Ειδικότερα, σε σχέση με τα ευρήματα, το 50% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι αγοράζει λιγότερο συχνά προϊόντα και υπηρεσίες συγκριτικά με την περίοδο πριν από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης. Ακόμη και κατά τις εκπτωτικές περιόδους (χειμερινές και θερινές) το 51% επεσήμανε ότι πραγματοποιεί αγορές προϊόντων με μικρότερη συχνότητα.
Από εκεί και πέρα, το 72% των καταναλωτών επιλέγει συχνά ή πάντα για τις αγορές του μικρό ή μεσαίου μεγέθους κατάστημα, το 52% προτιμάει κατάστημα μεγάλης αλυσίδας, ενώ το 18% εμπορικά κέντρα, τύπου mall.
Σε επίπεδο ειδών, στην ένδυση καταγράφεται οριακή αύξηση (29%) των αγορών με ηλεκτρονικό, αλλά και φυσικό τρόπο συγκριτικά με την περίοδο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Στα είδη σπιτιού δεν υπάρχει κάποια μεταβολή στις αγορές μέσω Διαδικτύου, όμως παρατηρείται μεγάλη μείωση των αγορών με φυσικό τρόπο (44%).
Στα καλλυντικά σημειώνεται μικρή μείωση των διαδικτυακών αγορών (28%) και μεγάλη μείωση των αγορών σε φυσικά καταστήματα (42%). Στα προϊόντα τεχνολογίας ανιχνεύεται σημαντική αύξηση των διαδικτυακών αγορών (37%) και ακόμα πιο σημαντική μείωση των αγορών από φυσικά καταστήματα (49%).
Η πλειοψηφία των ερωτώμενων απάντησε ότι δεν σκοπεύει μέσα στους επόμενους 12 μήνες να αγοράσει αυτοκίνητο ή μηχανή (81%), ιδιωτική ασφάλεια υγείας (89%), να αλλάξει πάροχο φυσικού αερίου/ηλεκτρισμού (81%) ή πάροχο τηλεπικοινωνιών (80%). Ωστόσο, περίπου 3 στους 10 δήλωσαν ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό.
Τέλος, αξίζει να επισημανθεί πως για τους μισούς περίπου από τους συμμετέχοντες στην έρευνα το εισόδημα του νοικοκυριού τους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την περίοδο προ Covid-19, για το 40% μειώθηκε (είτε πολύ είτε λίγο), ενώ για το 10% αυξήθηκε (είτε πολύ είτε λίγο).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα