνα της Καλαμάτας λειτουργεί χωρίς προβλήματα και δεν υπάρχει λόγος να πουληθεί στον τουρκικό όμιλο. Ενδεχομένως λοιπόν να υπάρχει τούρκικο ενδιαφέρον για τη μαρίνα της Πύλου.
Ανεξάρτητα όμως από το αν υπάρχει τουρκικό ενδιαφέρον ή όχι, η ολοκλήρωση της μαρίνας έρχεται ξανά στο προσκήνιο καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ιδιωτικοποιήσει το λιμάνι της Πύλου. Η μαρίνα είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσει πολλούς επενδυτές, καθώς το λιμάνι της Πύλου αγγίζει τον θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει το Ιόνιο με το Αιγαίο Πέλαγος και από τον οποίο περνούν πολλά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα