Νέο έργο οδοποιίας ή συντήρηση του δρόμου;
Με σαφέστατες αιχμές και ευθεία “μομφή” του δημάρχου Τριφυλίας, Παναγιώτη Κατσίβελα, προς την Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου για το πολύπαθο έργο του δρόμου Γαργαλιάνοι – Βάλτα, έγινε για πολλοστή φορά συζήτηση στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. Τριφυλίας, μετά και την απόφαση του Πε.Συ. για έγκριση κατανομής πιστώσεων του ενταγμένου έργου στο ΠΔΕ – ΣΑΕΠ526 “Βελτίωση – Συντήρηση οδικού δικτύου Π.Ε. Μεσσηνίας (2017-2019)” με κωδικό 2017ΕΠ52600016 σε υποέργο» για το έργο «Συντήρηση – βελτίωση δρόμου Γαργαλιάνοι – Βάλτα» με προϋπολογισμό δαπάνης 400.000 ευρώ! Ενημερώνοντας το Σώμα, ο κ. Κατσίβελας ανέφερε ότι, «Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, το πολύ σημαντικό έργο για το δήμο της Τριφυλίας, ο δρόμος Γαργαλιάνοι – Βάλτα, ήδη πέρασε απ’ το περιφερειακό συμβούλιο με πολύ μεγάλη πλειοψηφία, αν δεν κάνω λάθος μόνο μια λευκή ψήφος υπήρχε, οπότε κάτι το οποίο έχει ξεκινήσει ο δήμος σε συνεργασία με την Περιφέρεια παίρνει το δρόμο του και ουσιαστικά είναι μια εξέλιξη που πρέπει και έτσι είναι, ανακουφίζει τους πολίτες της
συγκεκριμένης περιοχής που είναι και έχουνε πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα μ’ αυτό». Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Ανδρινόπουλος τόνισε σχετικά ότι, «δε θα πρέπει να ’μαστε χαρούμενοι γι’ αυτό. Αυτό είναι το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει για ένα δρόμο που, εδώ και δεκαετία πλέον, έχουν ασχοληθεί όλες οι δημοτικές Αρχές, οι προηγούμενες και η νυν δημοτική Αρχή, είχε πάρει το δρόμο του, είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, απεντάχθηκε για κάποιους λόγους οι οποίοι είναι γνωστοί και δεν υπάρχει δικαιολογία γιατι απεντάχθηκε κι εδώ υπάρχουν ευθύνες σε αρκετούς . Είναι πληρωμένες οι απαλλοτριώσεις, είχαν ολοκληρωθεί από πολύ παλιά, πριν ενταχθεί το έργο, όλες οι μελέτες κι είχανε πληρωθεί αυτές οι μελέτες, και οι συμπληρωματικές που είχαν ζητηθεί απ’ την Περιφέρεια, υδραυλικές κτλ, έχει στοιχίσει αυτό το έργο – η προετοιμασία του για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ – πάνω από 200.000 ευρώ και βγήκε ξαφνικά απ’ το ΕΣΠΑ. Και για να μας ρίξουν στάχτη στα μάτια, μας είπαν “σας βάζουμε 400.000 ευρώ να κάνουμε κάποιες επιδιορθώσεις”, οι οποίες τελικά δε θα είναι 400.000 ευρώ, θα είναι πολύ λιγότερες. Αυτό δε μπορούμε να το πούμε ότι είναι έργο, αυτό μπορούμε να το πούμε ότι είναι μία συντήρηση ενός δρόμου. Και δε θα πρέπει να διαφεύγει από το νου μας και από τις προσπάθειές μας ότι, αυτή η προσπάθεια που έχει γίνει να συνεχιστεί και να ενταθεί γιατί η μελέτη που υπήρχε για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα ήταν να γίνει ένα καινούργιο έργο. Αυτό θα πρέπει να συνεχίσουμε να το πιέζουμε μέχρι να ολοκληρωθεί και να γίνει και παράλληλα καλοπροαίρετες και καλοδεχούμενες όλες οι χρηματοδοτήσεις για συντήρηση. Αυτή είναι μία συντήρηση για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα. Όπως συντήρηση χρειάζονται και πολλοί άλλοι, αρκετοί δρόμοι στο εσωτερικό του δήμου Τριφυλίας. Αυτό ήθελα να επισημάνω σε αυτό. Μην χαιρόμαστε και χειροκροτούμε ότι έγινε κάποιο καινούργιο έργο, είναι μια συντήρηση ενός τμήματος από τα πολλά τμήματα που χρειάζονται συντήρηση στο δήμο Τριφυλίας». Ο επικεφαλής της ΛΑ.ΣΥ., Σαράντος Κουκούμης, είπε πως, «όσον αφορά τα μεγάλα έργα και τα έργα γενικά, κ. δήμαρχε, δεν πρέπει να ’μαστε και πολύ περήφανοι, για το ό,τι έχετε κάνει μέχρι τώρα, για το ό,τι έχει πετύχει, δεν ξέρω τι ενέργειες έχετε κάνει, αλλά όλα, θεωρώ, ότι έχουν πάει προς τα πίσω. Η υποβάθμιση του έργου Βάλτα – Γαργαλιάνων, δηλαδή ενώ ήταν να γίνει ένα ολοκληρωμένο έργο, μας δίνουν κάποια ψίχουλα τώρα να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις στον ήδη αυτό κατεστραμμένο δρόμο, που ήταν έτοιμες μελέτες, που ήταν ένα έργο τέλος πάντων που θα μπορούσε να δώσει μια άλλη αναπτυξιακή πνοή στους κατοίκους της Βάλτας και το πέρασμα όσων χρησιμοποιούν αυτό το δρόμο. Επομένως, νομίζω δεν πρέπει να μείνουμε σ’ αυτό. Πρέπει να διεκδικήσουμε να γίνει το έργο όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί, είχε μελετηθεί, ήταν ολοκληρωμένες οι μελέτες και, δυστυχώς, ο κ. Περιφερειάρχης, ο κ. Τατούλης, το είχε απεντάξει από το Πρόγραμμα τα προηγούμενα χρόνια κι εμείς δεν ξέρω γιατι δεχτήκαμε αυτή την “έκπτωση” η οποία είναι εις βάρος του έργου αυτού». Απαντώντας ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, άφησε σαφέστατες αιχμές και “μομφή”για την πρακτική της Περιφερειακής Αρχής και του κ. Τατούλη με σωρηδόν προεκλογικές (σ.σ. 2012 και 2013) εντάξεις έργων στο ΕΣΠΑ, τα οποία μετά (σ.σ. το 2015) ο ίδιος ο κ. Τατούλης αποφάσισε την απένταξή τους λέγοντας συγκεκριμένα ότι, «να επισημάνω ότι όταν μιλάμε για την πολιτική, μιλάμε ότι είναι η τέχνη του εφικτού. Είναι γνωστό ότι το έργο, όπως και πάρα πολλά έργα είχαν ενταχθεί στο προηγούμενο ΕΣΠΑ απ’ την Περιφέρεια Πελοποννήσου, μια πολιτική που είχε η Περιφέρεια Πελοποννήσου, που εκ των πραγμάτων απεντάχθηκαν πάρα πολλά έργα, αρκετά και σημαντικά για το δήμο της Τριφυλίας. Αλλά δεν ήταν τα μόνα. Ήταν και πάρα πολλά έργα τα οποία αφορούσαν άλλες περιοχές, άλλους δήμους. Και αυτό ήτανε μια τακτική την οποία κράτησε η Περιφέρεια για εκείνη την περίοδο. Αυτό είναι κάτι το οποίο κρατιέται, αξιολογείται και γι’ αυτό οι ανακοινώσεις είναι πάντα μετρημένες και πάντα όταν έχουνε ουσιαστική αξία. Το έργο απεντάχθηκε με απόφαση της Περιφέρειας, όχι με ανεπάρκεια του δήμου ή γιατι ο δήμος δεν διεκδίκησε. Από την αρχή ήτανε καμένο και είχε μπει για να μπει, για τα μάτια του κόσμου». Ο κ. Κατσίβελας, πάντα στο ίδιο μήκος κύματος με “μομφή” προς την Περιφερειακή Αρχή Τατούλη, συμπλήρωσε πως, «Η δεύτερη επιλογή ήταν να βρούμε χρηματοδότηση γι’ αυτό το πολύ μεγάλο έργο που πήγε να δημιουργηθεί για την περιοχή. Όταν το προγραμματίζεις και το σχεδιάζεις, οφείλεις και να βρεις και μια χρηματοδότηση. Αυτή ποτέ δεν επετεύχθηκε». Ο ίδιος συνέχισε αναφέροντας ότι «η δεύτερη κίνηση είναι να δεις με τα σύγχρονα οικονομικά εργαλεία αν αυτό το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί. Αν κάποιος μπει στις λεπτομέρειες του ΕΣΠΑ αυτής της περιόδου, θα δει ότι για τους δρόμους είναι μηδενικά τα κονδύλια και για τις υποδομές. Γι’ αυτό, και για το δρόμο που ανακοινώνει η κυβέρνηση Καλό Νερό – Τσακώνα ή για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, μιλάνε για δάνειο απ’ την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και για δημιουργία ΣΔΙΤ. Κατά συνέπεια, αυτή τη στιγμή, αυτή η δημοτική Αρχή, όφειλε να βρει μια εφικτή λύση, οικονομική, ώστε να μπορέσει να λυθεί ένα πρόβλημα. Δεν πανηγύρισε κανείς, δεν το θεώρησε πάρα πολύ μεγάλο, όμως αν μιλήσει κανείς με τους εκπροσώπους αλλά και τους κατοίκους στην περιοχή, αυτοί ξέρουνε ν’ αποτιμήσουνε τι είναι σημαντικό και τι ασήμαντο. Οι κάτοικοι της περιοχής θεωρούν ότι αυτό είναι σημαντικό. Δεν θριαμβολόγησε κανείς, απλώς λέμε για χρονίζοντα προβλήματα τα οποία οι κάποιες επιλογές δεν έδωσαν λύση, δίνουνε τώρα κάποια λύση. Και νομίζω κι επιμένω ότι αυτό το οποίο μετράει δεν είναι ούτε το δικό μου συναίσθημα, ούτε το συναίσθημα κανενός, αλλά είναι το συναίσθημα των πολιτών οι οποίοι βιώνουν ένα γεγονός. Και είναι πολύ εύκολο κανείς να το αποτυπώσει αν μιλήσει κάποιος μαζί τους».
Του Ηλία Γιαννόπουλου tharrosnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα