Σελίδες

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

«Δεν είσαι η μόνη, δεν είσαι μόνη»: Πού μπορείτε να μιλήσετε -Γραμμές υποστήριξης για όσους χρειάζονται βοήθεια


«Δεν είσαι η μόνη, δεν είσαι μόνη. Τώρα μπορείς να μιλήσεις». Αυτό είναι το σύνθημα του «womensos.gr», του ιστότοπου κατά της βίας των γυναικών.
Την ώρα που καταγγελίες έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αυτό που χρειάζεται να υπενθυμίσουμε είναι οι πληροφορίες που μπορεί να σώσουν τη ζωή κάποιου και το πόσο σημαντικό είναι να φεύγουμε, όσο δύσκολο ή πολύπλοκο είναι, από μια κατάσταση που μας κακοποιεί, μας καταπιέζει και μας παρενοχλεί.
Η Γραμμή SOS 15900 για γυναίκες θύματα βίας
Η Γραμμή SOS 15900 είναι µια υπηρεσία εθνικής εµβέλειας που δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες θύµατα βίας ή σε τρίτα πρόσωπα να επικοινωνήσουν άµεσα µε έναν φορέα αντιμετώπισης της έµφυλης βίας.
Τη γραμμή στελεχώνουν ψυχολόγοι και κοινωνιολόγοι που παρέχουν άμεση βοήθεια σε έκτακτα και επείγοντα περιστατικά βίας σε 24ωρη βάση, 365 ηµέρες το χρόνο.
Ταυτόχρονα, υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας των γυναικών µέσω της διεύθυνσης e-mail: sos15900@isotita.gr.
Απευθύνεται σε γυναίκες:
που υφίστανται σωµατική κακοποίηση
που υφίστανται ψυχολογική, συναισθηµατική ή λεκτική βία
που υφίστανται οικονοµική βία
που έχουν υποστεί βιασµό ή απόπειρα βιασµού
που έχουν υπάρξει θύµατα πορνείας ή trafficking
που έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία, σε κοινωνικό χώρο, στην οικογένεια
Και σε:
πολίτες και φορείς, προκειµένου να πληροφορηθούν για θέµατα σχετικά µε την πρόληψη και την αντιµετώπιση της βίας κατά των γυναικών
πληροφόρηση για θέµατα ισότητας των φύλων
ψυχοκοινωνική συµβουλευτική σε περιστατικά που απαιτούν άµεση ψυχολογική και κοινωνική στήριξη και σχετίζονται µε βία κατά των γυναικών
παραποµπή περιστατικών σε Ξενώνες, σε Συµβουλευτικά Κέντρα κατά της βίας, σε Υπηρεσίες Υγείας, και άλλους συνεργαζόµενους φορείς.
Οι σύμβουλοι:
παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες συμβουλευτικής, επιδεικνύοντας συναισθηματική κατανόηση και προσφέροντας ανακούφιση στις γυναίκες
τηρούν το απόρρητο της συµβουλευτικής κι ενηµερώνουν τη συµβουλευόµενη ότι τηρούνται οι κανόνες της εχεµύθειας
ενθαρρύνουν τις γυναίκες να βγουν από την αποµόνωση, να κατανοήσουν ότι δεν είναι µόνες και ότι δεν ευθύνονται για τη βία που υφίστανται.
Σκοπός των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι η ενδυνάμωση των γυναικών και η επανάκτηση της αυτοεκτίμησής τους, ώστε να μπορέσουν να αναλάβουν την ευθύνη της επαγγελματικής, προσωπικής και οικογενειακής τους ζωής και να πάρουν οι ίδιες τις καλύτερες αποφάσεις για το μέλλον τους.
Το Χαμόγελο του Παιδιού
Η αναγνωρισμένη ως Εθνική, Γραμμή SOS 1056 λειτουργεί από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και είναι στη διάθεση κάθε παιδιού και ενήλικα για την παροχή υποστήριξης σε θέματα που τους απασχολούν. Η Γραμμή 1056 διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση φαινομένων Βίας που αντιμετωπίζουν τα παιδιά (Σωματική, Σεξουαλική και Ψυχολογική Κακοποίηση, Παραμέληση, Bullying, Παράνομη διακίνηση και εμπορία).
Η Γραμμή 1056 είναι στελεχωμένη αποκλειστικά από εξειδικευμένους Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους και διαθέσιμη πανελλαδικά, 24ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο. Οι κλήσεις προς τη Γραμμή 1056 είναι δωρεάν από σταθερό και κινητό τηλέφωνο, για κλήση από καρτοτηλέφωνο ΔΕΝ απαιτείται τηλεκάρτα, ενώ η κλήση από καρτοκινητά δεν απαιτεί διαθέσιμες μονάδες.
Μέσω της Γραμμής SOS 1056 παρέχονται οι εξής υπηρεσίες:
λήψη ανώνυμων και επώνυμων καταγγελιών για παιδιά σε κίνδυνο (κακοποίηση, trafficking, ασυνόδευτα παιδιά)
ενεργοποίηση διαδικασιών για την άμεση παροχή προστασίας παιδιών σε κίνδυνο (επιτόπια παρέμβαση)
ενεργοποίηση διαδικασιών για τη φροντίδα παιδιών που έχουν κακοποιηθεί και βρίσκονται στα νοσοκομεία (μεταβατικό στάδιο)
διαχείριση αιτημάτων φιλοξενίας κακοποιημένων παιδιών στα 14 Σπίτια του Οργανισμού
παροχή κατευθύνσεων για κάθε θέμα και τη διασύνδεση με άλλες υπηρεσίες
κινητοποίηση εθελοντών δοτών αίματος και αιμοπεταλίων
Για την υλοποίηση των παραπάνω, στη διάθεση της Γραμμής όλο το 24ωρο βρίσκονται τα οχήματα άμεσης Επέμβασης και οι Κινητές Ιατρικές Μονάδες Εντατικής Θεραπείας για νεογνά και παιδιά, που διαθέτει ο Οργανισμός.
Δίνοντας έμφαση στην επικοινωνία με τα παιδιά και τους εφήβους, πέρα από την επικοινωνία μέσω τηλεφώνου, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να «μιλήσουν» μαζί μας μέσω Email, Chat και Social Media.
Επιπρόσθετα, η Γραμμή 1056 είναι διασυνδεδεμένη με τον 112, τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης και υπάγεται στο Διεθνές Δίκτυο Τηλεφωνικών Γραμμών (Child Helpline International). Σε υλικοτεχνικό επίπεδο, η Γραμμή 1056 είναι εξοπλισμένη με τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα και λογισμικό και λειτουργεί σε 4 διασυνδεδεμένα τηλεφωνικά κέντρα σαν 1! Αυτό εξασφαλίζει μέγιστο χρόνο αναμονής κάθε κλήσης τα 12 sec!
Τα τηλεφωνικά Κέντρα της Εθνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056 βρίσκονται:
Αθήνα (Μαρούσι και Καρέας)
Θεσσαλονίκη
Πάτρα
Αξίζει να σημειωθεί ότι «Το Χαμόγελο του Παιδιού», θέλοντας να διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της Γραμμής 1056 κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, διαθέτει και ένα τηλεφωνικό κέντρο Έκτακτης Ανάγκης στο Δ.Α.Α. «Ελευθέριος Βενιζέλος».
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» λειτουργεί τη Γραμμή SOS 1056 από το 1997, ενώ το 2007 η Γραμμή αναγνωρίστηκε ως Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά.
Εφαρμογή Chat 1056 μόνο για τα Παιδιά
Η εφαρμογή Chat 1056 αποτελεί την επέκταση της Εθνικής Γραμμή SOS 1056 για τα Παιδιά. Είναι ένας νέος τρόπος άμεσης επικοινωνίας για παιδιά που νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια να συνομιλήσουν μέσω γραπτού κειμένου. Μέσω της εφαρμογής Chat 1056, τα παιδιά λαμβάνουν συμβουλευτικές υπηρεσίες για οποιοδήποτε πρόβλημα τα απασχολεί.
Η εφαρμογή chat 1056:
Απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά
Λειτουργεί 7 ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες τη μέρα
Στελεχώνεται από εξειδικευμένους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς
Είναι δωρεάν
Είναι ανώνυμη
Παρέχει απόλυτη ασφάλεια στη συνομιλία
Παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες
Είναι προσβάσιμη από οποιοδήποτε μέσο και λειτουργικό
Προσοχή! Αν υπάρχει άμεση ανάγκη ή βρίσκεται σε κίνδυνο ένα παιδί πρέπει να γίνεται χρήση της τηλεφωνικής γραμμή SOS 1056 (δωρεάν, 24 ώρες καθημερινά, ανώνυμα) και όχι της Chat 1056 εφαρμογής.
Τι αναφέρει η ΕΛ.ΑΣ.
Αν γνωρίζω ότι κάποιο ενήλικο ή ανήλικο άτομο κακοποιείται συστηματικά, πώς μπορώ να βοηθήσω;
Μπορείτε επώνυμα ή και ανώνυμα στο Κέντρο της Άμεσης Δράσης (100) να το καταγγείλετε ή να ενημερώσετε άμεσα το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα ή τις εισαγγελικές αρχές ή να τηλεφωνήσετε στην 24ωρη τηλεφωνική γραμμή του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης (197)
«Ν. 3500/2006 Περί Ενδοοικογενειακής Βίας. Ποινικές συμπεριφορές – υποχρεώσεις και Ενέργειες αστυνομικών Υπηρεσιών – Παροχή αγωγής στα θύματα»
Η Τηλεφωνική Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας (197) αποτελεί το κεντρικό, καθοδηγητικό σημείο αναφοράς ολόκληρου του συστήματος παροχής υπηρεσιών άμεσης κοινωνικής βοήθειας
λειτουργεί σε 24ωρη βάση, επτά μέρες την εβδομάδα
παρέχει συμβουλευτική και ψυχολογική στήριξη και πληροφόρηση
κινεί τους μηχανισμούς άμεσης κοινωνικής παρέμβασης
παραπέμπει στις υπόλοιπες υπηρεσίες του δικτύου του Ε.Κ.Κ.Α., καθώς και σε άλλες κοινωνικές Υπηρεσίες και φορείς για περαιτέρω βοήθεια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα