Σελίδες

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

Τα πρώτα συμπεράσματα για τον μισό περιφερειακό


Η παράδοση του μισού περιφερειακού της Καλαμάτας δεν προκάλεσε, μέχρι τώρα τουλάχιστον, ούτε επανάσταση στο κυκλοφοριακό της πόλης ούτε φυσικά τα μύρια προβλήματα που είχαν προβλέψει όσοι ήταν αντίθετοι στην κατασκευή του. Αντιθέτως μέχρι τώρα οι οδηγοί συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις παλιές εισόδους της πόλης πιθανά επειδή δεν έχουν συμφιλιωθεί με την ιδέα να πληρώνουν διόδια.
Η κυκλοφορία στον περιφερειακό αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα μετά την παράδοση του υπόλοιπου τμήματος, καθώς θα οδηγεί απευθείας στη Βέργα, στη Μικρή Μαντίνεια και στο κέντρο της πόλης μέσω της Παπαφλέσσα και της Βασιλέως Γεωργίου. Με την παράδοση του ανατολικού τμήματος θα εξαγάγουμε και τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα για τις αλλαγές που θα φέρει ο περιφερειακός στο κυκλοφοριακό της πόλης.
Μέχρι τότε θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι οι Μεσσήνιοι αλλάζουν δύσκολα δρόμο και γι' αυτό προτιμούν να κάνουν ουρές στο Ασπρόχωμα παρά να πληρώσουν 45 λεπτά για να αποφύγουν την ταλαιπωρία. Και μην βιαστεί κάποιος να πει ότι είναι δύσκολο σε περίοδο ύφεσης να πληρώνονται ακριβά διόδια, γιατί μεταξύ αυτών που αποφεύγουν τον αυτοκινητόδρομο είναι και οι οδηγοί αυτοκινήτων αξίας 30.000 έως και 100.000 ευρώ που κάθε άλλο παρά οικονομικό πρόβλημα έχουν. Από εκεί και πέρα αυτό που θα πρέπει να αξιολογηθεί κυρίως από τη δημοτική αρχή είναι η προσωρινή(;) άρνηση των οδηγών να χρησιμοποιήσουν την οδό Αρτέμιδος για είσοδο στην Καλαμάτα ακόμα και το Σάββατο που έχει λαϊκή στην Κεντρική Αγορά. Φαίνεται επίσης ότι δημοτική αρχή και “Μορέας” θα πρέπει να επανεκτιμήσουν τη σύνδεση του περιφερειακού με τη Μεσσήνη και την Πυλία. Σήμερα ο αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τη Μεσσήνη, την Πυλία και την 7η επαρχιακή οδό που οδηγεί στην Αρχαία Μεσσήνη μέσω του συνδετήριου που απολήγει δίπλα στο αεροδρόμιο, αλλά όπως φαίνεται δεν εξυπηρετεί όσους θέλουν να κινηθούν προς Καλαμάτα. Βεβαίως ακόμα δεν γνωρίζουμε τι προβλέπει η μελέτη του “Μορέα” για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος και πώς θα συνδέεται η βασική αυτή αρτηρία με το αστικό κέντρο της πόλης. Αρα είναι πρόωρο να μιλήσουμε για συνδετήριο του περιφερειακού στο Ασπρόχωμα ή για άλλες μεσομακροπρόθεσμες λύσεις. Το μόνο σίγουρο μέχρι τώρα είναι ότι πρέπει να συνδεθεί καλύτερα ο αυτοκινητόδρομος με την 7η επαρχιακή οδό ώστε να μην αναγκάζονται οι οδηγοί να κάνουν κύκλους για να μπουν στην Καλαμάτα ή για να πάνε στην Αρχαία Μεσσήνη.

Γενικότερα ο αυτοκινητόδρομος και ειδικότερα ο περιφερειακός της Καλαμάτας αναμένεται να δημιουργήσουν νέες ανάγκες όχι μόνο στο αστικό κέντρο της πόλης αλλά και στην υπόλοιπη Μεσσηνία. Για την άμεση κάλυψη των νέων αναγκών θα χρειαστούν όχι μόνο ανοιχτά μυαλά αλλά και πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των αρχόντων και των πολιτών. Οποιος νομίζει ότι η ανάπτυξη θα έρθει μόνο με έναν αυτοκινητόδρομο είναι βαθιά νυχτωμένος και δεν θα καταλάβει ποτέ γιατί τελικά αυτός ο δρόμος μπορεί να οδηγήσει σε πολιτείες πολύ μακρινές.
Eleyueriaonline
Θανάσης Λαγός
Εmail: lathanasis@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα