Κρατικός μηχανισμός, αυτοδιοίκηση και ιδιωτικές εταιρείες θάφτηκαν στο χιόνι! Κέρδη διοδίων που δεν αποδόθηκαν έστω και στο ελάχιστο στην ασφάλεια των μετακινούμενων.
Το προληπτικά μέτρα του "Μπάλου" "λησμονήθηκαν" στην "Ελπίδα"
Ο Κηφισός έκλεισε για προληπτικούς λόγους λόγω του "Μπάλου", η Αττική Οδός έγινε… πίστα του σκι για 3.500 πολίτες με μία προαναγγελθείσα "ΕΛΠΙΔΑ" να παίξουν χιονοπόλεμο.
Η κατάρρευση του μηχανισμού προστασίας ενός θεωρητικά σύγχρονου κράτους δεν μπορεί να "κουκουλωθεί" με… 2χίλιαρα, αλλά με πρόστιμα στις υπεύθυνες εταιρείες που θα επενδυθούν για να μην υπάρχουν δυσάρεστες επαναλήψεις. Ένα υπεύθυνο κράτος οφείλει να προστατεύει τους "ανεύθυνους", "αμελείς" ακόμη και "άπειρους" πολίτες του.
Οι αλλεπάλληλες συσκέψεις και οι δηλώσεις απόλυτης ετοιμότητας, διαψεύστηκαν οικτρά μέσα στην πρωτεύουσα. Η καθυστερημένη διακοπή της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό, όταν πλέον είχαν διπλώσει τουλάχιστον τέσσερις νταλίκες, λίγο πριν την έξοδο Γέρακα-Ανθούσας ήταν κομβική για την διαφαινόμενο αποκλεισμό οχημάτων και οδηγών.
Το χάος στην Αττική Οδό και το "μπαλάκι" των ευθυνών κράτους και εταιρείας
Ήδη στις εξόδους της Αττικής Οδού με ανωφέρεια όπως της Υμηττού ή της Πεντέλης, εξελισσόταν το μποτιλιάρισμα από οχήματα που σταματούσαν να βάλουν αλυσίδες ή άλλα που δεν είχαν. Ο υπογράφων από τις 10:30 το πρωί της Δευτέρας έως και τις 17:30 είχε διανύσει μόλις… 12 χιλιόμετρα έως ότου εγκλωβιστεί 500 μέτρα από την έξοδο του Γέρακα. Το πρώτο εκχιονιστικό όχημα έκανε την εμφάνιση του στις 21:30, δηλαδή μετά από 11 ώρες.
Η "Ελπίδα" ήταν διπλάσια από την "Μήδεια", η εκτίμησή της όμως "υποδιπλάσια" από την πραγματικότητα. Από την Κυριακή θα έπρεπε να είχε αποφασιστεί αργία ή τηλεργασία για τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και όχι μια στιγμιαία αντίδραση κατά την εξέλιξη του φαινομένου, που επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την κατάσταση καθώς δημόσιοι υπάλληλοι που έφυγαν στις 12:00 από τις εργασίες τους, μεγέθυναν το κυκλοφοριακό χάος και κατά συνέπεια τον εγκλωβισμό τους.
Η Αττική Οδός, σύμφωνα με την κυβέρνηση, είχε διαβεβαιώσει για την ετοιμότητα της και την λειτουργικότητα όλων εκχιονιστικών μηχανημάτων, που εμφανίστηκαν ελάχιστα και αναποτελεσματικά για να αποτρέψουν τον εγκλωβισμό των οδηγών. Ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης υποστήριξε πως σε συσκέψεις που είχαν προηγηθεί με εκπροσώπους της εταιρείας, εκείνοι "δεν έκαναν τίποτα από όσα είχαν υποσχεθεί". Πρέπει να σημειωθεί ότι υποχρέωση της εταιρείας είναι να κρατά τον δρόμο ανοιχτό με εκχιονιστικά μηχανήματα, δεν είναι αρμόδια όμως για την διακοπή της κυκλοφορίας, καθώς αυτή είναι η Ελληνική Αστυνομία.
Η είσοδος των οχημάτων στην Αττική Οδό ήταν απρόσκοπτη και ανεξέλεγκτη, καθώς κανείς δεν σταματούσε τους "άπειρους" οδηγούς, όπως χαρακτηρίστηκαν, να μην μπουν στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και να τους ελέγξει αν είχαν στην κατοχή τους αντιολισθητικές αλυσίδες όπως γίνεται σε σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη. Και σε αυτή την περίπτωση η διακοπή της εισόδου, ήρθε ώρες μετά, όταν οι οδηγοί έπαιζαν "συγκρουόμενα" στον δρόμο… ταχείας κυκλοφορίας και ακριβής διέλευσης. Η παντελής απουσία του κρατικού μηχανισμού ήταν επικίνδυνη, καθώς ανάμεσα στους χιλιάδες εγκλωβισμένους πολίτες, ήταν παιδιά, νεφροπαθείς, καρδιοπαθείς και άτομα με άλλα χρόνια νοσήματα.
Το προληπτικά μέτρα του "Μπάλου" "λησμονήθηκαν" στην "Ελπίδα"
Ο Κηφισός έκλεισε για προληπτικούς λόγους λόγω του "Μπάλου", η Αττική Οδός έγινε… πίστα του σκι για 3.500 πολίτες με μία προαναγγελθείσα "ΕΛΠΙΔΑ" να παίξουν χιονοπόλεμο.
Η κατάρρευση του μηχανισμού προστασίας ενός θεωρητικά σύγχρονου κράτους δεν μπορεί να "κουκουλωθεί" με… 2χίλιαρα, αλλά με πρόστιμα στις υπεύθυνες εταιρείες που θα επενδυθούν για να μην υπάρχουν δυσάρεστες επαναλήψεις. Ένα υπεύθυνο κράτος οφείλει να προστατεύει τους "ανεύθυνους", "αμελείς" ακόμη και "άπειρους" πολίτες του.
Οι αλλεπάλληλες συσκέψεις και οι δηλώσεις απόλυτης ετοιμότητας, διαψεύστηκαν οικτρά μέσα στην πρωτεύουσα. Η καθυστερημένη διακοπή της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό, όταν πλέον είχαν διπλώσει τουλάχιστον τέσσερις νταλίκες, λίγο πριν την έξοδο Γέρακα-Ανθούσας ήταν κομβική για την διαφαινόμενο αποκλεισμό οχημάτων και οδηγών.
Το χάος στην Αττική Οδό και το "μπαλάκι" των ευθυνών κράτους και εταιρείας
Ήδη στις εξόδους της Αττικής Οδού με ανωφέρεια όπως της Υμηττού ή της Πεντέλης, εξελισσόταν το μποτιλιάρισμα από οχήματα που σταματούσαν να βάλουν αλυσίδες ή άλλα που δεν είχαν. Ο υπογράφων από τις 10:30 το πρωί της Δευτέρας έως και τις 17:30 είχε διανύσει μόλις… 12 χιλιόμετρα έως ότου εγκλωβιστεί 500 μέτρα από την έξοδο του Γέρακα. Το πρώτο εκχιονιστικό όχημα έκανε την εμφάνιση του στις 21:30, δηλαδή μετά από 11 ώρες.
Η "Ελπίδα" ήταν διπλάσια από την "Μήδεια", η εκτίμησή της όμως "υποδιπλάσια" από την πραγματικότητα. Από την Κυριακή θα έπρεπε να είχε αποφασιστεί αργία ή τηλεργασία για τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και όχι μια στιγμιαία αντίδραση κατά την εξέλιξη του φαινομένου, που επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την κατάσταση καθώς δημόσιοι υπάλληλοι που έφυγαν στις 12:00 από τις εργασίες τους, μεγέθυναν το κυκλοφοριακό χάος και κατά συνέπεια τον εγκλωβισμό τους.
Η Αττική Οδός, σύμφωνα με την κυβέρνηση, είχε διαβεβαιώσει για την ετοιμότητα της και την λειτουργικότητα όλων εκχιονιστικών μηχανημάτων, που εμφανίστηκαν ελάχιστα και αναποτελεσματικά για να αποτρέψουν τον εγκλωβισμό των οδηγών. Ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης υποστήριξε πως σε συσκέψεις που είχαν προηγηθεί με εκπροσώπους της εταιρείας, εκείνοι "δεν έκαναν τίποτα από όσα είχαν υποσχεθεί". Πρέπει να σημειωθεί ότι υποχρέωση της εταιρείας είναι να κρατά τον δρόμο ανοιχτό με εκχιονιστικά μηχανήματα, δεν είναι αρμόδια όμως για την διακοπή της κυκλοφορίας, καθώς αυτή είναι η Ελληνική Αστυνομία.
Η είσοδος των οχημάτων στην Αττική Οδό ήταν απρόσκοπτη και ανεξέλεγκτη, καθώς κανείς δεν σταματούσε τους "άπειρους" οδηγούς, όπως χαρακτηρίστηκαν, να μην μπουν στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και να τους ελέγξει αν είχαν στην κατοχή τους αντιολισθητικές αλυσίδες όπως γίνεται σε σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη. Και σε αυτή την περίπτωση η διακοπή της εισόδου, ήρθε ώρες μετά, όταν οι οδηγοί έπαιζαν "συγκρουόμενα" στον δρόμο… ταχείας κυκλοφορίας και ακριβής διέλευσης. Η παντελής απουσία του κρατικού μηχανισμού ήταν επικίνδυνη, καθώς ανάμεσα στους χιλιάδες εγκλωβισμένους πολίτες, ήταν παιδιά, νεφροπαθείς, καρδιοπαθείς και άτομα με άλλα χρόνια νοσήματα.
Χιλιάδες εγκλωβισμένοι οδηγοί αβοήθητοι για τουλάχιστον 12 ώρες, νηστικοί στο έλεος του πολικού ψύχους
Κανείς δεν εμφανίστηκε για ώρες προκειμένου να προμηθεύσει τους εγκλωβισμένους με τρόφιμα, νερό και κυρίως με καύσιμα προκειμένου να έχουν τουλάχιστον ζέστη στα οχήματά τους. Και σε αυτή την περίπτωση λειτούργησε η αλληλεγγύη και το αίσθημα αυτοπροστασίας των πολιτών. Οδηγοί με γεμάτα ρεζερβουάρ… φιλοξενούσαν άλλους που έμειναν από καύσιμα. Πολίτες νεαρότερης ηλικίας κινήθηκαν πεζή μέσα στο χιόνι και έφερναν τρόφιμα και νερό σε μεσήλικες και ηλικιωμένους. Κάποιοι οδηγοί που είχαν ακινητοποιηθεί σε κοντινές εξόδους του… μεγάλου αυτοκινητόδρομου, τα εγκατέλειψαν και πεζή κινήθηκαν χωρίς βοήθεια για να βρουν τρόπους επιστροφής στα σπίτια τους.
Χάος στο ξενοδοχείο, με δεκάδες παγωμένους εγκλωβισμένους να κοιμούνται στο πάτωμα και τις καρέκλες.
Όσοι "τυχεροί" μετά από 12-14 ώρες, απομακρύνονταν αυτοβούλως ή με την βοήθεια της… ΕΚΑΜ, Πυροσβεστικής και της Αττικής Οδού, έφθαναν σε ξενοδοχεία όπου είχε ανακοινωθεί ότι θα μπορέσουν να διαμείνουν. Εκεί ερχόταν η "χιονοστιβάδα", καθώς ο αυτόπτης μάρτυρας υπογράφων, είδε τους απεγκλωβισμένους-εγκλωβισμένους οδηγούς να μην βρίσκουν δωμάτια ενώ στο… booking υπήρχαν διαθέσιμα! Κάποιοι άλλοι πλήρωναν την διαμονή τους παρά τις περί αντιθέτου ανακοινώσεις. Οι περισσότεροι ξεκουράζονταν στα χαλιά και τις καρέκλες των χώρων υποδοχής και σε… ταχυφαγείο πρατηρίου υγρών καυσίμων. Σε αυτή την περίπτωση δεν ευθύνονταν τα ξενοδοχεία, καθώς τα περισσότερα ήταν υπερπλήρη, αφού πελάτες τους ακύρωναν εύλογα την αναχώρησή τους και υπήρχαν και νέες κρατήσεις που έφθαναν, ενώ παράλληλα θα έπρεπε να φιλοξενήσουν και τους εγκλωβισμένους οδηγούς, ακόμη σε δωμάτια του προσωπικού.
Κανείς δεν εμφανίστηκε για ώρες προκειμένου να προμηθεύσει τους εγκλωβισμένους με τρόφιμα, νερό και κυρίως με καύσιμα προκειμένου να έχουν τουλάχιστον ζέστη στα οχήματά τους. Και σε αυτή την περίπτωση λειτούργησε η αλληλεγγύη και το αίσθημα αυτοπροστασίας των πολιτών. Οδηγοί με γεμάτα ρεζερβουάρ… φιλοξενούσαν άλλους που έμειναν από καύσιμα. Πολίτες νεαρότερης ηλικίας κινήθηκαν πεζή μέσα στο χιόνι και έφερναν τρόφιμα και νερό σε μεσήλικες και ηλικιωμένους. Κάποιοι οδηγοί που είχαν ακινητοποιηθεί σε κοντινές εξόδους του… μεγάλου αυτοκινητόδρομου, τα εγκατέλειψαν και πεζή κινήθηκαν χωρίς βοήθεια για να βρουν τρόπους επιστροφής στα σπίτια τους.
Χάος στο ξενοδοχείο, με δεκάδες παγωμένους εγκλωβισμένους να κοιμούνται στο πάτωμα και τις καρέκλες.
Όσοι "τυχεροί" μετά από 12-14 ώρες, απομακρύνονταν αυτοβούλως ή με την βοήθεια της… ΕΚΑΜ, Πυροσβεστικής και της Αττικής Οδού, έφθαναν σε ξενοδοχεία όπου είχε ανακοινωθεί ότι θα μπορέσουν να διαμείνουν. Εκεί ερχόταν η "χιονοστιβάδα", καθώς ο αυτόπτης μάρτυρας υπογράφων, είδε τους απεγκλωβισμένους-εγκλωβισμένους οδηγούς να μην βρίσκουν δωμάτια ενώ στο… booking υπήρχαν διαθέσιμα! Κάποιοι άλλοι πλήρωναν την διαμονή τους παρά τις περί αντιθέτου ανακοινώσεις. Οι περισσότεροι ξεκουράζονταν στα χαλιά και τις καρέκλες των χώρων υποδοχής και σε… ταχυφαγείο πρατηρίου υγρών καυσίμων. Σε αυτή την περίπτωση δεν ευθύνονταν τα ξενοδοχεία, καθώς τα περισσότερα ήταν υπερπλήρη, αφού πελάτες τους ακύρωναν εύλογα την αναχώρησή τους και υπήρχαν και νέες κρατήσεις που έφθαναν, ενώ παράλληλα θα έπρεπε να φιλοξενήσουν και τους εγκλωβισμένους οδηγούς, ακόμη σε δωμάτια του προσωπικού.
Αρκετές ώρες νωρίτερα λεωφορεία του ΟΑΣΑ έβγαιναν χωρίς αλυσίδες στους χιονισμένους δρόμους και η απόσυρσή τους άφησε "πεζούς" χιλιάδες πολίτες που είχαν πάει στις εργασίες τους. Το δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου και τραμ έμεινε "ακάθαρτο", με αποτέλεσμα την διακοπή των δρομολογίων τους ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα.
Οι μετεωρολόγοι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τον επερχόμενο βαρύ χιονιά
Kαι όλα αυτά την ώρα την ώρα που τα μετεωρολογικά δεδομένα έδειχναν ότι η χιονόπτωση θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με αυτή της "Μήδειας", που ακόμη και ως "Ελπίδα", "εγκλώβισε" τα παιδιά της…
Kαι όλα αυτά την ώρα την ώρα που τα μετεωρολογικά δεδομένα έδειχναν ότι η χιονόπτωση θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με αυτή της "Μήδειας", που ακόμη και ως "Ελπίδα", "εγκλώβισε" τα παιδιά της…
Οι μετεωρολόγοι, στις σχετικές κατηγορίες, απαντούν ότι η πρόγνωσή τους ήταν ακριβής, ότι προειδοποίησαν για πολύ βαριά χιονόπτωση, η οποία όμως δεν εκτιμήθηκε ανάλογα από τον κρατικό μηχανισμό. Από χθες και για όσες ημέρες απαιτηθεί, οι οδηγοί των παρατημένων οχημάτων τους, θα πρέπει να μπαίνουν σε οχήματα της Πολιτικής Προστασίας που θα είναι στο "δαχτυλίδι" στην Λ. Κηφισίας, από τις 09:00 έως τις 19:00, για να τους μεταφέρουν σε αυτά προκειμένου να τα ανακτήσουν… thetoc.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα