ΧΟΡΕΙΕΣ ΧΩΡΩΝ- TRANSATLANTIC GROUP KAROL JAREK |
Ο Κάτω Εαυτός/ Θέατρο
24 & 25 Αυγούστου // Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών, Βοιωτία // ώρα 21:00
Μενίδι – Κολωνάκι: ένα αρχαίο υδραγωγείο δρόμος. Φαντάσου ένα ρωμαϊκό υδραγωγείο που λειτουργεί ακόμη χίλια εννιακόσια χρόνια μετά την κατασκευή του… Ένα τεχνητό ποτάμι που κυλάει αθέατο στο υπέδαφος της πόλης… Ένας άνθρωπος διασχίζει το Αδριάνειο Υδραγωγείο της Αθήνας, σε μια υπόγεια διαδρομή είκοσι χιλιομέτρων. Η σκληρή δοκιμασία του στην υπόγεια στοά θα δώσει φωνή στο μνημείο, θα το φέρει ξανά στο φως. Ακολουθώντας με γεωγραφική ακρίβεια τη γεωμετρία και τα χαρακτηριστικά του μνημείου, ο Κάτω Εαυτός επιχειρεί μια βουτιά στον κατακόρυφο άξονα, ένα ταξίδι στα άδηλα βάθη, στον Κάτω Εαυτό της πόλης, αλλά και τον δικό μας. Ο Θάνος Κοσμίδης στα συνθεσάιζερ και άλλα όργανα, η Ειρήνη Αλεξίου στον χορό και η Φένια Σχοινά στο μικρόφωνο, μας προ(σ)καλούν να ανακαλύψουμε τι βρίσκεται κάτω από τα πόδια μας.
Συντελεστές: Σύλληψη – Έρευνα: UrbanDig Project – Παναγιώτα Πανταζή/ Κείμενο: Παναγιώτα Πανταζή/ Σκηνοθεσία: Γιώργος Σαχίνης/ Μουσική: Θάνος Κοσμίδης/ Χορογραφία: Ειρήνη Αλεξίου/ Σκηνικά – Κοστούμια: Άννα Μαγουλιώτη/ Προβολές: Ανέστης Ανέστης/ Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα/ Ερμηνεύουν: Φένια Σχοινά, Ειρήνη Αλεξίου, Θάνος Κοσμίδης/ ΑΜΚΕ: Όχι παίζουμε
Ανθρωπόμορφα τέρατα/ Παιδικό Θέατρο
24 & 25 Αυγούστου // Αρχαιολογικός χώρος Γόρτυνας, Ηράκλειο // 21:15
Πρόκειται για μια παράσταση διακαλλιτεχνικής σύνθεσης που με σημείο αφετηρίας τη μυθολογία επιχειρεί να αναδιατυπώσει και να αφηγηθεί στο σήμερα την άλλη πλευρά των κραταιών μύθων που τη διέπουν. Μια μεταφορά του μυθολογικού κόσμου στο ορθολογικό μας σήμερα. Ένα μουσικό ταξίδι στην ανθρώπινη φαντασία αιώνων, μια σκηνική διαδρομή που θέλει να βγάλει στο φως το σκοτάδι που είναι συνυφασμένο με την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη. Να το αποδεχτεί. Να το τραγουδήσει, να το ξεγελάσει, να το μεταμορφώσει, να το αφηγηθεί, να το αμφισβητήσει. Να παρακινήσει τους νεαρούς θεατές της να το επισκεφτούν με μια καινούρια, καθαρή ματιά.
Η Σκύλλα, η Χάρυβδη, η Μέδουσα, η Αράχνη, ο Τυφώνας, ο Μινώταυρος κι οι Σειρήνες επανασυστήνονται στο εδώ και τώρα του μνημειακού χώρου της Γόρτυνας, στο τότε και πάντα της ανθρώπινης μυθιστορίας.
Μουσική παράσταση; Θεατρική; Χορευτική; Κουκλοπαιχτική; Μουσικοθεατρικοχορευτικοκουκλοπαιχτική; Όπως και να ειπωθεί, ένα θα επιβεβαιωθεί: Οι μύθοι και τα παραμύθια κρύβουν πολύ συχνά αλήθεια.
Συντελεστές: Σύλληψη ιδέας: Βαγγελιώ Φασουλάκη/ Σκηνοθεσία – Επιμέλεια: Ρία Μεντηλίδου, Κωνσταντίνος Τσακιρέλης/ Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής: Γιώργης Μανωλάκης/ Δραματουργία: Ίριδα Μπάμη/ Σκηνογραφία: Άννα Χιλετζάκη/ Ερμηνευτές επί σκηνής: Θοδωρής Θεοδωρίδης, Θοδωρής Σούκας, Βαγγελιώ Φασουλάκη/ Μουσικοί επί σκηνής: Νίκος Βογιατζάκης (ηλεκτρική κιθάρα), Χάρης Λαμπράκης (νέυ), Γιώργης Μανωλάκης (λαούτο, μαντολίνο, μπουζούκι, σάζι), Νίκος Σιδηροκαστρίτης (τύμπανα)/ ΑΜΚΕ : Διττό
Η πόλη των αθέατων γυναικών/ Εικαστικά
25 & 26 Αυγούστου // Επταπύργιο Θεσσαλονίκης // ώρα 20:00 & 21:00
Η πόλη των αθέατων γυναικών της ERGON – CULTURE είναι ένα διακαλλιτεχνικό πρότζεκτ που επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα πώς θα ήταν η ιστορία αν την έγραφαν οι «αθέατες», «άφωνες» γυναίκες, μέσα από μια σειρά δράσεων που διοργανώνουν οι εμπνευστές της ιδέας, η εικαστικός Ράνια Μπέλλου και η μουσικός Νεβάρτ-Βερόν Γαλιλαία, σε συνεργασία με την ποιήτρια Άνια Βουλούδη.
Με βασικό άξονα μελέτης την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και υπογραμμίζοντας την ιστορικότητα της συνείδησης και της συλλογικής μνήμης, οι τρεις γυναίκες καλλιτέχνες προσφέρουν νέες αναγνώσεις του ρόλου της γυναίκας από την αρχαιότητα ως σήμερα: εικαστική εγκατάσταση, διαδραστική περφόρμανς ποίησης, σύνθεση μουσικού έργου και μουσική περφόρμανς.
Χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις της ηχόρασης, της απτικής όρασης, του ήχου και του χρώματος, το πρότζεκτ δημιουργεί πρόσθετες γέφυρες αισθητηριακής επικοινωνίας με το παρελθόν.
Συντελεστές: Ιδέα, συντονισμός, παραγωγή της εικαστικής εγκατάστασης «Η πόλη των αθέατων γυναικών»: Ράνια Μπέλλου (εικαστικός)/ Ιδέα, συντονισμός «Επιτάφιος του Σείκιλου» / Μουσική σύνθεση – Μουσική περφόρμανς: Δρ Νεβάρτ-Βερόν Γαλιλαία (μουσικός)/ Διαδραστική εγκατάσταση «Επιστολές στις σύγχρονες Μαγεμένες»: Άνια Βουλούδη (ποιήτρια)/ ΑΜΚΕ: ERGON – CULTURE
Αἴολος, φίλος ἀθανάτοισι θεοῖσι/ Μουσική
27 & 28 Αυγούστου // Ρωμαϊκό Ωδείο Αρχαίας Ακρόπολης Ρόδου // ώρα 20:00
Αἴολος, φίλος ἀθανάτοισι θεοῖσι (Αίολος, των αθανάτων φίλος· Οδύσσεια, ραψωδία κ, μτφρ. Ζήσιμου Σιδέρη).
Το κουιντέτο πνευστών «Αίολος» και ο ηθοποιός Τηλέμαχος Κρεβάικας ερμηνεύουν τέσσερα νέα έργα για αφηγητή και κουιντέτο πνευστών – αναθέσεις του Κέντρου Ελληνικής Μουσικής σε τέσσερις διαπρεπείς Έλληνες συνθέτες. Το Ωρολόγιο του Κυρρήστου του Γιώργου Σταματόπουλου, το 36°26'24"N 28°12'42"E του Σάββα Τσιλιγκιρίδη, ο Βορέας Κελαδεινός του Παναγιώτη Λιαρόπουλου και το Πεντάνεμον του Μηνά Ι. Αλεξιάδη είναι τα έργα που θα ακουστούν για πρώτη φορά στο Αρχαίο Ωδείο της Ρόδου και αντλούν την έμπνευσή τους από κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας που σχετίζονται με τον Αίολο και τους ανέμους που κρατούσε στον ασκό του.
Το πρόγραμμα συμπληρώνεται από τη σουίτα της όπερας Βορεάδες του Ζαν-Φιλίπ Ραμώ, σε μεταγραφή για κουιντέτο πνευστών από τον Γιάννη Τσελίκα.
Συντελεστές: Ηθοποιός: Τηλέμαχος Κρεβάικας/ Κουιντέτο πνευστών «Αίολος»: Βαγγέλης Σταθουλόπουλος (φλάουτο), Γιάννης Τσελίκας (όμποε), Άγγελος Πολίτης (κλαρινέτο), Άγγελος Σιωράς (κόρνο), Γιώργος Φαρούγγιας (φαγκότο)/ ΑΜΚΕ: Κέντρο Ελληνικής Μουσικής
Καβάφης: 4 ποιήματα για τη Νικόπολη/ Εικαστικά
28 & 29 Αυγούστου // Αρχαιολογικός χώρος Νικόπολης, Πρέβεζα // ώρα 19:15
Το διαθεματικό πολυσυλλεκτικό εγχείρημα Καβάφης: 4 ποιήματα για τη Νικόπολη επιχειρεί τη σύνδεση του ποιητικού σύμπαντος του Καβάφη και της σχέσης του με την αρχαιότητα, έτσι όπως αυτή αποκαλύπτεται μέσα από τέσσερα ποιήματα, με τον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης και της ιστορίας της. Στο πλαίσιο αυτό, η ARTIFACTORY υλοποιεί για το 2021 μια θεματική εμπειρία με έμπνευση το ποίημα του Κ. Π. Καβάφη Το τέλος του Αντωνίου.
Πρωτότυπα έργα στις τέχνες της φωτογραφίας και της μουσικής θα παρουσιαστούν στις 28 και 29 Αυγούστου στον αρχαιολογικό χώρο και στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικόπολης, πλαισιωμένα από μια ιδιαίτερη θεματική ξενάγηση.
Τα αρχειακά τεκμήρια αποτελούν ευγενική παραχώρηση του Αρχείου Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση.
Συντελεστές εργαστηρίων: Βαγγέλης Παυλίδης (αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πρέβεζας)/ Στάθης Γουργουρής (ποιητής, δοκιμιογράφος, θεωρητικός, μεταφραστής και καθηγητής Συγκριτικής Λογοτεχνίας και Κοινωνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης)/ Φωτεινή Παπαχατζή (πολιτιστική διαχειρίστρια, φωτογράφος)/
Συντελεστές: Σύνθεση – Πιάνο: Διαμαντίνα Βραχλιώτη/ Μουσικοί: Κουαρτέτο «L’anima»: Στέλλα Τσάνη (βιολί), Μπρουνίλντα-Ευγενία Μάλο (βιολί), Ηλίας Σδούκος (βιόλα), Λευκή Κολοβού (τσέλο), Αριστοτέλης Δημητρακόπουλος (καβάλ), Σπύρος Κούκας (κλαρινέτο), Επαμεινώνδας Τζιβένης (βιολί), Στέλλα Παυλάκη (βιολί), Αντώνιος Τζιβένης (βιόλα), Άρτεμις Κουκουζίκα (τσέλο), Τέλης Δημητρακόπουλος (σύνθεση, σαξόφωνο)/ Διεύθυνση συνόλου: Αλέξανδρος Πουρλουκάκης/ AMKE: ARTIFACTORY
Στη σκιά του Ομήρου/ Θέατρο
28 & 29 Αυγούστου // Αρχαιολογικός χώρος Σκάρκου Ίου // ώρα 19:00
Τι κάνεις όταν είσαι ο Νέος Ποιητής και φιλοδοξείς να αφήσεις το στίγμα σου στην Ποίηση; Πώς να αποκτήσεις ταυτότητα όταν κάθε σου στίχος συγκρίνεται με το μεγαλείο του Ομήρου, που ρίχνει βαριά τη σκιά του πάνω σου;
Ο ήρωας αποφασίζει να τον βγάλει από τη μέση και καλεί το κοινό να γίνει συνοδοιπόρος και συνένοχος σε ένα «πονηρό έγκλημα». Μόνο που η Δημιουργία έχει τελικά τον τελευταίο λόγο και ο Ποιητής μας φτάνει στην πολυπόθητη κορυφή του όταν ανακαλύψει τη μαγεία μέσα του και μέσα στους άλλους.
Εμπνευσμένη από το διασωθέν ποίημα του Διονύσιου Σολωμού, η παράσταση Στη σκιά του Ομήρου επιστρατεύει τον λόγο, την όρχηση και τον ήχο της άρπας για να συνδέσει με χιούμορ και λυρισμό την εμβληματική μορφή του Ομήρου με έργα κορυφαίων προσωπικοτήτων στα δυτικά γράμματα, που δεν τα ενώνει ούτε ο χώρος ούτε ο χρόνος, αλλά η εκλεκτική συγγένεια δημιουργών που εμπνεύστηκαν από το μεγαλύτερο διαχρονικό θαύμα όλων: τον άνθρωπο.
Συντελεστές: Κείμενα – Δραματουργική επεξεργασία: Πέννυ Φυλακτάκη/ Σύλληψη ιδέας – Καλλιτεχνική διεύθυνση: Νίκος Μάκκας/ Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης/ Μουσικά θέματα: Μάριος Στρόφαλης/ Μουσική – Αρχαιοελληνικά όργανα: Λύραυλος/ Κίνηση – Χορογραφία: Βλοτίνα Νουλέλη/ Ηθοποιοί – Χορευτές: Δημήτρης Κουρούμπαλης, Ειρήνη Διαλεχτή, Βλοτίνα Νουλέλη/ Ειδική συμμετοχή: Ηλίας Λογοθέτης/ ΑΜΚΕ: Καλλιτεχνικός οργανισμός τέχνης Δρώμενα
Coti K. – Ο χρόνος, η σκιά του και άλλες μηχανές/ Μουσική
28 & 29 Αυγούστου // Κάστρο Χίου // ωράριο λειτουργίας: 08:30-19:00
Η νέα ηχητική εγκατάσταση του Coti K. με τίτλο Ο χρόνος, η σκιά του και άλλες μηχανές θα λάβει χώρα στο Οθωμανικό Χαμάμ στο Κάστρο της Χίου. Η εγκατάσταση αυτή βασίζεται στην ιδέα ότι η μυθολογία είναι ένα «σύστημα» ερμηνείας και κατανόησης ανεξήγητων –μεταφυσικών και μη– ερωτημάτων μέσα από φανταστικά γεγονότα.
Έχοντας σαν αφετηρία τα ηλιακά ρολόγια, τα οποία χρησιμοποιούν τη σκιά για να μετατρέψουν τον φευγαλέο χρόνο σε μετρήσιμη μονάδα, έτσι και η εγκατάσταση αυτή μετατρέπει τη ροή και την κίνηση του φωτός και των σκιών σε ακουστική εμπειρία.
Με τον τρόπο αυτόν ενεργοποιείται ο σιωπηλός αρχαιολογικός χώρος του Χαμάμ και μετατρέπεται σε ένα ζωντανό θέατρο ήχου και φωτοσκιάσεων.
Συντελεστές: Σύλληψη ιδέας – Σύνθεση – Σχεδιασμός ήχου: Coti K./ Αρχιτεκτονικός σύμβουλος: Μάρθα Γιαννακοπούλου/ ΑΜΚΕ: Κύκλος Τεχνών
Δεν απαιτείται ηλεκτρονική προκράτηση. Η είσοδος στην ηχητική εγκατάσταση γίνεται σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις οδηγίες περί ασφαλούς προσέλευσης κοινού λόγω covid-19 της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χίου, κατά τις ώρες λειτουργίας του χώρου για το συγκεκριμένο event. Καταβάλλεται το αντίτιμο εισόδου στον αρχαιολογικό χώρο
Χορείες χώρων/Μουσικό θέατρο
28 & 29 Αυγούστου // Αρχαιολογικός χώρος Αρχαίας Κορίνθου // 19:30
Στις Χορείες χώρων, κάτι ανάμεσα σε ημερολόγιο και δοκίμιο, o Perec μας καλεί να περιδιαβούμε μαζί του τον χώρο. Πολλή αναφορά, ισχυρίζεται, έχει γίνει και γίνεται σχετικά με τον χρόνο, όχι όμως και γύρω από τον χώρο. Μας προτρέπει να παρατηρήσουμε το μέρος που ζούμε, τις συνήθειες τόσο τις δικές μας όσο και των άλλων ανθρώπων, τις προσόψεις των κτιρίων, την εξοχή και τα προάστια.
Χωρισμένο με τίτλους όπως διαμέρισμα, πολυκατοικία, πόλη, γειτονιά, εξοχή, κόσμος, το συγκεκριμένο βιβλίο αποτελεί μια καλή βάση να ταξιδέψει κανείς ξεκινώντας από το κρεβάτι του, συνεχίζοντας στο υπόλοιπο σπίτι, κατεβαίνοντας τις σκάλες της πολυκατοικίας, περπατώντας στη γειτονιά, στην πόλη, ταξιδεύοντας λίγο πιο πέρα στην εξοχή και συνεχίζοντας ανά τον κόσμο.
Κανένας δογματισμός, απλές παρατηρήσεις, πολλές από τις οποίες σίγουρα έχεις κάνει είτε συνειδητά είτε όχι. Ένα διαφορετικό έργο που αποτελεί μεγάλη έμπνευση για τη σκηνή και προσφέρει ποικίλες δυνατότητες έρευνας. Με πηγαίο χιούμορ το οποίο εμπεριέχει η τραγική ειρωνεία της καθημερινότητας.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Καζάζου/ Επιμέλεια δραματουργίας: Αλεξάνδρα Καζάζου, Karol Jarek / Σκηνικό – Εικαστική εγκατάσταση: Χρήστος Λάσκαρης/ Επιμέλεια φωτισμών και βίντεο: Karol Jarek/ Μουσική σύνθεση – Ερμηνευτής: Rafal Habel/ Ηθοποιοί: Αντιγόνη Φρυδά, Σπύρος Δέτσικας, Βασίλης Μπούτσικος, Βασίλης Τρυφουλτσάνης/ ΑΜΚΕ: Transatlantic Group
Χρήσιμες πληροφορίες
Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Aπαιτείται προκράτηση θέσης στην ειδική πλατφόρμα του ΥΠΠΟΑ. Η προκράτηση είναι υποχρεωτική. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
Αναλυτικές πληροφορίες, πρόγραμμα και προκρατήσεις θέσεων στην ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/
Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1,5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης.
Μετά την έναρξη, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται.
News247
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα