Σελίδες

Σάββατο 1 Απριλίου 2023

Φιλιατρινό Φράγμα: 9.000.000 κυβικά νερού χάνονται στη θάλασσα

Ιστορίες ελληνικής ανοργανωσιάς και έλλειψης προγραμματισμού θα έλεγε κανείς ότι συναντά στην περίπτωση του Φιλιατρινού φράγματος στη Χριστιανούπολη.
Ένα έργο που ολοκληρώθηκε πριν 6 χρόνια και παραδόθηκε πριν 4, δεν έχει αξιοποιηθεί ακόμη για την περιοχή…
Το σημαντικότερο έργο υποδομής στον αγροτικό τομέα που έχει δει η περιοχή εδώ και πολλές δεκαετίες, στην ουσία μένει αδρανές, καθώς δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη τα δίκτυα μεταφοράς του νερού από τη λεκάνη του φράγματος στα κτήματα. Ετσι 9.000.000 κυβικά μέτρα νερού -που σύμφωνα με τη μελέτη του είναι ο διαθέσιμος όγκος για κατανάλωση- καταλήγουν στη θάλασσα, αντί να αρδεύουν 30.000 στρέμματα καλλιεργειών στην περιοχή.
Σε μια εποχή που η λειψυδρία και τα προβλήματα με τα υπόγεια νερά γίνονται όλο και πιο μεγάλα στην περιοχή, δυστυχώς το φράγμα δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις που υπάρχουν από αγροτικούς φορείς, η άρδευση των καλλιεργειών θα αυξήσει τα παραγόμενα αγροτικά προϊόντα, αυξάνοντας παράλληλα και το αγροτικό εισόδημα. Από την άλλη θα αποτελέσει μια οικονομικότερη λύση στην άρδευση των καλλιεργειών τους. Προς το παρόν πάντως παραμένει απλώς ένα αξιοθέατο για την περιοχή, χωρίς να έχει αξιοποιηθεί για το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε.
Το φράγμα παραλήφθηκε από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το 2019, ωστόσο τα βήματα που έπρεπε να γίνουν για την κατασκευή των δικτύων έχουν καθυστερήσει πολύ. Μόλις πρόσφατα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανέθεσε σε ανεξάρτητο εκτιμητή το έργο εκτίμησης της αξίας των απαλλοτριωμένων ακινήτων και των επικειμένων τους, των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του έργου «Αρδευτικά δίκτυα αξιοποίησης φράγματος λεκάνης Φιλιατρινού». Αφού τελειώσουν οι εκτιμήσεις θα γίνει κήρυξη των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ή επιτάξεων, ώστε να προχωρήσει και η δημοπράτηση των δικτύων, έργο 45 εκ. ευρώ.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η κατασκευή του δημιούργησε κάποια νέα δεδομένα για την περιοχή, η οποία απέκτησε μια μεγάλη λίμνη -τη λεκάνη του φράγματος- που λόγω του τοπωνυμίου φέρει το όνομα Ντόπολη. Ήδη εκεί έχει αναπτυχθεί ένας υδροβιότοπος με νέα ζωή. Εντυπωσιακό δε είναι και το νέο οδικό δίκτυο που έχει αναπτυχθεί, καθώς περνά πάνω από τη στέψη του φράγματος, μιας και το παλιό τμήμα του επαρχιακού δρόμου βρίσκεται εντός της λεκάνης του φράγματος.
Τα χαρακτηριστικά στοιχεία του έχουν ως εξής: Το μέγιστο ύψος του από τη θεμελίωση είναι 55 μ. και από το φυσικό έδαφος 45 μ. Το μήκος στη στέψη του είναι 246 μ. και το μήκος της στέψης υπερχείλισης 24 μ., ενώ το πλάτος της θεμελίωσής του είναι 96 μ. Ο συνολικός όγκος του φράγματος είναι 430.000 κ.μ. σκληρού επιχώματος. Σε ό,τι αφορά το νερό που συγκεντρώνεται εκεί, ο όγκος του ταμιευτήρα είναι 7.810.000 κ.μ. νερού, ο ωφέλιμος όγκος 7.630.000 κ.μ. και ο ετήσιος διαθέσιμος όγκος νερού για κατανάλωση 9.000.000 κ.μ., με σκοπό άρδευσης 30.000 στρέμματα καλλιεργούμενης γης.     Κ.Μπ.

1 σχόλιο:

  1. ΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΜΙΑ ΥΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΑΙΧΜΗΣ, ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΥΠΕΡΧΕΙΛΙΣΕΩΣ ΕΙΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΡΔΕΥΣΙΣ ΣΕ ΩΡΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΕΣ ΩΡΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα